پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
رئیس اتحادیه صنایع بازیافت گفت: ایران در آزادکردن گازهای گلخانه‌ای پس از کشورهایی چون چین، آمریکا، روسیه و ژاپن در رتبه هفتم دنیا قرار دارد.

شعار سالولی‌الله غلامی عصر امروز در همایش صنعت بازیافت اظهار کرد: زمانی که بشر به دانش دست یافت و انواع پلیمرها و مواد شیمیایی را ساخت به دلیل این‌که در ذات زمین نبوده است، زمین هم نتوانست آن را بازیافت کند و باعث بروز مشکلات زیست محیطی شد.

وی با بیان این‌که یک لاستیک خودرو از لاتکس استفاده می‌شود، بیان کرد: به قدری ساخت این محصول افزایش یافت که از فراورده‌های مصنوعی مانند دوده استفاده شد که برای بازیافت طبیعی آن در محیط بیش از 280 سال زمان نیاز دارد.

رئیس اتحادیه صنایع بازیافت عنوان کرد: یک حلقه لاستیک که در طبیعت رها می‌شود اثرات مخرب زیادی دارد و حتی موجب نازک شدن لایه اوزون می‌شود و کره زمین 0.9 درجه طی صد سال اخیر گرم شده است که به نظر ناچیز می‌آید اما اگر زمین 3 درجه دیگر گرم شود همه جا را بیابان‌های سوزان فرامی‌گیرد، مقایسه دمای ایران طی 100 سال اخیر نشان از تغییرات دمایی زیادی می‌دهد.

وی با بیان این‌که ایران هفتمین کشور آلوده‌کننده جهان است، مطرح کرد: ایران در آزادکردن گازهای گلخانه‌ای پس از کشورهایی چون چین، آمریکا، روسیه و ژاپن در رتبه هفتم دنیاست و باید بدانیم بازیافت فقط در حوزه جامدات نیست و اگر با همین روند جلو برویم زمین خشک و بی‌آبی خواهیم داشت.

غلامی افزود: پیش‌بینی شده تا 75 سال آینده نفت تمام شود و این به معنای اتمام سوخت است، حتی لباس تن ما نیز از نفت ساخته شده است، کشور چین با پت‌ها حدود 5 میلیون شغل ایجاد کرده و با آن‌ها لباس تولید می‌کند.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی شده حدود 80 سال آینده میزان منابع طبیعی بسیار کاهش خواهد یافت، ابراز کرد: این موضوع به این معناست که در آینده نزدیک باید از بازیافت استفاده کنیم بنابراین باید محصولاتی تولید شود که بازیافت آن ساده باشد و بنابراین تولیدات، آگاهانه خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 4بهمن 96، کدمطلب:13961104001811، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین