پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸
عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از کاهش چشمگیر اعتبارات پیشنهادی دولت در لایحه بودجه ۹۷ برای پروژه های عمرانی و تکیه صرف به انتشار اوراق برای تکمیل این نوع پروژه ها، گفت: عمر برخی پروژه های نیمه تمام به ۵۰ سال هم می رسد.

شعارسال : شهرام کوسه غراوی ، با انتقاد از کاهش اعتبارات پیش بینی شده برای پروژه های عمرانی در لایحه بودجه 97 کل کشور، گفت: لایحه بودجه 97 هر چند به بودجه عملیاتی معروف است اما اعتبارات عمرانی پیشنهاد شده در این لایحه و همچنین بودجه های سنواتی غیر عملیاتی بودن آن را نشان می دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در خصوص تحقق بودجه عمرانی سال آتی به طور کامل خوشبین نیستم، افزود: اعتبارات مصوب سال 96 نیز با وجود گذشت 9 ماه از سال هنوز به صورت کامل تخصیص نیافته است.

سهم پروژه های عمرانی از بودجه 97 در حدود 60 هزار میلیارد تومان است

نماینده مردم مینودشت، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بودجه پیشنهادی دولت برای پروژه های عمرانی برای سال 97در حدود 60 هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: متاسفانه بودجه 97 نیز مانند بودجه سال های قبل بوده و بیش از 80 اعتبارات کشور صرف بودجه جاری می شود.

کوسه غراوی با بیان اینکه سهم ناچیز بودجه پروژه های عمرانی نیز از اوراق خزانه و همچنین برداشت از صندوق توسعه ملی تامین می شود، گفت: متاسفانه با این اوصاف باز هم تحقق صددرصدی بودجه پیشنهادی ممکن نبوده و بیسیاری از پروژه ها به اتمام نخواهد رسید.

بودجه پروژه های ورزشی در سال 96 محقق نشد

وی با اشاره به اختصاص هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژ های نیمه تمام ورزشی در سال جاری، افزود: متاسفانه تاکنون یک ریال هم تخصیص داده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بودجه باید منطقی و عملیاتی باشد، گفت: با روندی پیش روی دولت در خصوص اتمام پروژه ها با واگذاری اوراق بدهی های آتی افزایش می یابد و عملا به دست پیمانکار پولی نمی رسد.

وی با تاکید بر اینکه در حدود 72 هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم، افزود: متاسفانه پروژه هایی از 50 سال پیش کلنگ زنی شده اند و به علت کمبود اعتبار در آستانه فرسودگی و مستهلک شدن قرار دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجهخ به اینکه عمر مفید ساختمان در ایران نهایت 30 الی 40 سال است از این رو لازم است دولت هر چه سریع تر تزریق بودجه به پروژه های نیمه تمام را تسریع کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 6 دی 1396، کدخبر: 362780 ، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین