پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
آمریکا یکی از بزرگترین تولید‌کنند‌گان خشکبار و دانه‌های خوراکی در دنیا است ‌و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ میلادی رکورد رشد تولید خشکبار آمریکا شکسته شود.

شعار سال: وزارت کشاورزی آمریکا در گزارش اخیر خود اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ میلادی تولید بادام، پسته و فندق رشد می‌کند. در سال ۲۰۱۶ میلادی تولید بادام در آمریکا به ۲۰۵۰ میلیون پوند می‌رسد که نسبت به سال قبل از آن هشت درصد رشد خواهد کرد. این در حالیست که میزان تولید گردو در این کشور به ۱۳۴۰ میلیون پوند می‌رسد و بالغ بر ۱۱ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش خواهد داشت. این سومین سال متوالی است که تولید گردو در آمریکا افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند افزایشی تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه داشته باشد. تولید پسته که یکی از مهمترین محصولات کشاورزی در آمریکا است در سال ۲۰۱۷ میلادی رشد خواهد کرد. انتظار می‌رود در این سال۸۰۰ میلیون پوند پسته در بازار آمریکا تولید شود که سه برابر میزان تولید در سال ۲۰۱۵ میلادی است و نسبت به برآورد تولید پسته که در سال ۲۰۱۲ میلادی ارایه شده بود بیش از ۲۴۵ میلیون پوند بیشتر است. طبق آمارهای ارایه شده توسط وزارت کشاورزی آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۷۰ میلیون پوند پسته در آمریکا تولید شد و در سال ۲۰۱۲ میلادی میزان تولید پسته در آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی برابر با ۵۵۵ میلیون پوند پیش‌بینی شده بود. تولید فندق در سال ۲۰۱۷ میلادی در آمریکا به ۷۶ میلیون پوند می‌رسد که نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۳ درصد رشد می‌کند. این بالاترین میزان تولید فندق در آمریکا از سال ۲۰۱۳ میلادی تا‌کنون است.

هزینه تولید چقدر است

به گزارش دانشگاه کالیفرنیا ‌هزینه تولید هر ایکر بادام برابر با ۳۸۹۰ دلار آمریکا است در حالی‌که از هر‌یک‌ ایکر زمین زیر‌‌کشت بادام در این کشور پنج هزار دلار درآمد حاصل می‌شود. طبق این گزارش هزینه تولید هر ایکر گردو در آمریکا برابر با ۴۷۰۳ دلار آمریکا است و بازدهی حاصل از هر ایکر زمین برابر با ۵۸۷۵ دلار آمریکا است. پسته بیشترین منفعت اقتصادی را برای آمریکا دارد و اصلی‌ترین خشکبار صادراتی آمریکا را تشکیل می‌دهد. هزینه تولید هر ایکر پسته در دنیا برابر با ۴۹۸۴ دلار آمریکا است در حالی‌که بازدهی حاصل از فروش محصولات حاصل از این یک ایکر زمین زیر کشت پسته برابر با ۷۲۲۴ دلار آمریکا بود.در سال ۲۰۱۶ میلادی۹۰۰ هزار ایکر زمین زیر کشت بادام بود و زمین زیر کشت بادام در این کشور نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۰ هزار ایکر رشد کرده است. مساحت زیر کشت بادام در این کشور نسبت به سال ۱۹۹۶ میلادی دو برابر شده است. در آن سال مساحت زیر کشت بادام در آمریکا برابر با ۴۲۸ هزار ایکر بوده است. کالیفرنیا اصلی‌ترین ایالتی است که در تولید گردو و پسته فعالیت می‌کند. در سال گذشته مساحت زمین زیر کشت گردو در کالیفرنیا برابر با ۳۱۵ هزار ایکر بود که نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۵ هزار ایکر رشد کرده است. مساحت زیر کشت گردو در کالیفرنیا نسبت به سال ۱۹۹۶ میلادی ۶۰ درصد رشد داشته است. اما در مورد پسته که اهمیت زیادی برای اقتصاد کالیفرنیا دارد می‌توان آمارهای دقیق‌تری ارایه داد. در سال گذشته مساحت زیر کشت پسته در کالیفرنیا برابر با ۲۳۳ هزار ایکر بوده است که ۱۲ هزار ایکر نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی رشد داشت و نسبت به مساحت زیر کشت پسته در سال ۱۹۹۶ میلادی۳.۶ برابر شده است.

قیمت خشکبار در بازار آمریکا

به گزارش وزارت کشاورزی آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی متوسط قیمت هر پوند بادام در بازار آمریکا برابر با 84/2 دلار بود که ۲۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی کاهش داشته است. در سال ۲۰۱۴ میلادی هر پوند بادام در آمریکا با قیمت چهار دلار فروخته می‌شد. در سال ۲۰۱۵ میلادی هر پوند گردو در بازار آمریکا با قیمت ۸۱ سنت مبادله شد که نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی ۵۶ درصد رشد کرد. در سال ۲۰۱۳ میلادی هر پوند گردو با قیمت 85/1 دلار مبادله شده است. هر پوند پسته در سال ۲۰۱۵ میلادی با قیمت 48/2 دلار فروخته شده است که ۳۱ درصد کمتر از سال ۲۰۱۳ میلادی است. این کمترین قیمت پسته در بازار آمریکا از سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون است. هر پوند فندق در بازار آمریکا با قیمت 40/1 دلار به فروش رسید در حالیکه در سال ۲۰۱۴ میلادی متوسط قیمت هر پوند فندق در این بازار برابر با ۱.۸ دلار آمریکا بود. اما متوسط قیمت هر پوند بادام در سال ۲۰۱۶ میلادی برابر با 5/2 دلار آمریکا بود و متوسط قیمت هر پوند پسته بین 7/1 تا 8/1 دلار آمریکا اعلام شد. در سال ۲۰۱۶ میلادی متوسط قیمت هر پوند فندق در بازار جهانی برابر با 18/1 دلار آمریکا بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اقتصاد سبز، تاریخ 11 اسفند 95، کد مطلب: 622: www.eghtesadsabz.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین