پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان آزمایشگاه رادیو نرم افزاری برای نسل چهارم شبکه‌های تلفن همراه را راه اندازی کردند.

شعار سال: مجری این طرح و مدیر گروه مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در این آزمایشگاه تمام اجزای یک شبکه مخابراتی نسل چهارم شامل شبکه دسترسی و شبکه هسته به صورت نرم افزاری پیاده سازی شده است.
دکتر محمدحسین منشئی افزود: پیاده سازی نرم افزاری قسمت‌های مختلف شبکه‌های بی سیم باعث می‌شود که بتوان شبکه را به سمت افق‌های نسل پنجم سوق داد.
وی تاکید کرد: در این آزمایشگاه از سکوی رایانش‌های (پلت فرم) رادیو نرم افزاری و منابع متن باز جهت پیاده سازی این فناوری استفاده شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی کاربرد‌های این فناوری را در محیط‌های علمی برای راه اندازی آزمایشگاه‌های مخابرات سلولی و کمک به خودکفایی شرکت‌های مخابراتی برای بومی سازی تمام و یا قسمت‌هایی از شبکه‌های مخابرات سلولی دانست و افزود: این فناوری برای نهاد‌هایی که خواستار ایجاد شبکه مخابراتی درون سازمانی با استاندارد نسل چهارم باشند نیز کاربرد دارد.
دکتر منشئی با اشاره به اینکه آزمایشگاه رادیو نرم افزاری امکان ورود به فناوری‌های مربوط به نسل پنجم تلفن همراه را فراهم می‌کند گفت: پیاده سازی و ارزیابی توانایی‌های اینترنت اشیا و کاربرد‌های نوظهور در شبکه نسل پنجم مانند مخابرات دستگاه به دستگاه از دیگر مزایای این دستاورد است.
وی هزینه تقریبی راه اندازی این آزمایشگاه را
۵۰۰میلیون ریال بیان کرد و گفت: این طرح تحقیقاتی در بیش از یک سال با همکاری دکتر امیدی عضو هیات علمی گروه مخابرات و معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اجرا شده است.
نتایج این طرح در مجلات و کنفرانس‌های بین المللی معتبر
IEEE چاپ شده است.
کارشناسان معتقدند سهم گردش مالی صنعت ارتباطات تلفن همراه در بازار
ICT سالانه بیش از ۳۰۰هزار میلیارد ریال است که در حال حاضر به دلیل نداشتن فناوری بومی بیشتر این سود در جیب شرکت‌های خارجی می‌رود.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 3 دی 96، کد مطلب: 1960166: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین