پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از بهره برداری از توپ 155 میلیمتری چرخدار عاشورا در نخستین رزمایش نزاجا خبر داد و گفت: این توپ مصداق بارز پاسخ به نیاز روز نیروی زمینی ارتش است.

شعارسال : امیر سرتیپ نوذر نعمتی در حاشیه بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور از مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد.
وی درباره استفاده از توپ 155 میلیمتری چرخدار عاشورا اظهار کرد: این تصمیم را داریم تا در نخستین رزمایش نیروی زمینی ارتش از توپ 155 میلیمتری عاشورا بهره‌برداری کنیم.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ابتدا این توپ به صورت کششی بود و جابه‌جا کردن آن در میدان نبرد زمان زیادی را طلب می‌کرد اما امروز که به این حالت درآمده نیاز عملیاتی روز را رفع کرده است.
توپ 155 میلیمتری چرخدار عاشورا، سلاح کالیبر بزرگی است که به روی شاسی خودروهای سنگین نصب شده و قابلیت اجرای تیر منحنی و قائم به منظور انهدام مواضع و استحکامات، تجمع نفرات، خودروهای سبک و سنگین وخنثی سازی آتش دشمن را دارد.
این سلاح با قابلیت تحرک پذیری در محیط های عملیاتی، قادر است با انجام ماموریت های شلیک، بلافاصله مواضع استقرار خود را ترک کند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این برنامه از نمایشگاه دائمی دستاوردهای تولید قطعات در کارخانجات نصر (شهید مجتبی ذوالفقار نسب) و پژوهشکده صنعتی این مرکز از جمله گروه رزمی و شنی‌دار، گروه خودرویی و چرخ‌دار، گروه الکترونیک و اپتیک و گروه سلاح سبک و سنگین، خط سازی و اورهال نفربر بی ام پی 1، تانک چیفتن، تانک اسکورپیون، خط بازسازی و اورهال تریلر شهید سید مهدی جودی ثانی، گروه بهینه سازی و نوسازی ماشین آلات مهندسی شهید محمد مرادی بازدید کرد.
در این بازدید امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانش فرمانده نیروی زمینی ارتش و شماری از فرماندهان عالی‌رتبه و مسئولان نزاجا نیز حضور داشتند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 21 دی 1396، کدخبر: 82792548، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین