پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
برنامه جايگزيني دفترچه‌هاي درماني با سيمکارت‌هاي هوشمند به صورت پايلوت در يزد آغاز مي‌شود. دکتر سيدتقي نوربخش گفت: پروژه کارت هوشمند سلامت که در حال برنامه ريزي براي پايلوت آن هستيم از طرح‌هاي بسيار مهم در سازمان تأمين اجتماعي است.

شعارسال: وي با بيان اين که سازمان تأمين اجتماعي نخستين خريدار و دومين توليدکننده خدمات درماني در کشور است و در درمان بيش از 40ميليون نفر از جمعيت کشور مسئوليت دارد، افزود: در اين سازمان هم در ارائه خدمات درماني و هم در کنترل هزينه‌ها نيازمند استفاده از فنآوري اطلاعات هستيم و در اين ارتباط سيستم"اچ آي اس"در مراکز درماني سازمان تأمين اجتماعي شکل گرفته است که در تشکيل پرونده الکترونيک سلامت و ساير خدمات الکترونيک سازمان مورد استفاده خواهد بود.

نوربخش بر استفاده حداکثري از فنآوري اطلاعات در تمامي حوزه‌هاي فعاليت سازمان تأمين اجتماعي تأکيد کرد و گفت: کارت هوشمند سلامت جزئي از برنامه کلان سازمان در نهضت استفاده از فنآوري اطلاعات است و خوشحاليم که اين برنامه به صورت پايلوت در استان يزد آغاز شده و در آينده نزديک و پس از بررسي‌هاي اوليه براي بيماران خاص در سراسر کشور عملياتي مي‌شود.

مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي حذف دفترچه‌هاي درماني را يک اقدام مثبت و الزام قطعي براي اين سازمان دانست و گفت: اميدواريم با استفاده از تکنولوژي‌هاي جديد شاهد ارائه خدمات مناسب به بيمه شدگان و افزايش رضايتمندي آنان باشيم .

نوربخش با بيان اين که شرکت رايتل به عنوان شرکت متعلق به سازمان تأمين اجتماعي در اولويت اجراي برنامه‌هاي اين سازمان در حوزه فنآوري اطلاعات قرار دارد، افزود: اين شرکت سيمکارت‌هايي را براي استفاده به جاي دفترچه‌هاي درماني طراحي کرده است که در اختيار بيمه شدگان قرار مي‌گيرد و سيمکارت‌هايي هم در اختيار پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز تشخيصي طرف قرارداد سازمان تأمين اجتماعي قرار مي‌گيرد که با استفاده از اين سيمکارت‌ها اتصال به سامانه"اچ آي اس"سازمان تأمين اجتماعي براي تجويز و دريافت دارو انجام خواهد شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت اطلاعات، تاريخ انتشار پنجشنبه 9 مهر 1394، کد مطلب: 26267، www.ettelaat.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین