پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
حرکت رو به رشد دیگر شهرهای استان و برعکس حرکت لاک پشت وارانه شهرستان هشترود در پیشرفت و توسعه باعث می شود تا مردم شهر دغدغه این را داشته باشند که آیا در هشترود بمانند یا برای تامین آینده فرزندان خود ، اشتغال ، تحصیل و غیره از این شهر کوچ کنند ؟
شعار سال:جالب اینجاست که این حرکت کند رو به رشد هشترود طی سالیانی که فرمانداری در آن تاسیس شده ، باعث شده است تا شهر هایی که خیلی سالها بعد از هشترود صاحب فرمانداری شده اند در توسعه و پیشرفت از هشترود سبقت بگیرند و این نگرانی را در ما افزایش یابد که آیا واقعا علاجی هست ؟

با نگاه موشکافانه به دلایل رشد و توسعه دیگر شهرهای استان و بنا بر اعتقاد اکثر کارشناسان در می یابیم که مسئولین به اندازه مردم یک شهر در رشد و توسعه آن نمی توانند نقش داشته باشند و این ما مردم هستیم که باید کاری بکنیم چرا که هشترود شهر وعده های خاک خورده است و اکثرآ وعده های فراوانی مثل احداث پتروشیمی ، پادگان ، دانشگاه ملی و شایسته سالاری به خود دیده است .

با نگاه اجمالی به وعده های اخیر مسئولین که در حضور نماینده رئیس جمهور قبلی در شورای اداری آن زمان در می یابیم که بی توجهی ها به این مورد در آن حد است که طرح هایی که شاید کار اجرایی زیادی نداشته باشند نمی توانند در هشترود اجرا شوند از جمله پیوستن روستای خورجستان به شهر یا تغییر نام ایستگاه راه آهن خراسانک به هشترود که بماند طرح هایی مثل چهار بانده شدن راه هشترود خراسانک و باز سازی ساختمان اداره پست که در آن جلسه مطرح شد ، جای خود دارد .

همه ی سیاستمداران و اقتصاددانان متفق القول هستند که رونق و توسعه یک کشو ر و جامعه در عصر حاضر نه کشورگشایی و لشکرکشی های پرهزینه نظامی بلکه از راه بهره گیری از توانمندی خود مردم و بخش های خصوصی میسر است. از سوی دیگر جامعه شناسان و دولتمردان هم معتقدند که توسعه همگون و متناسب یک منطقه و محل جغرافیایی بیشتر از طریق حضور حاکمیت در شکل کاربردی آن ممکن است. به عبارت دیگر دولت مرکزی با ایجاد و راه اندازی سیستمهای اداری و سازمانی در آن منطقه به تعاملات اجتماعی میان مردم و دولت رونق بخشیده و در نهایت توسعه آن نقطه را سبب می شود.

به هر حال نظر هر کدام از این گروه ها و متفکران و نظریه پردازان را هم که ملاک قرار دهیم باید اعلام کنیم که متاسفانه شهرستان هشترود آنچنان که باید از وجود و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی بهره ای به مانند دیگر شهر ها نبرده و دولت قبلی نیز وجود ندارد تا وعده هایش تحقق یابد اما یکی دیگر از عواملی که همواره از آن به عنوان شاه کلید توسعه و ممانعت از مهاجرت جوانان و نخبگان یک شهر و روستا از آن یاد می شود ایجاد واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی و جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی و گردش چرخهای اقتصادی در آن منطقه است.

حال بماند که مهاجرت از شهر های کوچکی مثل هشترود به کلان شهر ها یک مقاله ای دیگر است که قبلا به آن پرداخته ایم و به مقتضای وقت و زمان ، دوباره در این باره مقاله هایی روشنگرانه خواهیم نوشت .

و در آخر اینکه شما دلیل خاک خوردن وعده ها در هشترود را چه می دانید؟

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری هشترود نیوز، تاریخ انتشار: 6شهریور93 کد مطلب:ــ

www.8roodnews.com



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
پس بودجه کجا خرج میکنید صرف چی میشه واقعا ؟ م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین