پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
گردشگری یکی از در حال رشدترین صنعت های روز دنیاست که به طریق مختلف روی دنیا تاثیر گذاشته است. هر ساله، میلیون‌ها نفر به دلایل مختلفی مانند دیدن جاذبه‎ها، از خانه‌های خود به مناطق مختلفی سفر می‎کنند. گردشگران به طریقه‌های مختلفی سفر می‎کنند تا نقاط مختلف جهان را ببینند. صنعت گردشگری اما محدود به بازدید از جاذبه‎ها نمی‎شود بلکه این صنعت انواع بسیار گوناگونی دارد که در سراسر جهان در حال توسعه است.

شعارسال:گردشگری یکی از در حال رشدترین صنعت های روز دنیاست که به طریق مختلف روی دنیا تاثیر گذاشته است. هر ساله، میلیون‌ها نفر به دلایل مختلفی مانند دیدن جاذبهها، از خانه‌های خود به مناطق مختلفی سفر میکنند. گردشگران به طریقه‌های مختلفی سفر میکنند تا نقاط مختلف جهان را ببینند. صنعت گردشگری اما محدود به بازدید از جاذبهها نمیشود بلکه این صنعت انواع بسیار گوناگونی دارد که در سراسر جهان در حال توسعه است.

گردشگری بهگونهای رشد میکند که حتی مکانهای بسیار دور افتاده و غیر قابل دسترس نیز به جاذبهای تبدیل شود که مردم تمایل به رفتن به آن جا را داشته باشند. شهرستان بروجرد از لحاظ مناطق گردشگری دارای پتانسیلهای خوبی است اما تاکنون آنگونه که باید نتوانسته در راستای جذب گردشگر موفق باشد.

شهرستان بروجرد در مسیر شمال به جنوب قرار دارد و در ایام ویژهای مانند نوروز مسافران زیادی از این شهر عبور کرده ولی به دلیل عدم شناخت ناکافی فقط از این شهر به عنوان عبور استفاده میکنند.

ورودی‌های شهر مشکلاتی وجود دارد که ساماندهی آنها می‌تواند هویت، فرهنگ و تاریخ شهرستان را با کمترین هزینه به عموم کسانی که از هر جهت جغرافیایی وارد بروجرد می‌شوند، معرفی کند.

چندین طرح گردشگری در بروجرد اجرا میشود

محمد پرهام، رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایهگذاری شورای شهر بروجرد در این باره اظهار کرد: قرار است، یک طرح جامع ساماندهی در محدوده تپه شهدای گمنام تا پل تاریخی قلعه حاتم در فازهای مختلف عملیاتی و اجرایی شود. این طرح جامع شامل ایجاد شهربازی، ساماندهی تپه شهدای گمنام، دریاچه و باغ فدک، پل ناریخی قلعه حاتم و اتصال تله کابین از مجموعه تپه شهدای گمنام به سمت شهربازی است.

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایهگذاری شورای شهر بروجرد تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد نیز پیشنهاد ایجاد یک مجموعه رفاهی در اراضی تحت تملک خود را داده است که در صورت اجرایی شدن، این طرح نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

پرهام اضافه کرد: باید از تکرویها جلوگیری شود در غیر اینصورت فقط سرمایههای ملی از بین میرود. برای اجرای این طرحها باید گام به گام جلو رفت و برای هرکدام کارگروه تخصصی تشکیل شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایهگذاری شورای شهر بروجرد ادامه داد: بناهای تاریخی بروجرد رونق چندانی ندارند که باید برای فراهم کردن بستر برای بازدید گردشگران از آنها چارهاندیشی شود.

بیش از 50 طرح و برنامه به منظور ایجاد بسترسازی برای تقویت صنعت توریسم از سوی شورای چهارم و پنجم دیده شده است که از آن جمله میتوان به باغ مینیاتوری و باغ شهر اشاره کرد، اما تاکنون هیچکدام اجرایی نشده است.

رضا بهنودفر عضو شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در این باره، اظهار کرد: باید به صنعت گردشگری طور دیگری نگاه کرد و کار اجرایی انجام دهیم. در راستای صنعت توریست باید سه اولویت مهم شخصیت برند، مکان برند و کالای برند مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد اضافه کرد: در بروجرد شخصیت و مکان برند وجود دارد و تنها باید نسبت به ایجاد کالای برند اقدام شود، تا دیگر شاهد مصادره داشتههای این شهرستان توسط شهرهای دیگر نباشیم.

با تقویت صنعت توریسم بروجرد از وضعیت کنونی خارج میشود

همچنین فریبرز محسنی، عضو شورای اسلامی شهر بروجرد در این باره گفت: با ایجاد زیرساختها، تقویت و توسعه صنعت توریسم و گردشگری میتوان بروجرد را از وضعیت کنونی خارج کرده و نجات داد. مسافران زیادی در ایام مختلف سال از بروجرد عبور میکنند که در پارکها و مبادی ورودی شهر چادر می‏ زنند که زیبنده شهر نیست و باید ساماندهی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد با اشاره به طرح گردشگری در محدوده تپه شهدای تا پل قلعه حاتم، اضافه کرد: برای این منظور باید نقشه راهی را تعریف و اجرا کرد.

مصطفی مصطفیوند، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد نیز در این باره، اظهار کرد: در بحث گردشگری مولفهای که باید مدنظر باید مسائل زیست محیطی است. هر طرح گردشگری باید پیوست زیست محیطی داشته باشد. برای اجرای یک طرح گردشگری و تفریحی آثار طبیعی موجود در منطقه از بین میرود و به جای آن آثار مصنوعی مانند آلاچیقها ایجاد میشود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد با اشاره به اجرای طرح در تپه چغا، افزود: ادارتی مانند منابع طبیعی و دامپزشکی در تپه چغا واقع شدهاند که باید به جای دیگر منقل شوند تا به منطقه کامل گردشگری تبدیل شود. شهرستان بروجرد سایت گردشگری ندارد و دانشجویان و حتی همشهریان از مناطق گردشگری شهرستان خبر ندارند.

وی بیان کرد: ایجاد سازمانی با نام سازمان گردشگری در شهرداری علاوه بر اجرای هدفمند طرح و پروژه‏‌هایی با این محوریت، بستر برای ایجاد منابع درآمدی در این نهاد نیز مهیا میشود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد خاطرنشان کرد: ورودی شهر منظر زیبایی ندارد که باید این مشکل مرتفع شود چون در میزان جذب مسافران و گردشگران، اقامت آنها در بروجرد و بازدید از اماکن تفریحی و توریستی آن نقش بسزایی دارد.

امیر ثقلینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد نیز در این باره، گفت: ظرفیت بالقوهای در شهر به نام پارک شهید بهشتی وجود دارد که دارای60 هکتار است. مجوز برای بازنگری پارک شهید بهشتی گرفته شده است که با اجرای آن، میتواند به یک طرح گردشگری منحصر به فرد تبدیل شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد تصریح کرد: طرح گردشگر خوب است ولی زمانیکه گردشگر وارد شهر میشود نمیداند باید کجا برود. در این راستا میتوان دکههای را در سطح شهر و مبادی ورودی شهر ایجاد کرد تا گردشگران را راهنمایی کنند.

پارک جنگلی شهید بهشتی بروجرد یکی از این فضاهای سبز شهرستان بروجرد بوده که از سال 84 به شهرداری بروجرد در قالب 92.5 هکتار واگذار شده تا با سرمایهگذاری در این منطقه از آن بهرهوری لازم را داشته باشد اما تاکنون این امر محقق نشده و نه تنها این امر محقق نشده بلکه از آن کاسته شده و به 60 هکتار رسیده است.

حجت الله یارمحمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد نیز در این باره، اظهار کرد: موضوع گردشگری موضوع فرابخشی است و رنگ و لعاب شهر در جذب گردشگر نقش خواهد داشت.گردشگری در بروجرد رو به رونق است اما این رونق کند است و اقداماتی در راستای رونق آثار تاریخی بروجرد انجام شده است.

بروجرد از اقلیم و آب و هوای مناسب و مطبوع برخوردار است و با وجود ظرفیتهای عدیده موجود درحوزه گردشگری، متأسفانه در ایام نوروز به جای تهیه بستههای فرهنگی از جاذبههای بروجرد و عرضه آنان به مسافران، بستر برای ورود مسافران و گردشگران به این شهر فراهم نمیشود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11دی 1396 ، کدخبر: 96101105608،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
این مصائبی که داره بیان میشه واقعا شاید سرهم با یک جلسه درست شه ولی خب وقتی نمیخوایم داستان همیشه همینه و همین باقی میمونه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین