پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از افزایش پنج برابری اعتبارات بخش کشاورزی در این استان خبر داد.

شعار سال: بهرام نصراللهی زاده شامگاه پنج شنبه در جلسه مشترک رییس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه بخشی از پروژه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان مربوط به پروژه های بخش کشاورزی از جمله افزایش ظرفیت تولید عسل، گوشت قرمز و آبزی پروری است، اظهار داشت: خوشبختانه بخشی از این برنامه های اقتصادی که در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار بوده به نتیجه رسیده و با تامین اعتبار و ادامه طرح ها وضعیت تولید و اشتغال استان در این حوزه ها بهتر خواهد شد.

وی افزود: اعتبارات بخش کشاورزی استان کردستان در سال ۹۴ حدود ۲۱ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۵ به ۳۷ میلیارد و در سال ۹۶ به حدود ۱۰۸ میلیارد تومان رسیده است.

نصراللهی زاده بیان کرد: کمک های فنی و اعتباری به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در راستای تقویت کشاورزان و تامین سرمایه در گردش برای آنان بوده که خوشبختانه این موضوع نیز می تواند به بهبود رویه تولید و بهره وری بیشتر در بخش کشاورزی کمک کند.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری ها در حوزه کشاورزی با حوزه صنعت قابل قیاس نیست و در حالی که برای ایجاد یک شغل در حوزه پتروشیمی حدود دو میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است این مبلغ در صنایع بخش کشاورزی حدود ۱۵۰ میلیون تومان و در عرصه های کشاورزی بعضاً با حدود ۲۰ میلیون تومان نیز یک فرصت شغلی ایجاد می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با ابراز خوشحالی از تلاش سرمایه گذاران بومی استان برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان، افزود: سازمان مدیریت نیز برای هرگونه حمایت و مساعدت در این زمینه ها آمادگی کامل دارد.

وی گفت: استان کردستان می تواند به قطب و برند تولید محصولات باکیفیت بخش کشاورزی تبدیل شود و امیدواریم جهاد کشاورزی نیز در راستای برندسازی محصولات و برگزاری جشنواره ها در سطح ملی تلاش های بیشتری داشته باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: توسعه بخش کشاورزی می تواند توسعه بخش گردشگری را نیز به دنبال داشته باشد و در فصول برداشت توت فرنگی و دیگر محصولات جهاد کشاورزی می تواند تورهای گردشگری را به استان کردستان دعوت کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات نظام تدبیر در حوزه تعیین تکلیف منابع آب کشور این است که وزارت نیرو به تنهایی در این مورد تصمیم می گیرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی بعنوان بهره بردار و مصرف کننده آب و سازمان مدیریت بعنوان متولی امر توسعه باید در این تصمیمات دخیل باشند و موضوع به مراجه ذیربط پیشنهاد شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: استان کردستان از استان های پرآب کشور است و خاک استان نیز از نظر کیفیت در جایگاه دوم کشور محسوب قرار دارد بنابراین منطق تولید و اقتصاد حکم می کند قبل از انتقال آب استان به سایر استان ها، منابع آبی استان در محل استحصال و با کمترین هزینه در خدمت تولید و اشتغال قرار گیرند.

نصراللهی زاده با تاکید بر اینکه بدلیل تغییرات اقلیمی، کشاورزی استان باید به سمت علمی تر شدن و بهره وری بیشتر پیش برود، گفت: خوشبختانه بدنه کارشناسی و سرمایه انسانی توانمند در سازمان جهاد کشاورزی نوید بخش روزهای بهتر در آینده کشاورزی استان می باشد.

وی همچنین به موضوع تامین اعتبارات بخش دامپزشکی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان اشاره کرد و گفت: با تامین اعتبار به موقع و عملیات های پیشگیرانه در دوسال گذشته شاهد کنترل کامل بیماری تب برفکی بوده ایم و این موضوع دلخوشی و امید فراوانی در روستاییان عزیز ما ایجاد کرده است.

بهرام نصراللهی زاده کشاورزی را بخش پراهمیت اقتصاد استان نام برد و گفت: ما بعنوان سازمان فرابخشی و حامی ادارات، مشکل دستگاه های اجرایی استان را مشکل خود می دانیم و برای رفع مشکلات مردم و دستگاه های اجرایی در همه حال اعلام آمادگی می کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 6 بهمن 96، کد مطلب: 4210209: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
امیدوارم تو کردستان کشاورزی به اون نقطه برسه که بتونیم نیاز استان های مجاور رو هم تامین کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین