پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مردم پای نظام هستند و دولتمردان باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

شعار سال: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع "شیطان‌شناسی" از نگاه قرآن بود و عنوان شد شگرد شیطان، آرایشگری و تزئین است و در قرآن کریم هفت آیه در مورد آرایشگری شیطان آمده که یکایک آنها مورد بررسی قرار گرفت و به آیه هفتم که آیه 38 سوره مبارکه عنکبوت است رسیدیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: شیطان دو جا سر راه انسان می‌آید،یکی جایی که انسان قرار است راه انتخاب کند شیطان وارد می‌شود تا مقابل انسان را بگیرد و راه‌بندان برای انسان در مقابل خدا ایجاد کند تا انسان خط عبودیت و بندگی حق را انتخاب نکند؛ نوبت دومی که شیطان بر سر راه انسان می‌آید جایی است که انسان در اوج عبودیت و بندگی خدا قرار گرفته و بنده خالص پروردگار است و در جریان صعود و تعالی به طرف مقام قرب حق بالا می‌رود و اینجا نیز شیطان سر راه انسان، "راه‌بندان" ایجاد می‌کند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: قوم عاد و ثمود، مستبصر بودند و خداوند را می‌شناختند و بندگی انجام می‌دادند؛ در آن زمان شیطان به سراغ اینها آمد و برای اینها به طرف خدا راه‌بندان ایجاد کرد؛ این تزئین و آرایشگری نوع هفتم شیطان که در این آیه تبیین شده است چه نوعی است؟

وی با اشاره به اینکه قوم عاد و ثمود از یک توسعه و رشد اقتصادی و رفاه و زندگی و از یک پیشرفت در حوزه فناوری و تکنولوژی برخوردار بودند افزود: اینها مردمانی فناور بودند و در عرصه‌های ساخت و ساز هنوز ضرب المثل تاریخ هستند؛ ذات مقدس پروردگار در این آیه برای تبیین نوع تزئین‌گری شیطان به خانه آنان اشاره می‌کند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه قوم ثمود که قوم صالح بودند تصریح کرد: حضرت صالح وقتی خواست موقعیت رفاه اینان را تبیین کند فرمود شما در اوجی از رفاه و لذت و توسعه اقتصادی قرار دارید و مسئله جریان زندگی اقتصادی شما آن قدر قوی است که زمین‌های هموار دشت را به صورت قصر درآوردید و سنگ‌های سخت را برای خود تراش داده‌اید.

خطیب جمعه مشهدمقدس ابراز کرد: منازل اینها در دامنه کوه مشرف بر دشت بود و قسمت دشت و زمین هموار را باغ‌های بسیار زیبایی ایجاد کرده بودند؛ از قسمت دشت‌های هموار زمین، باغستان‌ها و قصرها ایجاد کرده بودن و ساخت و ساز را در کوه‌ها صورت داده بودند و این طور نبود که از کوه سنگ آورده باشند و خانه سنگی بسازند بلکه تالارها و اتاق‌های مزین خود را در کوه تراش می‌دادند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه زندگی اینها از نظر توسعه اقتصادی و عمران و ساخت و ساز در مرحله بالایی بودند گفت: تزئین شیطان و آرایشگری شیطان توسعه اقتصادی آنها بود. رقیب‌سازی برای خداوند متعال کارویژه اصلی شیطان است و این هم تزئین شیطان است.

وی گفت: انقلابی و حزب‌اللهی بودن تضمینی برای خوب بودن آینده ما نیست، قوم عاد و ثمود در این زمینه یک نمونه است که تزئین شیطان برای آنها یک "راه‌بندان" ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی در ادامه با تشکر از حضور مردم انقلابی در مانور قدرت نظام و اسلام در هفته اخیر در مشهد اظهار داشت: شما عزیزان یقیناً در محضر مبارک امام زمان(عج) روسفید هستید و وجود اقدس آن امام از شما خوشنود هستند، دو راهپیمایی بزرگ در حمایت از نظام و اسلام و رهبری صورت دادید.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه دشمنان پشتیبانی شما را شاهد بودندو دشمن را مایوس کردید و دوستان را در سراسر کره زمین امیدوار کردیدافزود: تشکر می‌کنم از نیروهای ایثارگر نظامی و بسیجی و به ویژه از تدابیر ارزشمند نیروی انتظامی و فرماندهی مدبر آن در استان خراسان رضوی که مسئله را با آبرومندی جمع کردند. آنچه در مدیریت برنامه مقابله با اغتشاش و آشوب در این شهر و شهرهای استان ما به عنوان یک حذاقت مدیریت انتظامی به حساب می‌آید این است که بدون سرکوب‌گری و شلیک گلوله اغتشاش را پایان دادند.

وی افزود: نکته‌ای که مکرر گفته شده و در صدا و سیما نیز مدارک و شواهد متقنی برای اثباتش آورده شده، وابستگی این قضیه به دشمنان خارجی است و آن قدر بدیهی است که نیازی به استدلال ندارد، ساختارشکنی به وجود آمده دقیقاً پیاده نظام آمریکا بودند و با شناسنامه ایرانی، پیاده نظام آمریکا و انگلیس بودند. از زمان هخامنشیان تاکنون سابقه ندارد در داخل کشور به دست ایرانی پرچم ایران به آتش کشیده شود. زمانی که با شاه جنگ می‌کردیم، عزیزان ما را می‌کشتند و آماج گلوله قرار می‌دادند اما پرچم شیر و خورشید شاه را مردم آتش نزدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: افرادی که به حریم ملت تجاوز کردند ایرانی نبودند و مزدور خارجی بودند، مسئله از اهانت به دین و اسلام گذشته و اینها ایرانی نبودند و مزدور و پیاده‌نظام بودند؛ می‌خواهم تقاضا کنم از عزیزان خودمان در عرصه امنیتی و قضایی که منهای افرادی که ناآگاه بودند، با جریانات سرشاخه این حرکت برخورد آمریکایی و یهودی و صهیونیست کنید.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه تمام این درگیری‌ها به نفع اسلام و نظام تمام شد؛ اگر مانور اقتدار نظام اسلامی به صحنه نمی‌آمد نظام به این اقتدار نمی‌رسید و قضیه به مضاعف شدن اقتدار نظام ما تمام شد. اقتدار نظام ما در منطقه با ریشه‌کنی داعش به ثبت رسیده بود و با این حرکت اخیر، نظام ما در داخل نیز اقتدارش به ثبت رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه مردم مشکلاتی دارند افزود: مقام معظم رهبری نکته‌ای را در 15 آذر فرمودند؛ دوراندیشی و بصیرت رهبری انقلاب آن قدر زیاد است که 20 روز قبل از شروع این واقعه فرمودند که دوستان ما بدانند و دشمنان ما نیز بدانند که در طول 38 سال پس از پیروزی انقلاب مشکلاتی وجود داشتهاما این مشکلات نه تنها ما را از پا درنیاورده بلکه قوی‌تر کرده است. این را بدانید آنچه بعد از این مشکل ایجاد کنند قبلاً از مشکلات قبلی ما کمتر و کوچک‌تر است؛ مقام معظم رهبری این مشکلات حساب شده را پیش بینی کرده بودند و فرمودند اینها کوچک‌تر از گذشته است.

آیت‌الله علم الهدی بیان کرد: در فتنه 88 که شبیه این حرکات بود در عین حال متاسفانه بخشی از نخبگان و خواص نظام دچار تردید شدند و برخی نیز فتنه را تائید کردند؛ در فتنه 88 از جریان انقلاب عناصری ریزش کردند اما در این قضیه خوشبختانه همه در مقابلش ایستادند و در جریان اجتماعی خود ریزشی نداشتیم و کسی دچار تردید نشد که فتنه، آمریکایی و انگلیسی است.

وی گفت: نکته‌ای که باید توجه کنیم این است که با عمل صورت گرفته، نقطه هدفی دشمن در این کشور نظام نیست بلکه نقطه هدفی دشمن، مردم هستند و قرار است مردم را از پای دربیاورد، مردمی به عنوان مطالبات برحق خود خواستند فریادی بزنند اما جریان استکبار آمد و برای اینکه صدای مردم برای مطالبات به حق بلند نشود و به جایی نرسید روی صدای مردم موج گذاری کرد و این مطالبات را تبدیل به حرکتی ساختارشکنانه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دشمن از مردم می‌خواهد انتقام بگیرد و جایی که صدای مردم برای مطالبه برحق بلند می‌شود دشمن روی صدای مردم موج می‌گذارد؛ مردم پای نظام هستند و ما نیز تا جایی که می‌توانیم باید به مشکلات مردم رسیدگی کنیم و مطالبات برحق را رسیدگی کنیم. مردم مشکل دارند؛ در معیشت مشکل دارند و برخی از فقرا در زندگی به مرز استیصال رسیده‌اند و هر کس بخواهد بر این مطالبات معیشتی مردم سوار شود و بهره برداری سیاسی کند عین همین آمریکایی‌ها و انگلیسی‌هاست؛ مردم مشکل معیشتی دارند و نمی‌شود بهره‌برداری سیاسی کرد.

آیت الله علم الهدی افزود: نمی‌شود مطالبات مردم را سیاه نمایی کرد و تسویه حساب سیاسی نمود؛ از سوی دیگر درست نیست بر مطالبات مردم سوار شد و آن را نادیده گرفت و آن را به حساب تحریک رقبای سیاسی گذاشت؛ هر دو جهت بازی سیاسی با معیشت مردم و جنایت در حق مردم و لگد زدن بر گُرده مردم است. امروز این مردم مشکل دارند و همه باید حرکت کنند و هر کسی در هر جهتی از قدرت هست باید با دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم همدست شود و کسی حق ندارد مردم را ابزار تسویه حساب سیاسی قرار دهد.

وی بیان کرد: بازیگری سیاسی با مشکل مردم، خیانت مردم است و در خط آمریکا و انگلیس است، مردم مستاصل و گرفتار و دارای مشکل هستند، عزیزانی که می‌گویند با شاخصه اقتصادی اقتصاد در حال پیشرفت است ما منکر نیستیم اما اینها براساس درآمد سرانه ملی است که بخش عمده آن نفت و فروش پتروشیمی است که مربوط به دولت و حکومت است و بخشی نیز مربوط به درآمدهای پولدارها است. این اتومبیل‌های میلیاردی را چه کسی سوار می‌شود؟ همه اینها را محاسبه کرده و بگوئیم اقتصاد رو به رشد است؟ بر اکثریت قشر آسیب پذیر ببینید چه آمده است.

آیت الله علم الهدی گفت: معیار برنامه‌ریزی خود را معیشت قشر آسیب پذیر قرار دهید؛ در برنامه بودجه 97 مستضعفین را در نظر بگیرید؛ قشر مرفه و طبقه بالا را در نظر نگیرید. مقام معظم رهبری فرمودند مدیریت جهادی؛ مشکلات کشور با یک مدیریت روتین حل نمی‌شود بلکه نیازمند مدیریت جهادی است؛ اینکه بگوئیم 8 میلیارد پول لازم است تامطالبات مردم از موسسات اعتباری حل شود و این در دست بررسی است این جواب مردم نیست. جریان بوروکراسی را با مدیریت جهادی حل کنید و در پیچ و خم بانک و دستگاه‌ها این مسئله گیر نکند و پیشنهاد سوم اینکه مقام معظم رهبری 4 سال قبل فرمودند اقتصاد مقاومتی؛ راهکار اجرایی و مولفه و موقعیت عملیاتی مشخص شد و ابتدای سال نیز ایشان در همین مکان اقتصاد مقاومتی را فرمودند؛ نخستین فرآیند اجرای اقتصاد مقاومتی مسئله اشتغال است؛ چرا هنوز مسئله اشتغال ما مشکل دارد؟

وی گفت: نگوئیم چندصد هزار شغل ایجاد کردیم بلکه حساب کنیم چقدر بیکار داریم؟ وقتی آمار طلاق می‌دهند این تحلیل موضوعی دارد و آن را بررسی کنید و شاهد هستید بخاطر این است که فرد خانه و زندگی و کار ندارد. اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی با 50 برابر شدن واردات پوشاک از سال 85 تاکنون سازگار نیست. با این عرض طویل کالای قاچاقی که مراکز تجاری ما را پر کرده اقدام و عمل با اقتصاد مقاومتی نمی‌سازد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 15دی 96، کدمطلب:1619965، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
مردم پای نظام هستند اما یادشان نمیرود چه کسی بود که پس از گرانی مرغ گفت پول ندارید بروید اشکنه بخورید
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین