پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از پرداخت وام ۲ میلیارد تومانی اشتغال به روستائیان خبر داد و گفت: حدود ۳۰۰ هزار شغل با تسهیلات ۱۲ هزار میلیارد تومانی در مناطق روستایی و عشایری ایجاد خواهد شد.

شعارسال: سیدابوالفضل رضوی با اشاره به تسهیلات 12 هزار میلیارد تومانی که قرار است از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری پرداخت شود، گفت: این مبلغ قطعا تا پایان امسال جذب نمی شود اما این تسهیلات سال مالی ندارد زیرا از محل صندوق توسعه ملی است و حدود 300 هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در 19 شهریور امسال این تسهیلات را تصویب و به دولت ابلاغ کرد، ادامه داد: آئین نامه اجرایی آن به تصویب دولت رسیده است و روش اجرایی آن را هم مشخص کردیم.

وی افزود: حدود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان از این مبلغ برای ایجاد اشتغال در همه استان های کشور تا پایان امسال جذب خواهد شد.

رضوی اضافه کرد: این تسهیلات با توجه به نسبت معکوس درآمد خانوار روستایی، جمعیت روستایی و نرخ بیکاری آن در هر استان تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات برای هر طرح، 2 میلیارد تومان است، گفت: اگر بیش از آن بود با تصویب کارگروه ملی متشکل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه روستایی اختصاص داده خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: محل اجرای طرح، سفته در حد 200 میلیون تومان ، سهام عدالت و کارت یارانه روستائیان می تواند به عنوان وثیقه تسهیلات پذیرفته شود.

رضوی با بیان اینکه محل اجرای طرح حتما باید در روستا و یا مناطق عشایرنشین باشد، افزود: این تسهیلات به نسبت پیشرفت فیزیکی طرح پرداخت می شود و وام گیرنده هم باید آورده داشته باشد.

وی اضافه کرد: آموزش، بازاریابی و مشاوره به مجریان طرح ارائه خواهد شد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  تسنیم، تاریخ انتشار 17دی 1396 ،کدخبر: 1621177،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین