پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
سه جوان دانشجوی کاشانی برنامه ای را عرضه کردند که نابینایان با استفاده از آن به راحتی می توانند از نرم افزار پیام رسان تلگرام برای ارتباط با دیگران استفاده کنند.

شعار سال: سه دانشجوی رشته نرم افزار و فناوری اطلاعات با استفاده از یک ایده ابتکاری، برنامه ای به نام 'blindgram' طراحی و عرضه کردند که تا کنون امکان استفاده از برنامه پیام رسان تلگرام را برای 54 درصد از اعضای 510 نفره انجمن نابینایان کاشان فراهم کرده است.

یکی از این دانشجویان روز دوشنبه تشریح کرد: پس از شنیدن گلایه یکی از نابینایان در مورد ارتباط با دیگران از طریق نرم افزاری مانند تلگرام، ایده طراحی چنین امکانی ایجاد شد.

وی افزود: همه گوشی های دارای سیستم عامل اندروید امروزه قابلیتی به نام 'talk back' دارند که با فعال کردن آن بر روی تلفن همراه، گزینه هایی که توسط کاربر لمس می شوند را می خواند اما این قابلیت در تلگرام وجود نداشت که پس از 15 روز نخستین نسخه از برنامه تکمیل شد.

این دانشجوی مبتکر کاشانی بیان کرد: هم اکنون 'blindgram' در دسترس نابینایان قرار دارد و با وجود فعالیت آزمایشی حتی با استقبال نابینایان خارج از کشور هم روبرو شده است و پیگیر خرید حساب کاربری هستند.

او هزینه ایده تا اجرای این ابتکار را نزدیک به هشت میلیون ریال اعلام کرد.

بر اساس آمارها بیش از 115 هزار نفر نابینا در کشور وجود دارد که گسترش تدریجی استفاده از این برنامه 'blindgram' می تواند تحولی در خروج این بخش از جمعیت از تنهایی و ارتباط بیشتر آنها با دیگر نابینایان و سایر اقشار جامعه ایجاد کند.

40 میلیون کاربر ایرانی به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی هم اکنون از برنامه پیام رسان تلگرام در کشور استفاده می کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری آفتاب، تاریخ 13 آذر 96، کد مطلب: 493495: www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین