پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
دومین روز از سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی برگزار می‌شود که چهار اثر از نمایش‌هایی که روی صحنه می‌روند با نگاه به تاریخ اسلام و تاریخ معاصر کشورمان موضوع شهادت و خانواده شهید را دستمایه کارقرار داده‌اند.

شعار سال: در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر نمایش «ترور» به کارگردانی حمید رضا نعیمی آخرین اجرای خود را پشت سر می‌گذارد که اقتباسی تاریخی از شهادت امام علی (ع) را به نمایش گذاشته است، اجرای این نمایش در ساعت 20 انجام می‌شود.

نمایش «قرار» به کارگردانی مهرداد کورش‌نیا نیز که امروز در دو نوبت 17 و 19 بر صحنه سالن «سایه» می‌رود، داستان انتظار و‌ خاطرات پدری برای بازگشت فرزندش از سفری ٣٠ ساله را روایت می‌کند.

این نمایش متکی به روایت‌های شرقی و بازخوانی اساطیری در موضوع است و داستان خود را با تکنیک جریان سیال ذهن روایت می‌کند.

نمایش «اروند خون» نیز که موضوع آن درباره غواصان شهید جنگ تحمیلی است و کارگردانی آن را کورش زارعی بر عهده دارد یکی از آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر است و در نوبت‌های 18 و 21 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

نمایش «جان گز» نیز که روایتی متفاوت از غواصان شهید و سال‌ها انتظار خانواده‌های شهیدان را بیان می‌کند با کارگردانی نیما دهقان آخرین اجرای خود را در تماشاخانه «سرو» پشت سر می‌گذارد.

مروری کوتاه بر جدول جشنواره فجر سی و چهارم نشان می‌دهد که روز شنبه نیز نمایش‌های «دونه کفترهام نذریه» کاری از کاوه مهدوی با موضوع مذهبی، «هتلی‌ها» به کارگردانی حمید رضا آذرنگ که اثری اجتماعی در ژانر دفاع مقدس محسوب می‌شود و نمایش «نوبت یعنی بعدی» کار مرتضی شاه کرم که موضوع دفاع مقدس دارد از جمله آثاری در زمینه دفاع مقدس به شمار می‌روند که به اجرا در خواهند آمد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394، کد مطلب: 94110200642 :www. isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین