پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
شاخص تولیدات صنعتی برای 9 ماهه سال 94 معادل 11 درصد رشد منفی را نشان می‌دهد، ضمن اینکه رشد فروش واحدهای صنعتی در 9 ماهه سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل، با رشد منفی 19 درصدی مواجه بوده است.

شعارسال : رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: رشد صنعتی کشور برای سومین فصل متوالی زیر صفر شد و به منفی 24/8 درصد رسید.

مسعود خوانساری در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به گزارش جدید پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی که به سفارش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تهیه شده است، اظهار کرد: رشد تولیدات صنعتی در سومین فصل سال 94 در مقایسه با فصل پاییز سال 93 منفی 24/8 درصد شده است که حکایت از بروز رشد زیر صفر تولیدات صنعتی در سومین فصل متوالی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: شاخص تولیدات صنعتی برای 9 ماهه سال 94 معادل 11 درصد رشد منفی را نشان می‌دهد، ضمن اینکه رشد فروش واحدهای صنعتی در 9 ماهه سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل، با رشد منفی 19 درصدی مواجه بوده است.

خوانساری با بیان اینکه گزارش پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی یک ماه و نیم زودتر از گزارش بانک مرکزی به دست اتاق بازرگانی تهران می‌رسد، تصریح کرد: در یک سال اخیر در تمامی بخش‌های صنعتی کشور به جز صنایع دارویی و غذایی و آشامیدنی، آمارها منفی بوده است، ضمن اینکه ادامه روند واردات در کشور نیز بسیار نگران‌کننده است، چرا که بخش عمده‌ای از واردات را مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای بخش تولید تشکیل می‌دهد که بر این اساس تداوم آن در سه فصل گذشته و البته در پاییز سال جاری نسبت به سال قبل، این روند منفی نشانگر این است که نباید انتظار برای فصل زمستان، رشد مثبت صنعتی را تجربه کنیم.

به گفته وی، نگرانی فعالان اقتصادی این است که در سه ماهه چهارم سال جاری نیز رشد بخش صنعت کشور منفی باشد؛ همان‌طور که استمرار رشد منفی تولیدات صنعتی در فصل پاییز حکایت از تعمیق رکود دارد و لازم است که سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان اقتصادی و صنعتی کشور توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.

خوانساری اظهار داشت: با توجه به کاهش تقاضای داخلی لازم است که برای تقویت و تسهیل صادرات کشور و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها فکر جدی از سوی دولت صورت گیرد، چرا که تنها راهی که می‌توان از رکود خارج شد، این است که صادرات تقویت شود. بنابراین پیشنهاد ما به دولت این است که راه‌هایی را در نظر گیرد که بتواند منجر به افزایش صادرات غیرنفتی کشور شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دریا ، تاریخ انتشار چهارشنبه 21 بهمن 1394 ، کد مطلب :4176-2 : www.daryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین