پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۷۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری با پیش‌بینی کاهش ارزش پول ملی راهبردهایی را در قالب برنامه ششم توسعه ارائه کردند اما به آن عملیاتی نشد.
شعارسال: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی(ع) و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره شیطان‌شناسی از نگاه قرآن است و عنوان شد یکی از مصادیق وسوسه شیطان، انساء شیطان است که انسان را مبتلا به فراموشی می‌کند و این یکی از مصادیق وسوسه شیطان است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: نوع نخست انساء شیطان این است که مصالح زندگی سبب می‌شود انسان از یاد ببرد و طبق مصلحت، عمل نکند و در این مورد هم دو نمونه قرآنی اشاره شد؛ قسم دوم انساء شیطان این است که شیطان انسان را از یاد خدا غافل می‌کند.

علم‌الهدی افزود: آیا شیطان بر هر کسی مسلط می‌شود که بتواند مصالح زندگی را برای وی به دست فراموشی بسپارد و یا یاد خدا را از وی دور کند؟ شیطان این قدرت را در مورد هر کس ندارد و این نیاز به زمینه‌هایی دارد که از ناحیه خود ما شکل می‌گیرد. رشد و پیشرفت و تعالی ما در سایه عنایت حق است و مربوط به خداوند متعال است.

خطیب جمعه مشهدمقدس گفت: هر روزی که تصمیم گرفتی خودت را از شر شیطان خلاص کنی، درمان نخست تقوا است و باید آن را سرلوحه قرار داد، باید حرام‌ها را از زندگی بیرون کرد و اگر تقوا وارد زندگی شد، زندگی تبدیل به مظهری می‌شود که در آن واجبات الهی صورت می‌گیرد آدم باتقوا همیشه به‌یاد خداست.

علم‌الهدی افزود: خاصیت دیگر تقوا، تولید نورانیت در انسان است، تقوا مانند خورشیدی است که در زندگی انسان می‌درخشد و راه تاریک را برای انسان روشن می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی با تبریک مبعث پیامبر اسلام تصریح کرد: خوشبختانه در گزارشی که فرمانده نیروی زمینی به فرمانده معظم کل قوا ارائه دادند برای وجود مقدس رهبر فوق‌العاده رضایت‌بخش بوده و آنچه افتخار استان خراسان است این است که فرماندهی شمال شرق کشور، فرماندهی و مدیریتشان به‌صورت کامل مورد توجه است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مبعث پیامبر اسلام(ص) سرآغاز رسالت پیامبر(ص) است، پیامبر اسلام(ص) جریان استکبار آن روز را از صفحه روزگار محو کرد، استکبار امروز نیز می‌داند پیامبر یعنی این چنین اقتداری و تمام عداوت و کینه استکبار آمریکا متوجه پیامبر(ص) است و با ما نیز به همین دلیل دشمن است، اسلامیت انقلاب ما را دشمن نفهمید و غافل شد و تصور کرد در حال کودتا هستیم اما 40 سال بر این انقلاب گذشته و ماهیت اسلامیت انقلاب و وابستگی آن به پیامبر(ص) را دشمن متوجه شده است.

وی افزود: عداوت دشمن با همه امکاناتش متوجه انقلاب ما است، ما 40 سال به دنیا نشان دادیم که پیامبر دوباره زنده شد و قرار است بر تمام دنیا حکومت کند و ریشه استکبار را براندازی کند. باید بایستیم و مقابله کنیم و در مقابل توطئه استکبار باید ایستادگی کنیم تا روزی که به پیامبر(ص) وابسته هستیم و تا روزی که معادلات سیاسی جهان را به‌خاطر عظمت پیامبر(ص) برهم زدیم، این عداوت ادامه دارد و باید در برابر این عداوت سنگربندی کنیم.

خطیب جمعه مشهدمقدس تأکید کرد: یک مشکل نباید ما را از پای دربیاورد، در برابر همه مشکلات راه‌حل داریم، خداوند راه را به‌روی ما نبسته است منتهی در نوع سیاست‌گذاری‌ها مشکل داریم، مسئله‌ای که این روزها در مملکت سروصدای زیادی داشته، دلار و ارز است و به جایی رسید که مردم به جان آمدند.

علم‌الهدی ادامه داد: نوسان دلار همیشه بوده و قبل از تحریم نیز بوده است اما دولت این را مدیریت می‌کرد و به منابع ارزی خود دسترسی داشتیم، ارزش پول ملی نیز حفظ شد و بر اثر تحریم‌ها، دستمان به منابع ارزی‌مان نمی‌رسد و امروز آمریکا به‌عنوان اینکه "عده‌ای را تحریم کرده‌ام"، برخی معاملات را ممنوع کرده است، بنا شد در جریان برجام تحریم‌ها برداشته شود اما برداشته نشد و آنها بر این مسئله اصرار دارند و دولت اگر بخواهد ارز را مدیریت کند، به منابع ارزی دسترسی ندارد پس دولت باید در مدیریت پول ملی و ارزش پول ملی، تقاضا را کاهش دهد و سطح تقاضا را در مردم پائین بیاورد و در مواردی این مهم میسر است.

وی بیان کرد: زمانی فرد دانشجو است و یا بیمار دارد و باید به وی دلار داد و یا مسافرانی که برای تفریح و یا برنامه‌های ضروری قرار است به خارج بروند نمی‌توان تقاضا را کاهش داد اما در معاملات سنگین و روابط تجاری مهم می‌توان این کار را کرد؛ بنده به‌عنوان یک قضاوت منصفانه بحث می‌کنم و با هیچ دولت و جریان و حزبی مسئله نداریم. مقام معظم رهبری چند سال قبل در برنامه ششم توسعه این مسئله را پیش‌بینی کردند که ادامه تحریم‌ها ممکن است ما را دچار کاهش ارزش پول ملی کند.

علم‌الهدی افزود: براساس این مسائل نمایندگان مجلس آن زمان مصوب کردند در مبادلات بین‌المللی دلار از میان برداشته شود و با پول خود آن کشورها و پول ایران معامله شود اما متأسفانه بانک مرکزی خلاف این عمل کرد و در این چند سال بانک مرکزی این کار را نکرد و فقط داد و ستدی با ترکیه و روسیه و پاکستان بر این اساس شد این قدری که بر سر این برجام لابیگری کردند اگر سر این مهم و دستور مقام معظم رهبری لابیگری می‌کردند امروز دلار در کشور ما ارزش نداشت و دلار آمریکا مثل خود آمریکا ذلیل بود و قیمتی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: رئیس بانک مرکزی در مجلس می‌گویند این مشکل از طریق توطئه خارجی ایجاد شده است، مگر از ابتدا این را نمی‌دانستید؟ مقام معظم رهبری با پیش‌بینی توطئه خارجی بود که در برنامه ششم این دستور را دادند. مظلومیت امروز رهبر ما بی‌شباهت به مظلومیت موسی‌بن جعفر(ع) نیست، مقام معظم رهبری دستور می‌دهند و راهبرد می‌دهند و عمل نمی‌کنند و بعد هم می‌خواهند آن را گردن مقام معظم رهبری بیندازند، می‌گویند با آمریکا و اروپا بسازیم تا مشکل برطرف شود، چرا خلاف دستور رهبری عمل کردید ساماندهی به وضعیت دلار را چرا 4 سال پیش نکردید؟ همین رئیس بانک مرکزی بود، چرا این مشکل را آن روز برطرف نکرد؟ رهبری پیش‌بینی کرد و راه چاره داد و شما عمل نکردید و خسارتش را باید مردم دهند و ثروت مردم در بانک‌ها آب شود. واقعیت این است که نسخه را رهبری دادند و عمل نشده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  تسنیم، تاریخ انتشار: 24فروردین 1397، کدخبر:  1699445،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
رهبر معظم انقلاب راهکار های مناسبی برای شرایط امروز مملکت داده اند که با نادیده گرفتن انها به این وضع دچار شدیم
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
متاسفانه سال های زیادیه که دستورات اقتصادی رهبری روی زمینمونده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین