پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۴۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲
بر اساس مصوبه‌ کارگروه توسعه‌ صادرات فارس، بندر دیر برای توسعه‌ صادرات کالا‌های فارس به قطر انتخاب شد.

شعار سالسید رضا ساداتی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در کارگروه توسعه‌صادرات فارساظهار کرد: به منظور تسهیل شرایط حمل و نقل دریاییصادرات کالااز استان فارس، بندر دیر به دلیل وجود مسافت کم تا قطر به عنوان مبدا مبادلات تجاری و اقتصادی استان فارس انتخاب شد.

وی با بیان اینکه اینکه صادرات از این بندر در دو بخش زمان و هزینه برای صادرکنندگان فارس مقرون به صرفه است، افزود: تلاش ما ایجاد ساز و کار مناسب برای صادرکنندگان استان برایتوسعه صادراتاستان به کشور قطر است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: نیاز است فعالیت‌ها برای تسریع مشکلات حمل و نقل صادرات به قطر در قالب تفاهم نامه دنبال شود.

محمد فروتن سرپرست کمیته تخصصی حمل و نقل و ترانزیت و گمرک اتاق بازرگانی شیراز بیان کرد: حمل و نقل یکی از مهمترین مشکلات بخش خصوصی استان در حوزه صادرات به‌شمار می‌رود و صادرات نیز یکی از الزامات توسعه صادرات استان است.

وی افزود: با توجه به تاثیر هزینه‌های حمل و نقل در تعیین قیمت تمام شده کالاها، توجه به جایگاه این بخش در توسعه صادرات حایز اهمیت است.

سرپرست کمیته تخصصی حمل و نقل و ترانزیت و گمرک اتاق بازرگانی شیراز تصریح کرد: تلاش ما بر این است که کالا‌های صادراتی استان با قیمت کمتر به بازار هدف صادر شده و امکان رقابت برای این کالا‌ها با سایر کالا‌های موجود در بازار‌های هدف وجود داشته باشد.

فروتن اضافه کرد: بندر دیر با وجود داشتن شرایط منحصر به فرد، می‌تواند به عنوان بندر ترانزیتی حمل و نقل و صادرات کالا به کشور قطر انتخاب شود؛ البته در این زمینه شرایط صادرات کالا‌های استان فارس از بندر دیر باید از تمام جهات بررسی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 6دی 96، کدمطلب:۶۳۷۷۷۴۸، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عابدینی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
باید هزینه حمل و نقل و ترانزیت کالا رو تا جایی که میشه پایین بیارن اگه میخوان رقابت کنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین