پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۲۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
استاندار همدان با بيان اینکه در سال‌جاری معوقات بانکی 22 درصد افزایش داشته است، گفت: اگر بانکی معوقات خود را از تسهیلات پرداخت شده کسر کرد اطلاع دهید تا پیگیری کنیم

شعار سالمحمدناصر نیکبخت ظهر امروز در شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه باید زحمات بانک‌ها را در استان همدان ببینیم، اظهار کرد: نامه‌ای با امضای بنده برای رئیس جمهور، معاون اول، وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس مجلس تنظیم خواهد شد تا هر آنچه مربوط به بانک‌ها و گردش مالی بوده اشاره شود.

وی در رابطه با موضوع نارضایتی آحاد مردم و مشتریان از بانک‌ها، ادامه داد: نارضایتی‌ها به قدری نیست که همه مشتریان و فعالان اقتصادی را در بر بگیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه موجود بانک‌ها سرمایه‌های مردم است، بیان کرد: اگر پول موجود در بانک‌ها در محلی بلوکه و یا به معوق تبدیل شود ضرر‌های زیادی خواهد رسید؛ زمانی که معوقاتی بانکی ایجاد شده و افزایش پیدا کند باید برای ارائه تسهیلات به فرد دیگری، مجبور به گرفتن پول بلوکه شد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌ جاری معوقات بانکی 22 درصد افزایش داشته است، افزود: این مسئله که بانک تسهیلاتی به بانکی بدهد و بعد معوقه را از آن تسهیلات کسر کند، خلاف قانون است.

نیکبخت با اشاره به اینکه بانک‌ها برای معوقات دو راهکار وجود دارد که یکی از آنها تعیین تکلیف معوقات بانکی است، تصریح کرد: تعیین تکلیف یعنی پنج تا 10 درصد معوقه پرداخت می‌شود تا واحد تولیدی از لیست سیاه خارج شده و بقیه معوقه تقسیط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها از تسهیلاتی که می‌دهند معوقات خود را برنمی‌دارند، ادامه داد: اگر بانکی معوقات خود را از تسهیلات پرداخت شده کسر کرد اطلاع دهید تا پیگیری کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه طرح رونق تولید مصوبه مجلس است، افزود: روز دوشنبه در سمینار استانداران یکی از استانداران همسایه گلایه کرد بخشنامه تسهیلاتی بانکی واصل نشده و تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر داده نشده که بنده گفتم شاید معاونان و مدیران شما اطلاع نداده‌اند این تسهیلات ابلاغ شده است.

وی با اشاره عملکرد خوب استان افزود: استان همدان تا روز گذشته از 630 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید 380 میلیارد تومان را جذب کرده و یک‌هزار و 150 میلیارد تومان از منابع داخلی بانک‌ها تسهیلات برای تولید در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، خدمات و... پرداخت شده است.

نیکبخت در ادامه به موضوع تضامین و وثایق بانکی اشاره کرد و با بیان اینکه بانک برای وصول مطالبات خود ترحمی نگاه نمی‌کند چراکه به دنبال وصول مطالبات خود است، افزود: بانک وثیقه یا ضامن سهل‌الوصول را می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه بانک زمانی که ضامنی مانند شرکت سحر داشته باشد به سراغ وثیقه نمی‌رود، افزود: اخلاق و آبروی بانک و شخصیت و مشتری‌مداری حکم می‌کند که بانک بی‌مقدمه و بی‌اطلاع به سراغ ضامن نرود و پیش از آن تماس گرفته یا اطلاع دهد.

استاندار همدان در ادامه در رابطه با پرداخت تسهیلات روستایی به طلافروشان افزود: وقتی این موضوع را شنیدم تعجب کردم اما بعد توضیح داده شد که اهالی روستا می‌توانند در فنی و حرفه‌ای آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی را سپری کنند و در صورتی که از این موضوع سوء استفاده نشود با اجرای این طرح موافق هستم.

وی در ادامه به معوقات مشتریان بانک کشاورزی اشاره کرد و با بیان اینکه کشاورزان از اقشار آسیب‌پذیر هستند اما دلیل نمی‌شود که نسبت به معوقات بی‌تفاوت باشید، تصریح کرد: خشکسالی و سرمازدگی کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.

نیکبخت در ادامه به مشکل کمبود آب اشاره کرد و با بیان اینکه در جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو در رابطه با موضوع آب و کشت‌های پرآب‌بر تصمیم‌گیری خواهد شد، ادامه داد: یکی از مشکلات کشت سیب‌زمینی پرآب‌بر بودن این محصول است.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی کشت جایگزین را ترویج می‌کند و 4 هزار هکتار کشت جایگزین انجام شده است اما کافی نیست، تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی در استان همدان صنایع تبدیلی سیب زمینی است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مشکل کارخانه صنایع تبدیلی سیب زمینی الوند حل شده و به زودی بازگشایی خواهد شد، خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاوری استان همدان ادامه داد: نمره ارزیابی شما در کاهش کشت محصولات پرآب‌بر است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 28دی 96، کدمطلب:۱۳۹۶۱۰۲۸۰۰۰۷۰۸، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
بانک ها تمام سیستمشون ربوی شده و شدن افت صنعت و اشتغالزایی و...بعد میگه همه مردم از بانک ها ناراضی نیستن؟؟؟؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین