پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۴۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: ۲۰ درصد روستاهای هرمزگان از آب شیرینکن بهره مند هستند.

شعارسال: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: ۲۰ درصد روستاهای هرمزگان از آب شیرینکن بهره مند هستند.

عبدالحمید حمزه پور صبح چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، بیان داشت: استان هرمزگان از استان های خشک و کم بارش در کشور به شمار می آید به گونه ای که میانگین بارشهای استان معادل دو سوم بارش های کشور در حدود ۱۸۰ میلیمتر به صورت سالیانه است. از سوی دیگر به علت شرایط اقلیمی و طبیعی هرمزگان، همچنین وجود ساختارهای شور و گنبدهای نمکی در گستره بزرگی از استان به ویژه در مناطق غربی، شهرستانهای این منطقه فاقد آب های سطحی و زیرزمینی شیرین هستند.

وی عنوان کرد: در خصوص مجاورت برخی از روستاهای هرمزگان در کنار دریا و استفاده از آبهای شور مجاورت استان هرمزگان با آب های خلیج فارس و دریای عمان همچنین قرار گرفتن قریب به ۳۵۰ روستا با جمعیتی معادل ۴۵۰ هزار نفر در فاصله تقریبی ۱۰ کیلومتر از نوار ساحلی سبب شده شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان ناگزیر به استفاده از ظرفیت و پتانسیل آب دریا و بعضا رودخانه های شور استان شده است.

حمزه پور خاطرنشان کرد: انجام پروژه های شیرین سازی آب دریا با احداث آب شیرین کن ها و مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی از برنامه ها و راهبردهایی است که شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در راستای آبرسانی به روستاهای فاقد منابع آب شیرین انجام می دهد.احداث پروژه های آب شیرین کن از سوی آب و فاضلاب روستایی هرمزگان به عنوان یکی از استراتژی ها و راهبردهای محوری شرکت آبفا روستایی قرار گرفته است. در حال حاضر ۲۰ سایت آب شیرین کن در شهرستانهای بندرلنگه، بندرخمیر، بندرعباس، قشم، بستک و جاسک فعال است و بیش از ۱۱ میلیون متر مکعب در سال آب شرب توسط آب شیرین کن ها وارد چرخه تولید و بهره برداری می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اظهارداشت: ۸۵ درصد از هزار و ۳۳۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب شرب بهره مند هستند و ۳۷ درصد از ۳۸۴ روستای با جمعیت زیر ۲۰ خانوار از نعمت آب بهره مند هستند. تعداد کل روستاهای دارای تاسیسات آبرسانی هزار و ۲۸۲ روستا به عبارتی ۷۴ درصد کل روستاهای استان هرمزگان است.

حمزه پور ابرازداشت: هزار و ۵۴ روستا و ۵ شهر تحت پوشش آبفای روستایی هرمزگان هستند. تعداد ۱۸۲ هزار و ۳۷۴ مشترک در استان از خدمات آب و فاضلاب روستایی هرمزگان خدمات دریافت می کنند. که از این تعداد ۷ هزار و ۸۷۴ مشترک دارس، دولتی، تجاری و تولیدی هستند و ۱۷۴ هزار و ۵۰۰ مشترک خانگی است.

وی با بیان اینکه حداکثر ظرفیت تولید آب ۴۳.۷۴ میلیون متر مکعب در سال است، بیان داشت: آب مورد نظر از ۱۸ آب شیرین کن، ۵۰ چشمه، ۳۷۹ چاه و ۴۲ از انشعابات تامین می شود. که ۶۱ درصد آب از چاه و چشمه، ۲۳ درصد تولید آب شیرین کن و ۱۶ درصد از محل خرید آب از انشعابات تامین می شود.

حمزه پور با اشاره به آخرین وضعیت احداث آب شیرین کن ها در استان هرمزگان اظهار داشت: ۱۱ سایت با تولید ۶ میلیون , ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در سال در حال ساخت است که با بهره برداری از این پروژه ها ۱۲۹ روستا با جمعیت ۱۵۶ هزار و ۱۳۸ نفر بهره مند می شوند. همچنین ۷ سایت با تولید ۴میلیون متر مکعب در سال برای تامین آب ۳۸ روستا با جمعیت ۳۵ هزار و ۲۵۶ نفر در حال مطالعه است و ۳ سایت با تولید ۱.۲میلیون متر مکعب در سال برای تامین آب ۳۴ روستا در مرحله انتخاب سرمایه گذار و تصویب است. پیش از این آب ۱۴۹ روستا با جمعیت ۱۱۱ هزار و ۴۵۷ نفر از محل ۱۸ سایت آب شیرین کن تامین آب می شوند.

* تمامی روستاهای قشم تا پایان سال از شبکه آبرسانی بهره مند خواهند شد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اظهارداشت: طی ۳ سال گذشته ۹۰ درصد روستاهای جزیره قشم از نعمت آب شرب بهره مند شدند و تا پایان سال شبکه آبرسانی به تمامی روستاها به اتمام خواهد رسید و تمام روستاهای جزیره قشم از نعمت شبکه آب شرب بهره مند خواهند شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1396، کدخبر: 4215042، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
تامین آب شیرین یکی از سخت ترین و پرهزینه ترین کار های ممکن برای کشور است ، مردم باید قدر این آبی را که مصرف میکنند بدانند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین