پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
غلامرضا پاک‌سرشت،­ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار «سبزینه» اظهار کرد: این صندوق اسفندماه سال 1385 با سرمایه اولیه هشت‌هزار میلیون ریال و با عضویت 168 تشکل سهامدار در مسیر خدمات‌رسانی به تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی استان اعم از زیربخش‌های زراعت و باغبانی، دام و طیور و زنبورعسل، شیلات و پرورش آبزیان، منابع طبیعی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و مکانیزاسیون فعالیت خود را آغاز کرد.

شعار سالغلامرضا پاک‌سرشت،­ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: این صندوق اسفندماه سال 1385 با سرمایه اولیه هشت‌هزار میلیون ریال و با عضویت 168 تشکل سهامدار در مسیر خدمات‌رسانی به تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی استان اعم از زیربخش‌های زراعت و باغبانی، دام و طیور و زنبورعسل، شیلات و پرورش آبزیان، منابع طبیعی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و مکانیزاسیون فعالیت خود را آغاز کرد. طی 11 سال فعالیت مستمر، حدود دوهزار و 250 میلیارد ریال تسهیلات اثرگذار و ارزان‌قیمت به‌صورت هدفمند و نظارت‌شده به فعالان بخش کشاورزی استان به منظور تأمین به‌موقع نقدینگی و تهیه نهاده‌های موردنیاز تولید در زیربخش‌های گوناگون مانند جو دامی، سبوس، ذرت دانه‌ای، کنجاله سویا، خوراک ماهی و بچه‌ماهی، کود و سموم شیمیایی، بذور زراعی و... اعطا شده است. هم‌اکنون صندوق استان کردستان با داشتن 203 اتحادیه، تشکل و عضو فعال و فراگیر کشاورزی که عمده بهره‌برداران بخش کشاورزی استان را در برمی‌گیرد ( 113هزار و 259 نفر)، با سرمایه‌ای به میزان 473 میلیارد ریال (55/6 درصد سهم بخش خصوصی و 44/4 درصد سهم بخش دولتی) از لحاظ سرمایه در بین صندوق‌های استانی (32 صندوق) رتبه چهارم را دارد. مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان درباره افتتاح ساختمان جدید صندوق کردستان گفت: ساختمان جدید صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان در تاریخ 16 اردیبهشت‌ماه 1397 با حضور سیدعبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیئت ‌مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی؛ خالد جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان؛ علیرضا اشرفی، عضو هیئت‌مدیره شرکت مادرتخصصی و مدیران عامل و اعضای هیئت‌مدیره صندوق‌های استان کردستان، شهرستان سقز و زنان استان افتتاح شد.

پاک‌سرشت، درباره عملکرد نظارت‌بر تسهیلات اعطایی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای صیانت و حفظ سرمایه و توزیع عادلانه منابع صندوق مابین سهامداران و پاسخگویی به سازمان‌های ناظر و شفاف‌سازی فعالیت‌ها و استمرار و جلب مشارکت بیش‌تر تولید‌کنندگان در قالب تشکل‌های بخش کشاورزی، اقدام به نظارت‌بر تسهیلات اعطایی براساس آیین‌نامه نظارت که در مجمع عمومی عادی سالانه به تصویب رسیده، می‌نماید و روال مزبور به‌صورت مستمر در جریان است. وی در ادامه در رابطه با حمایت صندوق استان از زنجیره‌های تولید بیان کرد: صندوق استان کردستان حمایت از تشکیل و تقویت زنجیره‌های تولید بخش را از اولویت‌های کاری خود قرار داده است. با توجه به اهمیت تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی در چند سال اخیر، این صندوق تمام سعی و تلاش خود را به‌عمل آورده تا با همکاری اتحادیه و شرکت‌های تعاونی عضو نسبت به شناسایی حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید و حمایت از تشکیل و تکمیل آن‌ها اقدام کند. وی افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان همواره کوشیده است تا زنجیره محصولاتی را که تولید آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در مراحل قبل از تولید، تولید، فروش و بازاریابی و همچنین بازگشت سرمایه با مشکلات زیادی مواجهند شناسایی و نسبت به رفع مشکلات و موانع آنان اقدام کند. وی در پایان گفت: عملکرد عاملیت وجوه اعتبارات دولتی توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان تا پایان فروردین‌ماه 1397 علاوه‌بر تأمین نقدینگی مورد نیاز تشکل‌های فعال بخش، عاملیت توزیع اعتبارات دولتی در بخش کشاورزی با تأیید سازمان محترم جهادکشاورزی استان بر اساس ماده 17 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و سایر ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده برای صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور را نیز برعهده دارد. همچنین صندوق استان طی دوران فعالیتش تاکنون براساس تفاهم‌نامه‌های عاملیت منعقده با سازمان جهادکشاورزی استان ازجمله طرح جامع کشاورزی حفاظتی، بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای دام و طیور، تسهیلات تلفیقی به شرکت‌های تعاونی تولید، تجهیز شرکت‌های مکانیزاسیون، عاملیت اعتبارات کانون توت‌فرنگی، یارانه سموم، بازسازی و نوسازی قنوات، راستی سنجی بهره‌برداران بخش کشاورزی و طرح جامع زراعت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، حدوداً مبلغ 450 میلیارد ریال اعتبارات دولتی را به نحوی مناسب و اثرگذار در میان کشاورزان توزیع کرده است. از مهم‌ترین قراردادهای عاملیت صندوق قرارداد آبیاری تحت فشار بوده که از سال 88 تاکنون در مجموع مبلغ 400 میلیارد ریال به کشاورزان متقاضی پرداخت شده و 11 هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان تحت سیستم‌های آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه سبزینه ، تاریخ انتشار 18 اردیبهشت 97، کدمطلب: 43785 ، www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین