پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کارشناس مدیریت ورزش گفت: بعید می دانم صالحی امیری حتی روسای فدراسیون‌های ورزشی را از نزدیک بشناسد؛ حالا این فرد چگونه می خواهد ریاست کمیته ملی المپک را برعهده بگیرد برای من جای سوال دارد.

شعارسال: کارشناس مدیریت ورزش گفت: بعید می دانم صالحی امیری حتی روسای فدراسیون‌های ورزشی را از نزدیک بشناسد؛ حالا این فرد چگونه می خواهد ریاست کمیته ملی المپک را برعهده بگیرد برای من جای سوال دارد.

محمدرضا یزدانی‌خرم کارشناس مدیریت ورزش در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک و شائبه مهندسی شدن این انتخابات گفت: «‌کمیته ملی المپیک یک نهاد دولتی نیست و همانطور که از اسمش برمی‌آید یک نهاد بین المللی و غیردولتی است که دولت‌ها حق هیچ گونه دخالتی در امور آن را ندارند. اما به رغم این موضوع در انتخابات برخی مواقع افرادی انتخاب می‌شوند که سابقه ورزشی آنچنانی ندارند و کاملا مشخص است که با برنامه‌ریزی یا به قول معروف مهندسی شده انتخاب شده‌اند.‌ به نظر من و خیلی از اهالی ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک سمبل ورزش ایران است و از آنجا که باید در مجامع بین‌المللی حضور پیدا کند باید بهترین و شایسته‌ترین فرد که دارای سوابق درخشان است انتخاب شود.»

وی ادامه داد: «حضور افراد غیرورزشی لطمه‌های زیادی به ورزش ایران می‌زند و این موضوعی زمان برگزاری مسابقات به خوبی آشکار می‌شود. خیلی مواقع پیش آمده‌است فعالیت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت‌ورزش با هم موازی بوده که تنها چیزی که عاید ورزش ایران از این مسئله شده هزینه‌های سرسام آور و سود کم بوده‌است.‌ در این چندسال اخیر هم به خوبی دیدیم که آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها طوری نوشته شده که دست دولت را برای اینکه که انتخابات کمیته ملی المپیک را مهندسی شده برگزار کند باز گذاشته‌ است.»

یزدانی خرم به حضور صالحی امیری تنها نامزد پست ریاست اشاره کرد و گفت: «‌همانطور که گفتم کمیته ملی المپیک یک نهاد غیردولتی است و نباید این تصور وجود داشته باشد که دولت برای این نهاد تصمیم گیری می‌کند که البته اگر این موضوع هم به مراجع بین المللی اطلاع داده شود که در دولت برای کمیته ملی المپیک تصمیم گیری می‌کند عواقب جبران ناپذیری به بار می آورد و حتی تا آستانه تعلیق هم پیش می‌رویم. من زمانی که لیست خبرگان ورزشی را دیدیم خیلی تعجب کردم که چرا افراد باتجربه‌ای که سال‌ها در المپیک حضور داشتند در این لیست نیست، افرادی مانند هاشمی طبا، میرسلیم و تابش که هم اکنون عضو فراکسیون ورزش در مجلس است.‌ ضمن اینکه این نهاد همانطور که گفتم یک نهاد غیردولتی است و اصلا در یک نهاد غیردولتی موضوع سن و شرایط سنی مطرح نیست اما دیدیم که این موضوع را در انتخابات دخیل کردند.»

وی همچنین ادامه داد: «‌در مورد حضور صالحی امیری هم باید بگویم متاسفانه او شناخت زیادی از ورزش و المپیک ندارد.‌ او انسان بسیار شریف و خوبی است اما عمده فعالیت‌هایش در امور فرهنگی بوده است اما ورزش و امور فرهنگی دو مقوله جدا از هم هستند که می‌توانند مکمل هم باشند اما ساز و کار متفاوتی با هم دارند.‌ به نظرم حضور او به عنوان تنها نامزد پست ریاست و انتخابش به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک تنها باعث می‌شود که اشکالاتی که در دوره‌های گذشته بوده باز هم تکرار شود. البته من قبول دارم که کمیته المپیک نیاز به کمک‌های دولت دارد و رئیس آن باید به رئیس‌جمهور هم نزدیک باشد اما آن فرد هم باید به ورزش اشراف داشته باشد.»

یزدانی خرم در پاسخ به اینکه به گفته کیومرث هاشمی طبق تبصره 5 هیات اجرایی می تواند از بین سران دولتی برای حضور در بین خبره ورزشی انتخاب کند، گفت: «معمولا در گذشته این تبصره به کار نمی‌آمد و از آن هم استفاده نمی‌کردند. همه حرف ما این است اگر افراد سیاسی هم انتخاب می شوند باید کسانی باشند که به ورزش آشنا باشند من بعید می‌دانم صالحی امیری حتی روسای فدراسیون های ورزشی را از نزدیک بشناسد. اما برخلاف او سلطانی‌فر که الان در راس ورزش قرار دارد، شناخت بسیار خوبی از ورزش دارد و قبلا هم معاون سازمان تربیت‌ بدنی بوده است. به نظرم باید شرایطی فراهم می‌شد که افرادی که سال‌ها در ورزش بودند و تجربه المپیک را داشتند پا به عرصه می‌گذاشتند نه انتخابات به این شکل و شمایل باشد که از قبل رای آوردن صالحی امیری مشخص است.»

وی همچنین در مورد اظهارات خسروی وفا در مورد انصرافش از نامزدی پست ریاست در صورتی که صالحی امیری نامزد شود؛ گفت: «خسروی وفا نظر شخصی خودش را اعلام کرده و شاید با صالحی‌امیری هم در این خصوص هماهنگ کرده‌است. به نظرم خسروی وفا یکی از گزینه‌های مناسب برای ریاست کمیته ملی المپیک است. او سال هاست در المپیک حضور داشته و کارهای اجرایی زیادی در امر ورزش انجام داده است البته شاید به خاطر اینکه مسئولیت پارالمپیک را هم برعهده دارد از این جهت نمی‌خواسته که مسئولیت المپیک را هم برعهده بگیرد.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 18 دی 1396، کدخبر: 334780، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین