پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
فرماندار یزد با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ورود خرافات و انحراف‌ها به مراسم‌های مذهبی، گفت: نقش سمن‌ها در تقویت مراسم‌های دینی جدی‌تر دیده شود.

شعارسال: فرماندار یزد با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ورود خرافات و انحراف‌ها به مراسم‌های مذهبی، گفت: نقش سمن‌ها در تقویت مراسم‌های دینی جدی‌تر دیده شود.

مصطفی سالاری صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره سازمان مردم نهاد انجمن تعزیه خوانان و تعزیه داران یزد با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری مراسم‌های ویژه ایام محرم و صفر زنده نگه داشتن اسلام و ترویج و گسترش قیام حسینی و درس آزادگی است اظهار داشت: در این مراسم‌ها و به ویژه در برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی باید دقت لازم صورت گیرد تا شأن و منزلت قیام امام حسین(ع) و یارانش حفظ شود و از ورود خرافات پیشگیری شود.

فرماندار یزد تصریح کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های مرتبط برخی اقداماتی که موجب خدشه به این مراسم‌ها شده، جلوگیری شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه و گسترش سازمان‌های مردم نهاد در سطح جامعه در حوزه مختلف تصریح کرد: بدون شک تأسیس سازمان مردم نهاد تعزیه خوانان و تعزیه داران در یزد را موجب ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های مربوط به این حوزه می‌شود.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد ابراز داشت: بحث ثبت جهانی شهر یزد تنها مربوط به بناها و بافت آن نبوده بلکه یکی از مهمترین ملاک‌های این اتفاق بسیار مهم آداب، فرهنگ و رسوم مردمان یزد از قدیم و گذشته بوده است.

فرماندار یزد بیان کرد: در سال‌های گذشته زمینه حضور گردشگران خارجی در مراسم و عزادارای‌های در ایام محرم فراهم شده که باید علاوه بر جلوگیری از ورود تحریف و خرافات در این مراسم‌ها به اصل واقعیات و پیام این قیام عظیم بپردازیم.

سالاری در پایان خواستار استفاده از نظرات روحانیون و اساتید برجسته دینی در برگزاری هر چه بهتر تعزیه‌خوانی در یزد شد و افزود: حضور کارشناسان، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، در کنار سازمان مردم نهاد تعزیه خوانان و تعزینه‌داران زمینه‌ای بهتری برای تحقق اهداف در این زمینه را فراهم می‌آورد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 12 آذر 1396، کدخبر: 1590720، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین