پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۸۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
با پیروزی قطر در مواجهه با درخواست غیرمنطقی عربستان و امارات بار دیگر ضعف دیپلماسی ورزشی ایران نمایان شد.

شعارسال : فصل گذشته فوتبال ایران با درخواست عربستان و موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا از میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در بازی با نمایندگان سعودی محروم شد.

سعودی ها با ادعایی واهی اعلام کردند در ایران امنیت ندارند و به سادگی هم توانستند حرف خود را به کرسی بنشانند.

نمایندگان ایران فصل گذشته از حق میزبانی محروم شدند و حتی نتوانستند کشور ثالث مدنظر خود را انتخاب کنند و تنها گزینه همه آنها عمان بود؛ کشوری با مردمی حامی عربستان!

برای فصل جدید اعلام شد که دیگر خبری از بازی در کشور ثالث نخواهد بود و مدیران فوتبال و ورزش نیز از عزم جدی خود برای پایان دادن به این حق خوری آشکار خبر دادند.

اخبار امیدوار کننده ای نیز در این زمینه منتشر شد و این در حالی بود که منابع خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا آنها را تایید نکردند.

با بالاگرفتن اختلاف بین کشورهای عربی با قطر این بار نوبت به دوحه رسید که تحت فشار قرار بگیرد و عربستان و امارات تاکید کردند در این کشور نیز امنیت ندارند و ای اف سی باید بازی با نمایندگان قطری را هم در کشور ثالث برگزار کند.

مقامات عربستان و امارات حتی تهدید کردند اگر ای اف سی نظر آنها را تامین نکند از لیگ قهرمانان کنار می کشند که این تهدید جدی باعث شد خیلی ها منتظر اعلام رای علیه قطر باشند.

قطری ها اما به سادگی زیر بار خواسته غیرعادلانه سعودی ها نرفتند و با دیپلماسی خوب خود توانستند ای اف سی را مجاب کنند که به نفع سعودی ها رای ندهد.

دیروز کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای به طور رسمی اعلام کرد که عربستان و امارات باید به قطر بروند و جالب اینکه امروز مقامات دو کشور با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن رای مذکور اعلام کردند به آن تمکین می کنند و از لیگ قهرمانان نیز کنار نمی کشند!

حالا این سوال مطرح شده که چرا در پرونده مشابه، ایران با شکست مواجه شد و نتوانست از حق قانونی خود دفاع کند؟

در حال حاضر تنها کشور در آسیا که نمی تواند در بازی با سعودی ها شرایط میزبانی را تجربه کند ایران است و آیا باید پذیرفت که تمام آسیا برای سعودی‌ها امن است غیر از ایران؟! آن هم در حالی که ایران در فصل گذشته میزبان مسابقات کشورهای جنگ زده مثل عراق بوده است.

بی شک ضعف دیپلماسی ورزشی بیش از پیش نمایان شده و به نظر نمی رسد جلسات اخیر مسئولان ورزش برای اعتراض به ای اف سی نیز دردی دوا کند چرا که اگر مدیران ورزش توان مقابله با این رای را داشتند، فصل گذشته این اتفاق رخ می داد!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری نامه ، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1396، کدخبر: 460983، www.namehnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
به معنای واقعی شان ایران داره تو مسائل ورزش خارجی میاد پایین...اونم با گند این سری که تو المپیک پیش اومد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین