پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان جویندگان کار ثبت نامی در واحدهای کاریابی را ۱۱۱۹۰ نفر عنوان کرد و از بکارگماری ۳۸۳۵ نفر آنان خبر داد.

شعار سال: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: اولین دفتر خدمات شغلی کشور در این استان دایر شد و دومین استانی هستیم که در امضای تفاهم نامه و تبیین ارتباط ما بین دانشگاه علمی کاربردی وحوزه اشتغال دست بکار شده ایم.

رضا نقی زاده همچنین از راه اندازی سیستم سابک مخصوص متقاضیان جویای کار در سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: تمامی افراد متقاضی کار می توانند با ثبت نام در این سامانه و درخواست شغل وارد سامانه شوند و پسورد آن هم در اختیار مدیران حوزه کار و این دانشگاه وحتی مسئولان کشوری قرار می گیرد تا از افراد متقاضی مطلع شوند..

او همچنین در خصوص برنامه های دهه فجر این اداره گفت: دیدار با امام جمعه ارومیه و تمامی ائمه جمعه استان،عیادت از بیماران جامعه کارگری،بازدید از کارخانجات وکارآفرینان، حضور گسترده در نماز جمعه،بازدید از تعداد شرکت های تعاونی،برگزاری مسابقات فرهنگی و محفل انس با قرآن، غبار روبی مزارشهداء و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن از عمده ترین برنامه های ایام دهه فجر این اداره وکمیته کارگری است.

نقی زاده دیگر برنامه های ویژه این ایام را ؛ برگزاری نشست های روشنگری جامعه کارگری و پیشگیری از اعتیاد، جرائم اجتماعی، حفظ حریم خانواده و ، رونمایی از کتابخانه شهدای کارگری و کارمندی، تکریم از خانواده های معلول کارگری استان و افتتاح پروژه های آماده شرکت های تعاونی و ساختمان جدید اداره کل و استخر مجموعه ورزشی در مرکز استان اعلام کرد .

وی در ادامه گفت: نرخ بیکاری استان در فصول بهار ۱۰/۷درصد تابستان ۱۱ درصد و پاییز ۹/۵ درصد اعلام شده است.

نقی زاده با اشاره به اینکه بیمه شده اجباری امسال ۱۰۶۱ نفر می باشد، افزود: مستمری بگیران بیمه بیکاری در ۹ ماهه اول امسال تعداد ۵۶۷۸ مورد بوده است .

وی آمار آرای دادخواست، قطع رابطه و بازگشت به کار در این مدت را هم به ترتیب ۲۶۵۷ مورد، ۲۳۷۵ مورد و ۲۸۲مورد اعلام کرد.

او تعداد کل تعاونی های استان را ۶۲۷۱ فقره عنوان کرد که ۲۰۵۰ موردآن فعال و ۳۸۹۲ تعاونی نیز غیر فعال هستند.

وی تعداد تعاونی های تشکیل شده را در این مدت ۱۱۸ فقره عنوان کرد .

نقی زاده جویندگان کار ثبت نامی در واحدهای کاریابی را ۱۱۱۹۰ نفر عنوان کرد که ۳۸۳۵ نفر بکار گیری شده اند و افزود: در این مدت ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در همین خصوص از طریق ادارات مربوطه در دستورکار قرار گرفته است.

وی تاکیدکرد: جویندگان کار براساس تحصیلات ۶۱۷۵ نفر معادل ۵۵ درصد دیپلم و زیر دیپلم و ۵۰۱۵ نفر را هم بالای دیپلم می باشند.

او نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان را ۲۰/۴ درصد عنوان کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان پرس، تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394، کد مطلب: 84762، www.javanpress.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین