پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ما به عنوان جریانی که باید تداوم بخش جریان شریعت باشیم، اصل کار ما مبارزه با دشمن پیغمبر است و مسئله مبارزه برای ما یک مسئله محوری است.

شعار سال: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در تجمع اعتراض‌آمیز حوزویان خراسان علیه سیاست‌های خصمانه آمریکا، اظهار داشت: ما به حکم سابقه و حرفه روحانیت وظیفه‌مان این است که در همه مراحل به جای اندیشه‌ورزی بر مبنای بینش‌های خاص اجتماعی و سیاسی به سراغ قرآن برویم و تکلیف و راهبرد خودمان را در مجاهده با کفار از کلام وحی اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه تا زمانی که وحی و رسالت در عالم وجود دارد، عداوت با پیغمبر هم موجود است، ادامه داد: اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید برای هر پیغمبری دشمنی از شیاطین انس و جن قرار داریم، مقصودش شخص پیغمبر نیست بلکه مربوط به جریان رسالت است و عداوت با پیغمبر عداوت با وحی و رسالت آسمانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان چهار وجه برای عداوت نسبت به پیامبر از نظر شیخ طبرسی با توجه به قرآن گفت: به عنوان جریانی که باید تداوم بخش جریان شریعت باشیم، اصل کار ما مبارزه با دشمن پیغمبر است و مسئله مبارزه برای ما یک مسئله محوری است.

علم‌الهدی تاکید کرد: مسئلهٔ ما و غرب یک مسئله خاص در مدار تعاملات بین‌المللی نیست بلکه مسئلهٔ دین است چرا که رسالت ما در مقابل همه مظالم و منکرات شرعیه و ناپاکی‌هایی که نظام خائن شاهنشاهی در این کشور داشت، دست به انقلابی مبتنی بر شریعت زد که به دست حجت زمان پیروز شد و این پیروزی به جریان‌های ناپاک دین‌ستیز، بساط نظام ستم‌شاهی را جمع کرد.

وی دشمنی آمریکا با ایران را امری طبیعی دانست و افزود: تا زمانی که این انقلاب و آثار رسالت در این کشور موجود باشد این دشمنی وجود دارد و این یک مسئله اساسی سیاسی در کشور است که هم مردم و هم شما فضلا برحسب حرفه آسمانی‌تان باید از آن آگاه باشید و تا آخرین لحظه علیه استکبار بجنگید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آیه 112 سوره انعام بیان کرد: نکته قابل تأمل در این آیه این است که شیاطین جن بر شیاطین انس مقدم شده است، ممکن است بعضی فکر کنند دشمنی با پیامبر فقط با عوامل جنی شیطان است در صورتی که در دشمنی شیطان باید ابتدا متوجه شیاطین انس باشیم.

علم‌الهدی تصریح کرد: بین تحلیلگران مختلفی که نظام را قبول دارند، آن چیزی که باید به آن توجه کنند این است که نظام انقلابی با تعاملات و حرکات دیپلماسی و با زدوبندها و گفت‌و‌گوها نمی‌تواند کارش را ادامه دهد و تنها محور جریان مدیریت یک نظام انقلابی، استکبارستیزی، کفر‌ستیزی و مجاهده با دشمنی است که از طرف خدا معین شده است.

وی با بیان اینکه اداره کشور در چارچوب مذاکره و دست‌دادن با دشمن خلاف دستورات قرآن است، اظهار کرد: قرآن می‌گوید محور جامعه اسلامی استکبار ستیزی است و اگر شما با دشمن مبارزه نکنید، آن‌ها با شما مبارزه می‌کنند تا زمانی که نابودتان کنند و این مشکل چیزی نیست که با یک امضا و گفت‌وگو حل بشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: شاید این سوال برای بعضی پیش بیاید که اگر مبارزه نکنیم نابودمان می‌کنند و اگر هم بخواهیم مبارزه کنیم، با این مشکلات داخلی توانش را نداریم پس تکلیفمان چیست؟ خدا به بنی اسرائیل دستور داد از مصر حرکت کنند و فرعون هم به تعقیبشان افتاد و وقتی بنی اسرائیل به ساحل رسیدند و لشکریان فرعون را هم پشت سرشان دیدند، گمان کردند که به نقطه بن‌بست رسیده‌اند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: موسی در آن زمان گفت خدایی با من است و معیت حق بزرگترین توانمندی در مبارزه و مجاهده ماست و این کلام موسی آنچنان نافذ بود که همه دل‌ها و مغزها را جذب کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما متکی به خود و امکاناتمان نیستیم و هر قدر که قدرت داشته باشیم، خالق همه قدرت‌ها هم به ما افزوده می‌شود، گفت: منتها این معیت با خدا شرایطی دارد، از جمله اینکه خدا با آن‌هاییست که مقاومت می‌کنند نه آدم‌های سست عنصر و عناصر سیاسی ای که در مقابل دشمن خود را ببازند. خداباوری شرط دیگر معیت خداست و اینکه در زندگی قدرت محور نباشیم بلکه تکلیف محور باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در حادثه پیش آمده، خواندن و خط گرفتن از قرآن بالاترین تحلیل سیاسی است، خاطرنشان کرد: مسئله ستیز با آمریکا به عنوان یک رسالت قرآنی به عهده ماست و آن چیزی که باید به آن فکر کنیم مبارزه است، با دعا و نماز بندگی تحقق پیدا می‌کند اما نه بندگی مطلوب پرودگار، دعای نافله را یک پیرزن هم می‌خواند و روزه مستحبی را هر مومنی می‌گیرد، آنچه مهم است جنگیدن برای خداست و در این صورت است که بنده خدا هستیم.

علم‌الهدی اضافه کرد: کسانی که می‌خواهند در این مملکت کاره‌ای باشند و در جریان کارهای این نظام قرار گیرند، باید سیاست‌های اجرایی نظام را براساس رهنمود آیه‌های قرآن تنظیم کنند.

وی با تاکید براینکه چارچوب مدیریت در این نظام باید با موضع مبارزه با کفر تنظیم شود، افزود: مسئله برجام از همان روز اول مورد دغدغه و نگرانی ما بود و رهبر انقلاب هم همان ابتدا فرموندند که رئیس جمهور آمریکا بنویسد و امضا کند که تحریم‌ها را برمی‌دارد، هرچند که اگر امضا هم می‌کرد پایش نمی‌ماند زیرا این‌ها نه تنها دین ندارند بلکه انسان هم نیستند که ما توقعی از آن‌ها داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: بسیاری از امتیازاتمان را از جمله فناوری هسته‌ای و عزیزان دانشمندمان را از دست دادیم و نتایج همه این‌ها را هم کنار گذاشتیم برای اینکه با دشمن توافق کنیم برجام با همه خساراتی که بر ما وارد کرد به اینجا رسید.

علم‌الهدی با بیان اینکه با وجود خسارت‌های مادی، اصل قضیه به ضرر آمریکا تمام شد، اظهار کرد: دنیا را از سلاح‌های هسته‌ای ما به وحشت انداختند و حال آبروی خودشان رفت، وزیر خارجه انگلیس هم به ترامپ گفته بود که خروج از برجام بازکردن دستبند از دست ایران است.

وی با بیان اینکه اگر کلینتون رئیس جمهور آمریکا شده بود با شیطنت‌های بدتری قصه برجام را تمام می‌کرد و لطف خدا بود که این دیوانه رئیس جمهور شد، خاطرنشان کرد: این دستاورد ها به خاطر کمک دست‌های غیبی است نه عملکرد خودمان.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی درباره ادامه برجام گفت: مقام معظم رهبری دو جمله گفتند که با توجه به آن بهتر است ما به این شکل به برجام ادامه ندهیم، اول اینکه گفتند من به آن چند کشور اعتماد ندارند و دوم اینکه اگر بنا بر ادامه برجام است مسئولین باید از طرف مقابل تضمین بگیرند، اگرچه که رهبری یقین دارند که نه ما می‌توانیم تضمین بگیریم و نه آن‌ها تضمین می‌دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت 97، کدمطلب:۱۳۹۷۰۲۲۰۰۰۰۲۸۱ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
اگر بخواهیم باظلم مذاکره کنیم دیگه نباید انتظار نصرت الهی داشته باشیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین