پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۱۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان زنجان حاصل مشارکت راهبردی و هدف‌مند تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دولت برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است. این صندوق به‌عنوان یک موسسه مالی‌ـ اعتباری می‌خواهد از طریق جذب مستمر منابع مالی تولیدکنندگان و دولت، فعالیت‌های تولیدی سهامداران خود و دیگر تولیدکنندگان در استان زنجان را پشتیبانی کند.

شعار سال: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان زنجان حاصل مشارکت راهبردی و هدف‌مند تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دولت برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است. این صندوق به‌عنوان یک موسسه مالی‌ـ اعتباری می‌خواهد از طریق جذب مستمر منابع مالی تولیدکنندگان و دولت، فعالیت‌های تولیدی سهامداران خود و دیگر تولیدکنندگان در استان زنجان را پشتیبانی کند. محمد اسماعیلی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان زنجان، گفت: این صندوق در تاریخ 26/07/1386 تشکیل شد و هم‌اکنون با 88 تشکل سهامدار با سرمایه‌ای به مبلغ 237، 640، 300، 000 ریال به حیات خود ادامه می‌دهد و تمامی شرکت‌ها، تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های فراگیر بخش کشاورزی می‌توانند طبق مقررات در صندوق استان عضو شوند. به‌موجب قانون و اساس‌نامه صندوق حداکثر سهم دولت در صندوق 49 درصد و سهم بخش خصوصی 51 درصد خواهد بود؛ لیکن در حال حاضر حداکثر 44 درصد از سرمایه متعلق به دولت و حداکثر 56 درصد سهم بخش خصوصی است.

اسماعیلی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان زنجان، درباره اهداف راه‌اندازی این صندوق اظهار کرد: تجمیع، مدیریت، تخصیص بهینه منابع مالی تولیدکنندگان بخش کشاورزی، تضمین سهامداران متقاضی برای اخذ تسهیلات از موسسات و بانک‌ها، ارتقای نرخ رشد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، واگذاری بخش قابل توجهی از وظایف تصدیگری دولت به تشکل‌های زیرمجموعه صندوق‌ها، انجام امور تولیدکنندگان توسط خودشان، حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در زیربخش‌های مختلف کشاورزی، دریافت کمک‌های مالی، اعتبار و هرگونه تسهیلات از دولت، بانک‌ها و سایر شرکت‌ها و موسسات داخلی و خارجی، حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی استان زنجان در مواجهه با موقعیت‌های بحرانی، تأمین نقدینگی جهت ایجاد بازارهای عرضه مستقیم تولیدات نهایی برای ایجاد ثبات قیمت‌ها و تنظیم بازار، تأمین نقدینگی برای تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی برای افزایش بهره‌وری، بازاریابی برای عرضه محصولات در بازارهای هدف (داخلی و خارجی)، اعطای تسهیلات و انجام حمایت‌های مالی به تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان زنجان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی صندوق است.

اسماعیلی با بیان این‌که پایین بودن سرمایه صندوق مهم‌ترین مشکل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان زنجان است، تصریح کرد: ایجاد تشکل‌های حقوقی به‌خصوص در زیربخش زراعت و باغبانی به‌دلیل خرد بودن زمین‌ها، تنوع کاشت محصولات، عدم تمایل کشاورزان به عضویت در تشکل‌های حقوقی، ضعف بنیه مالی کشاورزان برای استفاده بهینه از مکانیزاسیون در مراحل کاشت، داشت و برداشت، بی‌اعتمادی و بی‌ثباتی در فروش محصولات کشاورزی در داخل یا خارج کشور (مشکلات پس از تولید)، تأمین نشدن به‌موقع سرمایه سهم دولت در صندوق‌ها از دیگر مشکلات پیش‌رو این صندوق است.

وی در ادامه به بیان راهکارهایی برای بهبود ارائه خدمات پرداخت و عنوان کرد: اعتماد دوطرف اصلی‌ترین سرمایه صندوق است؛ لذا باتوجه به سهولت و روانی کارها در صندوق برای پرداخت تسهیلات به سهامداران یا پرداخت عاملیت آبیاری به کشاورزان، همه کشاورزان تمایل دارند جهت اخذ کمک بلاعوض دولتی برای آبیاری تحت فشار به صندوق مراجعه کنند. بنابراین جا دارد که این صندوق از طرق مختلف تقویت شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان زنجان افزود: شرکت‌های زنجیره تولید باید بتوانند سهامدار و عضو صندوق‌ها شوند تا فرآیند عملیاتی کردن زنجیره‌های تولید در زیربخش‌ها آسان‌تر و مناسب‌تر صورت گیرد. تأمین به‌موقع و مطمئن سرمایه سهم دولت از محل تبصره 3 بند 9 قسمت «ب» ماده 31 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، درباره استفاده از پنج درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان و فروش املاک مازاد به سطح 49 درصد و 500 میلیارد ریال صندوق، طی دو سال آینده به افزایش انگیزه و اطمینان سهامداران منجر می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این صندوق در اموری همچون آموزش مستمر و موثر برای تولیدکنندگان، تشویق آن‌ها برای ساماندهی فعالیت‌های خود در قالب تشکل‌های حقوقی، عضویت آنان در این تشکل‌ها، تشویق تشکل‌هایی که در تولید محصول پاک، مصرف بهینه آب و برق، بازاریابی، فرآوری و مشتری‌مداری و... موفق بوده‌اند.، مشارکت صندوق مادرتخصصی در پرداخت تسهیلات موردی و ضروری (علاوه بر سهم 44 درصد در صندوق‌های استانی) .، پیشنهاد برای اصلاح برخی قوانین و مقررات مربوط به امور ثبتی، مالیاتی، تامین اجتماعی، بانکی در جهت رونق‌بخشی به بخش کشاورزی و تسریع در خدمات‌رسانی، با توجه به سپری شدن بیش از یک دهه از تشکیل صندوق مادر تخصصی، نیاز به بازنگری در قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌ها ضروری به نظر می‌رسد، فراهم نمودن زمینه حضور تولیدکنندگان عمده حقیقی در صندوق‌های استانی به عنوان سهامدار.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار -، کد مطلب: 43856، www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
تمام مشکلات کشور شده سرمایه ان وقت دولت 70 در صد هزینه اجراییدارد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
خوب با اختصاص قسمتی از زمیتن های گلخاه ای این صندوق میتونه به نحو احسن مشکل سرمایه ای خودش را حل کند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین