پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
استاندار یزد گفت: هیچ دستگاه خدمات رسان، حق قطع خدمات در صنایع را ندارد و نباید به بهانه بدهی، آب ، برق و گاز صنایع قطع شود.

شعار سال: محمود زمانی قمی، شنبه شب در نخستین نشست کاری خود بعنوان استاندار یزد در جمع فعالان اقتصادی استان افزود: برای وصول بدهی صنایع، سامانه ای طراحی خواهیم کرد ولی اجازه وقفه در فعالیت های اقتصادی را نمی دهیم.

وی اظهار داشت: عمیقا معتقدم نباید برای کمک به اقتصاد و ایجاد اشتغال و چرخیدن چرخ اقتصادی در سطح کشور انرژی مورد نیاز واحد تولید را قطع کرد و واحدها نباید دغدغه این را داشته باشند که با نگه داشتن واحدها در شرایط رکود شرکت های خدمت رسان نیز بدون اطلاع حتی آن را قطع کنند.

وی با تقدیر از تلاش های استاندار پیشین یزد اظهار کرد: در استان های دیگر جلسات زیادی با صنعتگران در مناطق مختلف داشته ام اما این جلسه با سایر دیدارها تفاوت داشت.

وی افزود: صنعتگران و فعالان اقتصادی استان با وجود بیان مشکلات ، راه حل های مناسب و منطقی ارائه کردند و امیدوارم تیم اقتصادی دولت بتواند از نظرات برخی صنعتگران باسابقه این استان برای حل مشکلات کشور و رسیدن به راهکارهای مطلوب و درمان اقتصاد بهره بگیرد.

استاندار یزد ارائه مشکلات را در قالب خوشه های صنعتی و دسته بندی آن ها را خواستار شد و گفت: مجموعه های زیادی از چالش ها و ابرچالش ها در این جلسه مطرح شد ولی باید با دسته بندی آن ها و ارائه راهکارهای هر بخش به بررسی آن ها بپردازیم.

شناسنامه دار شدن طرح های نیمه تمام/ دهن کجی به دولت و بخش خصوصی، ممنوع

استاندار یزد گفت: به سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیز دستور می دهم با همکاری معاون اقتصادی ،مسائل مرتبط با خوشه ها را هرچه زودتر بررسی و دسته بندی کرده و فقط به شنیدن دغدغه ها کفایت نشود بلکه باید وارد مرحله عمل و اجرا شد تا هر سال از فهرست مشکلات کم شود.

زمانی قمی گفت: حل نکردن مشکلات بعد از بیان آن ها، اهانت به دولت و هم دهن کجی به بخش خصوصی است و به همین دلیل با دسته بندی آن ها ، باید صادقانه به آن ها موارد قابل حل و موارد حل نشدنی را اعلام کنیم.

وی به سازمان صنعت و معدن نیز اعلام کرد تا نسبت به شناسایی و شناسنامه کردن تمامی طرح ها اقدام کند تا طرحهای نیمه تمام با میزان پیشرفت و هزینه های آن مشخص شده و بدانیم هر فرصت شغلی چه اندازه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری نیاز دارد.

لزوم ایجاد اورژانس صنعتی در استان/ برنامه نمی خواهیم؛ وقت اجرا و عمل است

استاندار یزد در ادامه با تأکید بر لزوم ایجاد اورژانس صنعتی در استان برای درمان دردهای صنعت و اقتصاد گفت: اگر این کلینیک وجود داشته باشد نباید همه بیماران صنعت و صنایع بیمار بستری شوند و شاید بخشی از آن ها سرپایی درمان شوند و به بحران نرسیم.

وی تأکید کرد: اگر می خواهیم بدانیم چقدر در فعالیت ها موفق بوده ایم باید ببینیم چقدر نگران صنعتگران نگران هستیم و اگر مدیری در این استان چنین نگرانی ندارد بداند در کارش موفق نبوده است.

زمانی قمی در عین حال تصریح کرد: برای فعالیت ها به برنامه یکساله و دو ساله نیاز نداریم چون به میزان کافی تجربه وعده دادن داریم و عمل نشده اما اجازه بدهید اعتمادسازی کنیم و بر اساس قانونمندی و ضابطه مندی به جای رابطه مندی و نیز بر پایه علم و دانش پیش برویم.

وی با بیان اینکه باید عملکرد گمرک استان به نحوی باشد که بتواند آمارهای ریز را برای تحلیل های صادراتی ارائه کند، ادامه داد: باید عارضه یابی شود که در صادرات باید در چه کالاهایی صادر و در چه منطقه ای فعالیت بیشتری داشته باشیم .

یزد در توسعه اقتصاد دانش بنیان الگوی کشور شود / سفیران مورد نظر بخش خصوصی به استان دعوت شوند

استاندار یزد با اشاره به ظرفیت های استان در دانش آموختگان نخبه و دانشگاههای بزرگ تصریح کرد: اگر چنین تحصیلکرده ها و دانشگاههایی در استان وجود دارد قطعا ایده هایی نیز دارند که به خلق ثروت منجر می شود به همین دلیل باید مکانیزمی تعریف شود تا توسعه شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

زمانی قمی افزود: باید روی اقتصاد دانش بنیان با کمک دانشگاه ها و ارتباط بیشتر آن ها با صنایع کار کنیم تا استان یزد در تمامی این بخش ها الگو و سرآمد کشور شود و برای این کار باید به سراغ نخبگان و ظرفیت های استان رفت.

وی درباره دعوت از سفیران کشور برای سفر به استان یزد اظهار کرد: سفیرانی باید به استان دعوت شوند که از سوی بخش خصوصی معرفی می شوند تا بتوانیم با مذاکره با آن ها گام های بیشتری برای رشد و توسعه صادرات برداریم.

استاندار جدید یزد تأکید کرد : نباید در گذشته متوقف شویم بلکه باید با ایجاد حلقه مشاوره از فعالان اقتصادی باتجربه در کنار جوان تر ها به عنوان گنجینه های استان و استفاده از نظرات آن ها برای حل مشکلات استان استفاده کرد.

زمانی قمی پیشنهاد هفته ای یک روز برای صیانت از صنایع را بسیار موثر دانست و گفت: باید بررسی کرد و دید که چگونه می توان این اقدام و پیشنهاد قشنگ را عملی و دنبال کرد و بر اساس مسیرها و راه حل هایی که موجود است برای این منظور گام برداشت.

وی در عین حال تأکید کرد : دیپلماسی اقتصادی را در مذاکره با وزیر خارجه پیگیری خواهم کرد تا بتوانیم در کشورهای دیگر نیز با همکاری رایزن های اقتصادی برای توسعه صادرات فعالیت جدی داشته باشیم.

استاندار یزد در پایان با بیان برخی مسائل مطرح شده در فضای مجازی گفت: سن بنده را 10 سال بیشتر اعلام کرده بودند در حالی که 58 سال بیشتر ندارم و یا درباره مصلی تا قبل از این جلسه درباره آن چیزی نشنیده بودم از این رو تقاضا دارم در باره صحت و سقم مطالب فضای مجازی تحقیق کرده و تلفنی از بنده سئوال کنید.

در این جلسه که با حضور عزالدینی معاون امور اقتصادی و سیدحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی ، علمدار رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، اسدی مدیرکل امور مالیاتی و چند تن از مدیران اقتصادی برگزار شد تعدادی از بزرگان صنعت و اقتصاد استان همچون ، فنایی، ضرابیه ،احرامیان ، میرجلیلی ، امانت ، کلانتر ، سالار ، شهبازی ، افضلی پور ، افلاطونیان و حجت برخی از مشکلات صنعت استان را با راه حل آن ها ارائه کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 14 آبان 96، کد مطلب: 82719887 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین