پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
معاون خبر رسانه ملی در همایش مدیران صداوسیما امسال اعلام كرد که انتخابات امسال آخرین خاکریز مهم رسانه ملی در سال جاری است.

شعارسال: پیمان جبلی معاون خبر سازمان صداوسیما در سومین نشست سراسری مدیران رسانه ملی با موضوع انتخابات با اشاره به اینكه انتخابات هفتم اسفند آخرین خاكریز مهم رسانه ملی در سال جاری است، گفت: امسال با وجود برخی محدودیت‌های بودجه‌ای، صداوسیما در آزمون‌هایی مانند اطلاع‌رسانی و تبیین مذاكرات هسته‌ای، فاجعه غمبار منا و راه‌پیمایی عظیم اربعین به مرجع رسانه‌ای تبدیل و سربلند شد و انتخابات آخرین آزمون امسال است.

معاون خبر سازمان صدا و سیما افزود: این در شرایطی است كه كمبود منابع مالی و پشتیبانی كار را سخت كرد، اما اخلاص و جدیت مدیران و كاركنان رسانه ملی سبب شد تا به ویژه در حوزه خبر عملكرد موفقی داشته باشیم و نظرسنجی ها نیز همین واقعیت را تایید می كند.

وی با اشاره به راهبردهای رسانه ملی در انتخابات پیش رو گفت: برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما به ویژه در مراكز استان ها از ماه ها قبل به تدریج آغاز شد و در حالی كه حدود ۳۴ روز به این رویداد مهم باقی مانده است تا هفتم اسفند به اوج خواهد رسید.

جبلی تصریح كرد:‌ انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان امسال هم‌زمان برگزار می شود كه علاوه بر وجه تمایز آن با سایر انتخابات گذشته، نگاه رسانه ملی به این دو انتخابات نیز متفاوت است.

معاون خبر سازمان صدا و سیما گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطوح محلی و منطقه‌ای و مرتبط با مسائل مبتلابه مردم و رقابت های سیاسی است، اما لازمه انتخابات خبرگان داشتن فضای آرامش به‌ دور از جدال های سیاسی است.

جبلی با اشاره به چالش‌ها، بایدها و نبایدهای رسانه ملی در آستانه انتخابات هفتم اسفند گفت: برخی موضوعات مهم سیاسی داخلی و بین المللی كه باید محل اجماع ملی باشد، نباید دستمایه جریان های سیاسی در انتخابات و بهره‌برداری‌های جناحی شود و رسانه ملی نیز باید به این موضوعات توجه داشته باشد.

وی با تاكید بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پدیده شوم نفوذ گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با طمع ورزی، تبلیغات و حاشیه سازی تلاش می كنند برخی وابستگان را وارد مراكز تصمیم گیری كنند.

معاون خبر سازمان صدا و سیما افزود: انتخابات مظهر نظام مردم سالاری دینی و همانطور كه رهبر معظم انقلاب بسیار گویا فرمودند آبروی نظام است.

جبلی چرخش سالم قدرت در جمهوری اسلامی را از ویژگی‌های نظام اسلامی متكی بر مردم سالاری دینی بیان كرد و گفت: این ویژگی حاكی از اعتماد به نفس بالای نظام و اعتماد به رأی مردم در كشور است.

معاون خبر سازمان صدا و سیما با مقایسه انتخابات گذشته و روی كار آمدن جریان های مختلف سیاسی در كشور افزود: رسانه ملی با تبیین بایدها و نبایدها در انتخابات پیش رو تلاش خواهد كرد تا چالش ها را به فرصت تبدیل كند.

جبلی گفت: شاخص و معیار در فرآیند انتخابات قانون اساسی است كه همه باید بر این اساس به تكلیف خود عمل كنند.

معاون خبر سازمان صدا و سیما با اشاره به برخی تلاش ها برای دو قطبی كردن جامعه در آستانه انتخابات تأكید كرد: رسانه ملی نباید گرفتار این موج شود و در مقابل باید از ظرفیت های رسانه ای و حرفه ای برای تبیین افكار عمومی بهره بگیرد.

جبلی افزایش ضریب نفوذ شبكه های اجتماعی، موبایلی و اینترنتی را از ظرفیت‌های مهمی دانست كه اگر به طور صحیح به كار گرفته شود، در ایجاد فضای شور و نشاط در انتخابات موثر خواهد بود.

معاون خبر سازمان صدا و سیما بهره‌گیری درست از شبكه‌های اجتماعی، پرهیز از بداخلاقی های انتخاباتی، توجه به وحدت و انسجام ملی و هوشیاری در مقابل جریان نفوذ را از راهبردهای رسانه ملی در انتخابات بیان كرد و گفت: جریان های سیاسی در تبلیغات خود از شگردهای مختلفی استفاده می كنند كه از جمله آنها مظلوم نمایی است تا با سوار شدن بر این موج و دو قطبی كردن جامعه، به هدف خود برسند اما رسانه ملی باید در این زمینه با تدبیر عمل كند.

جبلی ایجاد شكاف در جامعه را از شیوه های دشمنان انقلاب در فضای انتخاباتی دانست و گفت: رسانه ملی با هوشیاری تلاش خواهد كرد تا عامل دامن زدن به شكاف میان مردم و حاكمیت نباشد و رویكردهای لازم هم در این زمینه اتخاذ شده است

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 4 بهمن 1394، کدمطلب: 3032742، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین