پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه امنیت در فضای مجازی معضل جهان امروز است، عنوان کرد: مردم هنگام استفاده از فضای مجازی باید دقت لازم را داشته‌باشند تا هکرها به اطلاعات آنها دسترسی پیدا نکنند.

شعارسال: سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشست خبری که صبح امروز در سازمان ثبت‌احوال کشور برگزار شد، گفت: کارت‌هایی که امروزه برای صدور کارت هوشمند ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد به روز و پیشرفته و دارای ویژگی‌هایی است که در کشورهای توسعه‌یافته دیده می‌شود که خوشبختانه در کشور ما به کمک سازمان ثبت‌احوال و سازمان‌های مربوطه گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده است.

وی افزود: ما معتقد هستیم با توسعه فضای مجازی یکی از کلیدی‌ترین زیرساخت‌ها بحث هویتی است که در این راستا ما برنامه‌های متعددی را در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی در پیش گرفته‌ایم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: تا زمانی که فضای مجازی هوشمندسازی نشود، نمی‌توانیم نظام هویتی را سامان دهیم که ما امیدواریم صدور کارت هوشمند ملی برای تمام افراد تا پایان سال 97 صورت بگیرد و هر ایرانی که بخواهد از خدمات اجتماعی استفاده کند در اولین گام هویت وی احراز شود.

فیروزآبادی در ادامه تصریح کرد: ظهور و بروز شهرها و کشورهای پیشرفته در داشتن کارت هوشمند است، بنابراین صدور کارت هوشمند ملی پروژه بسیار بزرگ و زمانبری است، اما موجب تسهیل ارائه خدمات به مردم می‌شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه آیا با بهره‌برداری از کارت هوشمند ملی، امنیت اطلاعات هویتی مردم در فضای مجازی تضمین می‌شود، گفت: برای اینکه فضای مجازی امنی داشته باشیم، باید اقدامات متعددی انجام شود، اما کلیدی‌ترین این اقدامات احراز هویت افراد است، به خصوص در شبکه‌های پیام‌رسان اجتماعی که ما در این راستا سال گذشته اعلام کردیم کانال‌هایی که بیش از 5 هزار عضو داشته باشد باید احراز هویت شوند، بنابراین هویت افراد مورد توجه قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه آیا با احراز هویت افراد برای ورود به فضای مجازی می‌توان در پیشگیری از حوادث سایبری اقداماتی را انجام داد، بیان کرد: برای مقابله با جرایم و حوادث سایبری باید یک تقسیم کاری ملی صورت گرفته است که در این راستا فعالیت بخش‌خصوصی و عامه مردم زیر نظر نیروی انتظامی، سازمان‌های دولتی زیر نظر وزارت ارتباطات و زیرساخت‌ها زیر نظر ریاست جمهوری است.

فیروزآبادی با بیان اینکه احراز برخط هویت افراد با کارت هوشمند ملی طرح جامعی است، گفت: هدف از اجرای این طرح حفظ حریم خصوصی مردم است. چون در فضای مجازی حریم خصوصی دیوار مجازی دارد که باید از آن حفاظت کنیم.

وی درخصوص امنیت افراد در فضای مجازی گفت: امنیت در فضای مجازی معضل جهان امروز است و سرعت توسعه فضای مجازی بیش از سرعت حفظ امنیت در آن است و در ایران که یک جامعه سنتی است، در حفظ حریم خصوصی باید دقت لازم را داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: به مردم توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند، چون امکان دارد هکرها بتوانند به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کنند، بنابراین مردم نیز در حفظ اطلاعات و حریم خود نقش بسزایی دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 21 آبان 1396 ، کدخبر: 304895 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین