پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۲۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
اتصالات نسل پنجم موسوم به G5 آماده ورود گسترده به بازار آی تی است و قرار است تمامی جنبه‌های فناوری را تحت تأثیر خود قرار دهد.

شعار سال: سرعت‌بالاتر با تاخیرکمتر باعث می‌شود تا همه ابزارهای الکترونیکی از گوشی هوشمند گرفته تا سیستم‌های تعریف‌شده در خودروهای خودران را تحت تأثیر خود قرار دهد.

هرچند در روزهای اولیه پنج جی هستیم، اما کمپانی‌ها، اپراتورها و سازندگان ابزارهای مرتبط، نیاز دارند تا بیشتر به هم نزدیک شده تا در جهت سازگار نمودن استانداردها اقدام کنند.

ظاهراً استانداردها را ITU نوشته و تصویب می‌کند و 3GPP نیز با سازندگان سخت‌افزار در این زمینه همکاری می‌کند. در حال حاضر یک نوع اتصالات پنج جی داریم که روی سخت‌افزار چهار جی بنانهاده شده و غیر استاندارد است. از سوی دیگر شبکه کاملاً نو از نوع پنج جی داریم که مستقلاً ساخته‌شده و با استانداردهای جدید مطابقت دارد. مدل قدیمی دسامبر 2017 به اتمام رسیده و مدل جدید نیز ژوئن 2018 توسعه‌یافته است و حالا قرار است از 2019 شبکه پنج جی رسماً کار کند.

قرار است ورایزون سال آینده به‌عنوان اپراتور آمریکایی از گوشی موتو زد سه به‌عنوان اولین گوشی با اتصالات پنج جی استفاده کند. تی موبایل نیز با نوکیا برای توسعه پنج جی قرارداد بسته و از 2019 کار را شروع می‌کند.

کمپانی کوآلکوم به‌عنوان قطعه ساز، تراشه مودم پنج جی را می‌سازد و اجازه نصب روی انواع محصولات را صادر می‌کند. از مودم اسنپ دراگون ایکس 50 کمپانی‌های بزرگی مانند نوکیا(HMD)، سونی، شائومی، اوپو، ویوو، اچ تی سی، ال جی، ایسوس، زد تی ئی، شارپ و فوجیتسو استفاده می‌کنند.

آنتن جدید کوآلکوم به نام QTM052 mmWave به‌عنوان محصول اصلی برای سرعت‌بالا در پنج جی رونمایی شده و به‌زودی در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد.

اما کمپانی اینتل دیر اقدام کرده و مودم مخصوص پنج جی را به شرکای خود مانند مایکروسافت، دل، اچ پی، لنوو و ... برای ساخت لپ‌تاپ و ... داده است.

سامسونگ نیز با مودم اکسینوس 5100 و هوآوی نیز با 5G01 و تراشه‌های جدید مبتنی بر Kirin در 2019 به توسعه اتصالات نسل پنج کمک می‌کنند. اپل متأسفانه قافیه را به همگان باخته و هنوز برنامه مشخص خود برای پنج جی را مشخص نکرده است.

اما درمجموع کمپانی‌ها برای توسعه یکدست و سریع پنج جی نیاز به همکاری و مشارکت بیشتر با یکدیگر دارند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 18 شهریور 97، کد مطلب: 803195، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
ا.ف75
مطمئنین خبر درسته؟ چون من خیلی وقت پیش شنیده بودم که این نسل خیلی طول میکشه تا بیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
الان حتی 3G همه جا پوشش نداره سرعت اینترنت واقعی نیس حرف از 5G میزنین م.ق 71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین