پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
یک روان‌شناس اجتماعی گفت: ایران از آن کشورهایی است که خبرهای منفی زیادی دارد و اتفاقات ناگوار در آن از حوادث طبیعی تا سهوی، فراوان است و احساس نا امنی در انسان به وجود می آورد، باید به جای پرداختن به رویدادهای منفی کشور، طراحی شادی داشته باشیم.

شعارسال:یک روان‌شناس اجتماعی گفت: ایران از آن کشورهایی است که خبرهای منفی زیادی دارد و اتفاقات ناگوار در آن از حوادث طبیعی تا سهوی، فراوان است و احساس نا امنی در انسان به وجود می آورد، باید به جای پرداختن به رویدادهای منفی کشور، طراحی شادی داشته باشیم.

صفاری نیا روانشناس اجتماعی با بیان اینکه خبر را می‌توانیم به دو بخش منفی و مثبت تقسیم کنیم گفت: افراد، بیشتر به دریافت خبرهای منفی تمایل دارند؛ چون اخبار منفی برای انسان ماهیت تکاملی دارد و انسان را از آسیب دیدن و مردن حفظ می کند. مولفه‌ای در شناختِ انسان وجود دارد به نام گوش به زنگی؛ یعنی اینکه انسان تمایل به پیگیری اخبار و رویدادها دارد؛ اما اگر اخبار درست از طریق رسانه های رسمی مخابره نشود، این خط وجود دارد که از کانال های مختلف و نامعتبر اخبار را کسب کند.

وی با بیان اینکه گوش به زنگی بر اساس جنسیت می‌تواند متفاوت باشد، ادامه داد: گوش به زنگی بر اساس سن و شخصیت و شوق و ... می تواند متفاوت باشد. مثلا گوش بزنگی در آقایان بیشتر است.

صفاری نیا، با بیان اینکه در انتشار خبرهای مثبت و منفی، تعادل را رعایت نمی‌کنیم، تاکید کرد: در رویدادهای منفی، جنبه های انسان دوستانه و ایثارگری‌ها پر رنگ نمی‌شود؛ در حال حاضر، خبرهای مثبت در کشور، کمتر اطلاع رسانی می‌شود و بیشتر انتقال خبرهای منفی، صورت می‌گیرد. اخباری که انسان ها را ناامید می‌کند. ما می توانیم خبرها و رویدادهای مثبت متعددی را انعکاس دهیم و به لحاظ روانشناسی باید به رویکرد مثبت رویدادها بیشتر بپردازیم.

وی در ادامه بیان کرد: انسان ها می‌توانند مثبت رفتار کنند. در حال حاضر، فضای مثبت وجود ندارد و بروز ناهنجاری‌ها بیشتر شده است. با انعکاس ندادن خبرهای مثبت در کنار خبرهای منفی می خواهیم به درماندگی کمک کنیم که خطا است.

وی تصریح کرد: ایران از آن کشورهایی است که خبرهای منفی زیادی دارد و اتفاقات ناگوار در آن از حوادث طبیعی تا سهوی، فراوان است و احساس ناامنی در انسان به وجود می آورد. بنابراین، باید به جای پرداختن به رویدادهای منفی کشور، طراحی شادی داشته باشیم و این طراحی ممکن است هزینه های بیشتری نسبت به عزاداری داشته باشد. ما باید فضا را به سمت شاد کردن ببریم و مردم احساس شادی کنند و مراسم شاد بیشتری برگزار کنیم .

صفاری نیا در برنامه رادیویی سلامت با بیان اینکه اگر جامعه را به رسانه های رسمی و غیر رسمی تقسیم کنیم قطعا باید رسانه‌های رسمی خبرها را پوشش بدهند؛ اظهار داشت: با ترویج و تصویر نوع دوستی، گذشت و مفاهیم انسانی دیگر، باید بتوانیم از بار منفی اخبار بکاهیم؛ ولی متاسفانه چون ما از اسطوره ساختن می ترسیم این فضاها را ایجاد نمی کنیم. دولت هم باید عمل به قول هایش را اعلام و با این کار، جامعه را امیدوار کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت سلامت نیوز، تاریخ انتشار8بهمن 96،کد خبر: 236332، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین