پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۲۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کُردستان گفت: طرح ساماندهی اراضی حاشیه رودخانه‌های مرزی کُردستان با صرف یکهزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصد رسیده است.
شعار سال: مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کُردستان گفت: طرح ساماندهی اراضی حاشیه رودخانه‌های مرزی کُردستان با صرف یکهزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصد رسیده است.

فیروز احمدی با بیان اینکه تقویت معیار‌های اقتصاد مقاومتی از جمله اهداف اجرای طرح جامع رودخانه‌های مرزی کشور است، گفت: ساماندهی شبکه‌های اصلی در ۱۱ استان و شبکه‌های فرعی در ۹ استان در حال اجراست.

وی اظهار داشت: سالانه نزدیک به ۷.۲ میلیارد متر مکعب آب از طریق رودخانه‌های مرزی از کشور خارج می‌شود که از طریق این طرح توسط پمپاژ‌هایی که وزرات نیرو ایجاد می‌کند به استخر‌های بالادست اراضی منتقل و از آنجا برای آبیاری مزارع استفاده می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کُردستان افزود: تاکنون یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب آن هزینه شده است.

احمدی عنوان کرد: عملیات اجرایی طرح ساماندهی اراضی حاشیه رودخانه‌های مرزی کُردستان از سال گذشته آغاز شده و در مرحله اوّل این طرح هفده هزار و ۱۰۲ هکتار از اراضی ساماندهی می‌شود که هفت هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار هکتار آن در شهرستان‌های کامیاران، سنندج و مریوان به باغات اختصاص داده می‌شود.

وی گفت: این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال برای بهره برداران، افزایش راندمان مصرف آب، ایجاد باغ‌های اقتصادی و درآمدزا را موجب می‌شود.

به گفته احمدی با استفاده سیستم‌های نوین آبیاری تیپ، کلاسیک و روش تلفیقی، کشاورزان می‌توانند بالاترین بهره برداری را از میزان آب مصرفی و همچنین کاهش هزینه‌های تمام شده داشته باشند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کُردستان، افزود: با اجرای کامل مرحله اوّل این طرح برای شش هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۸ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

احمدی از مرحله دوم ساماندهی اراضی حاشیه رودخانه‌های مرزی کشور خبر داد و گفت: به یازده هزار و ۸۰۰ هکتار دیگر از اراضی این استان آب تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل این طرح، میزان طرح اجرا شده به بیش از ۲۸ هزار هکتار می‌رسد، خاطر نشان کرد: برای اجرای هر هکتار این طرح، حدود ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار لازم است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌های مناطق مرزی از اهداف این طرح است و به ازای احداث هر ۲.۵ هکتار باغ، یک شغل و هر ۵ هکتار مزرعه آبی، یک شغل دیگر ایجاد می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1397، کدخبر: 629821 ، www.ilnanews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
خیلی وقته که این رودخانه ها همینجور به امن خدا رها شدن! چه عجب بالاخره یکی پیدا شد که به فکر اینا بیفته
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
اگر کناره های رودخانه ها از سو مصرف ها تهی بشه خیلی از وضعیت کشاورزی فعلی پیشرفت خواهیم کرد
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین