پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
نماینده مردم سبزوار گفت: برای احترام به مجلس و قانون درخواست ما این است که استیضاح وزیر کار اعلام وصول شود.

شعارسال : حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در جلسه علنی روز سه‌شنبه، 26 دی 96 طی تذکری شفاهی اظهار کرد: طبق ماده 4 بند 11 اعضای هیئت رئیسه مجلس سوگند یاد کرده‌اند که التزام عملی به قانون داشته و مجری آن باشند.

وی ادامه داد: جمعی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را امضاء و تقدیم هیئت رئیسه کرده‌اند و تمام مراحل قانونی آن طی شده و امروز باید اعلام وصول شود.

نماینده مردم سبزوار با اشاره به اینکه طبق نظر اکثریت اعضای هیئت رئیسه مجلس و معاون نظارت قانون هرچه غیر از اعلام وصول این طرح خلاف قانون است، تصریح کرد: با این وجود شما می‌گویید که آقای لاریجانی تصمیم گرفته که این طرح استیضاح اعلام وصول نشود.

مقصودی افزود: آیا آقای لاریجانی و شما که امروز رئیس مجلس هستید از قانون فراترید؟ یا اینکه رأی شما 290 رأی است که می‌توانید این کار را انجام دهید؟

نماینده مردم سبزوار با تأکید مجدد بر ضرورت اعلام وصول طرح استیضاح ربیعی گفت: شما و همه کسانی که مانع اعلام وصول این استیضاح می‌شوید، طبق سوگندی که یاد کرده‌اید، خلاف قانون و شرع عمل می‌کنید.

وی تأکید کرد: خواهش بنده این است که برای احترام به مجلس و قانون و جایگاهی که در آن نشسته‌اید و برای احترام به همه کسانی که امروز صحبت از مدرس و جایگاه مدرس می‌کنند، استیضاح ربیعی را اعلام وصول کنید و بیش از این خلاف قانون عمل نکنید.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: آقای لاریجانی اینطور که شما گفتید نگفته بود.

وی با اشاره به اینکه ما راجع به این موضوع در هیئت رئیسه مجلس صحبت کردیم، ادامه داد: ما در جلسات خود درباره تعداد کسانی که این طرح استیضاح را امضاء کرده‌اند بحث و بررسی کرده‌ایم و قرار بر این شد که اگر تعداد امضاءکنندگان باقی بماند آن را اعلام کنیم، اما اگر آن تعداد باقی نماند، اعلام وصول نکنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیروز خدمت شما جلسه‌ای گذاشتیم و شما اصرار داشتید که این طرح استیضاح اعلام شود و گفتید که 25 نفر دیگر از نمایندگان هم خواهان امضاء این طرح استیضاح هستند که ما از شما خواستیم اسامی آنها را بیاورید اما نیاوردید.

پزشکیان با اشاره به اینکه روز گذشته 3 نفر از کسانی که این طرح استیضاح را امضاء کرده بودند، امضای خود را پس گرفتند، گفت: در نتیجه اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس امضاء کرد که این طرح از دستور کار خارج شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این وجود امروز شما مجددا می‌گویید که دو نفر دیگر می‌خواهند این طرح استیضاح را امضاء کنند و در حقیقت مدام امضاء اضافه می‌کنید و پس می‌گیرید، به نظر بنده ابتدا روی امضاءهایی که می‌کنید بمانید و این موضوع مجددا مورد بحث ما قرار می‌گیرد و اعلام می‌کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری جهان نیوز، تاریخ انتشار: 26 دی 1396، کدخبر: 582615، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین