پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۸۱۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
درحالی جلسه حراج سکه در بانک کارگشایی از ساعتی قبل آغاز شده که نسبت به جلسات قبل, استقبال مردم از حراج سرد است.

شعارسال : حراج سکه در بانک کارگشایی در حالی از ساعتی قبل در این بانک آغاز شده که نسبت به جلسات قبل استقبال مردم از حراج سرد است و این سردی احتمالاً به خاطر طرح جدید بانک مرکزی برای پیش فروش سکه است.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند بانک مرکزی در پیش فروش سکه بنا دارد نقدینگی سرگردان در جامعه را مدیریت کند و به همین خاطر تلاش می کند با ایجاد جذابیت در بازار طلا و سکه, انگیزه سرمایه گذاری در پیش فروش سکه را بین مردم بالا ببرد.

عده ای از فعالان ارزی در خیابان فردوسی یکی از دلایل گرانی دلار طی روزهای اخیر را ایجاد انگیزه برای خریداران سکه در طرح پیش فروش می دانند و می گویند: به دلیل ارتباط مستقیم دلار و سکه در بازار، بانک مرکزی تلاش می کند با افزایش قیمت دلار، زمینه افزایش قیمت سکه را فراهم کند تا در زمان پیش فروش انگیزه برای ثبت نام وجود داشته باشد.

آنطور که مقامات بانک مرکزی اعلام کرده اند هنوز تصمیم گیری برای رقم نهایی فروش سکه در این طرح نهایی نشده است ولی براساس آخرین تصمیمات، در هنگام ثبت نام به ازای هر سکه یک میلیون تومان علی‌الحساب دریافت می‌شود و در موعد تحویل سکه، مابه‌التفاوت آن از مشتری اخذ خواهد شد.

گفتنی است پیش فروش سکه با قیمت های پایین‌تر از قیمت بازار در موعد ثبت نام برای پیش خرید و در سررسیدهای سه، شش و نه ماهه و یک ساله انجام می‌شود.

امروز در سالن حراج سکه بانک کارگشایی، سکه تمام بهار آزادی با قیمت پایه یک میلیون و 332 هزار تومان از سوی بانک مرکزی عرضه شد که با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده سکه تمام با قیمت یک میلیون و 451 هزار و 800 تومان به حراج گذاشته شد و با قیمت یک میلیون و 502 هزار تومان هم به فروش رفت.

نیم سکه بهار آزادی نیز در سالن حراج سکه با قیمت پایه 66 هزار تومان و مالیات ارزش افزوده 9 درصدی به قیمت 725 هزار و 900 تومان به حراج گذاشته شد. نیم سکه در حراج با قیمت 736 هزار تومان فروخته شد.

** در سالن حراج هم اکنون تعداد مردم عادی نسبت به روزهای قبل خیلی کمتر است ولی دلال ها طبق روال جلسات قبل آمده اند و مشغول خرید سکه هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1396، کدخبر: 1646456، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
ینی واقعا بخاطر افزایش میل مردم به سرمایه گذاری تو بهش سکه دلارو بردن بالا؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین