پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۳۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
سرپرست دانشگاه شیراز گفت: سالانه ۳۰۰۰ مقاله علمی از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاه شیراز تولید می‌شود.

شعار سال: حمید نادگران، سرپرست دانشگاه شیراز در نخستین نشست خبری خود در مقام سرپرست دانشگاه شیراز با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: دانشگاه شیراز پیشگام ارتباطات بین المللی است زیرا، وزارت علوم هم پیرامون بین المللی شدن چند دانشگاه و پژوهشکده برتر گام‌هایی برداشته که یکی از این‌ها دانشگاه شیراز است.

نادگران درخصوص حمایت از تشکل‌های دانشجویی تصریح کرد: در تلاشیم دانشگاه شیراز را به فضای بحث و گفت‌وگو سوق دهیم.

سرپرست دانشگاه شیراز در مورد پذیرش دانشجوی خارجی توسط این نهاد علمی هم اعلام کرد: برای پذیرش بیشتر دانشجویان خارجی در حال آماده سازی زیرساخت هستیم زیرا، ذیل بین المللی شدن در جهت خواست وزارت علوم یکی هم بهبود وضعیت این موضوع است.

وی در عین حال از تلاش برای گرفتن مجوز ۲۲ رشته جدید خبر داد و افزود: در زمینه رشته‌های بین رشته‌ای گام‌های برداشته شده است. این درحالی که دانشگاه شیراز میان دانشگاه‌های جامع در رتبه سیزدهم کشور قرار دارد.

دادگران پیرامون افزایش ارتقا سطح علمی رشته‌های هنری اعلام کرد: در این باره، رشته معماری منظر را نوگرایی کردیم و برای مقطع دکتری معماری در حال رایزنی هستیم تا مجوز این ارتقا هم صادر شود.

سرپرست دانشگاه شیراز همچنین در مورد سرنوشت ایجاد موزه هنر معاصر شیراز در تپه‌های دانشگاه گفت: سابقه ایجاد موزه هنر‌های معاصر به پیش از انقلاب بر می‌گردد که در همین رابطه با مراجع دیگر رایزنی شده تا برای گرفتن حمایت‌های لازم این مهم میسر شود و عنقریب کلنگ موزه هنر معاصر زده خواهد شد.

دادگران در ادامه پیرامون ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی اعلام کرد: در احکامی برای منسوبین حوزه دانشجویی روی برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی برنامه ریزی شده تا سخنرانی‌های تخصصی و مناظره‌های تخصصی علوم انسانی تاکید کردیم.

وی در ادامه افزود: تشکل‌های دانشجویی دانشگاه مجتمع‌های بسیار مبارکی هستند، زیرا دانشگاه بدون هیجان و شور دانشجویان دانشگاه نیست؛ دانشجو در محیط دانشگاه کار تشکیلاتی را تجربه می‌کنند و تجربه مدیریتی را پشت سر می‌گذارد که می‌تواند پشتوانه‌های فکری ما باشند، بدین خاطر از وجود کثرت این تشکل‌ها استقبال می‌کنیم.

دادگران تاکید کرد: در اداره دانشگاه شیراز بر رویکرد همه جانبه اطمینان می‌دهم همه تشکل‌ها می‌توانند به فعالیت بپردازند و اعضای این نهاد‌ها به سیستم و اداره دانشگاه نقد کنند؛ افزون بر این دانشجویان را به شرکت در انجمن‌های علمی هم دعوت می‌کنم.

سرپرست دانشگاه شیراز افزود: در رشته‌های کاربردی در پی ایجاد هرمی با حضور بازنشستگان اعضا هیئت علمی و مدیران دانشگاه هستیم و معتقدیم که ترکیب هیئت علمی دانشگاه شیراز مطلوب و مناسب است.

دادگران همچنین اعلام کرد: دانشکده برق و کامپیوتر شیراز رتبه یک را در کشور دارد که نخبگان را با تعامل بین المللی گرد آورده است و مسئله اخراج هیچگاه مطرح نبوده است، زیرا تخطی از قانون برای مجری آن جایز نیست، بدین منظور در اینجا هیئت رییسه دانشگاه با اختیارات خویش فرصتی داده تا یکی از اعضا فرصتی یک ساله دریافت کند تا فعالیت‌های پژوهشی خود را تکمیل کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 10بهمن 96، کدمطلب:۶۶۳۶۴۱، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
یکی از بهترین دانشگاه های کشور از لحاظ سطح علمی
ا.ح75
ناشناس
Switzerland
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
این دانشگاه بنظرم برترین دانشگاه در نیمه جنوبی ایران هست و افراد مستعد زیادی را در درون خودش پرورش داده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
حالا چنددرصد از این مقالات به صورت کاربردی در میان؟
علم بدون عمل به چه کار کشور میاد؟
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین