پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۱۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
آیت الله علم‌الهدی گفت: اگر امروز وضعیت اقتصادی طلبه مناسب نباشد خطرهای مختلفی بنای روحانیت و حوزه را تهدید می‌کند.

شعارسال: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در همایش بزرگداشت عالم واقف مرحوم میرزا ابوصالح رضوی (نواب) که در مدرسه عالی نواب برگزار شد، اظهار کرد: با گذشت 1180 سال از ابتدای غیبت امام زمان(عج) تا امروز که دنیای اسلام دستش از دامان امام کوتاه است، اما اینکه بر سفره معارف و علوم دینی زانو زده، مرهون تداوم حوزه‌های علمیه و جریان اصیل روحانیت است.

علم‌الهدی با بیان اینکه «اگر این تشکیلات و ساختار نبود معلوم نبود که این علوم و معارف به دست ما می‌رسید یا خیر»، تصریح کرد: معلوم نبود امروز در عرصه بهره‌برداری و تدبیر فکری از مبانی اسلامی با چه جریانی رو به رو بودیم.

علم‌الهدی بیان کرد: گذشته از تمام اغراق‌ها و جریان‌های افراطی و فکری که مبالغه می‌کنند آن چیزی که امروز دنیا را تشنه اسلام می‌کند و یک جریان ساختار نو و بکر در دنیا برای عرصه‌های سیاست فردسازی و فرهنگی جلوه کرده است، مولود حوزه علمیه‌ای بوده که عمر خود را ادامه داده است. پایگاه عظیمی که علوم اهل بیت(ع) را در دنیا توسعه می‌دهد و سبب شده که دنیا به اسلام ناب دلباخته ‌شود، جریان روحانیت و حوزه علمیه و طلاب و جریان‌های آموزشی مدارس حوزه علمیه است.

وی تصریح کرد: این‌جاست که ارزش افرادی مانند نواب رضوی برای ما مشخص می‌شود. ایشان در صدد بودند جریان اقتصادی نهادینه ایجاد کنند که در بستر آن انسان‌هایی مسیر تکامل خود را طی کنند و جریان تغذیه و زندگی طلاب را تامین کرده، جریان اقتصاد طلبگی جدا از مردم و آلودگی هر جامعه‌ای به یک منبع پاک و مباح وصل باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این گروه تامین‌کننده تغدیه سپاه امام زمان(عج) در قرن‌ها و سال‌ها قرار گرفتند و نتیجه آن آمیختگی همان علم و ایمان است و ما باید از این بزرگان در این مسیر سرمشق بگیریم.

وی با تاکید اینکه «امروز در حوزه مسئله معیشت طلاب حرف اول را می‌زند»، اظهار کرد: اقتصاد در بعضی جریان‌ها نقش اول را دارد و امروز مسئله تامین زندگی طلاب امر مهمی است و همه کسانی که در این زمینه دستی در آتش داشته و متولی تامین معیشت طلاب هستند فعالیت خود را گسترش دهند و سعی خود را در این زمینه انجام دهند چراکه سطح معیشتی طلاب باید توسعه یاید.

علم‌الهدی ادامه داد: اگر امروز وضعیت اقتصادی طلبه مناسب نباشد خطرهای مختلفی بنای روحانیت و حوزه را تهدید می‌کند. از یک سو باید مسولین امر این کار را انجام دهند و از سوی دیگر همه ما می‌دانیم که سطح زندگی روحانی و طلبه باید در پایین‌ترین جریان‌ها قرار گیرد، اما اگر طلبه در زندگی خود دیگران را ملاک قرار دهد و زندگی متجملانه و مرفهانه را سرمشق خود کنند، مسوولان به گرد معیشت طلاب نمی‌رسند.

وی اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم که حتی‌الامکان سطح معیشتی طلاب را بالا ببریم تا طلبه فردی مستغنی باشد و با آرامش خاطر درس بخواند و فعالیت‌های خدماتی خود را انجام دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 29 دی 1396 ، کدخبر: 747298 ، www.khabaronline.ir.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
لطفا نگران وضعیت معیشتیه همه مردم باشید تا در این راستا مشکلات اونا هم حل بشه
ف.ن83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین