پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۸۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا در حوزه آموزشی عالی شناخته می‌شود و حتما این دانشگاه می‌تواند پذیرش دانشجو در همه مقاطع را داشته باشد.

شعار سال: مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم در بیست و ششمین آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشور که ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با تاکید بر تدوین و توسعه آزمون‌های تخصصی و حرفه‌ای گفت: باید آزمون‌ها را برای ارزیابی صلاحیت دانش آموختگان به صورت تخصصی برگزار کنیم و بعضا شنیده می‌شود که فارغ التحصیلان برخی دانشگاه‌ها از دیگر دانشگاه‌ها ضعیف‌تر هستند لذا ما بر این قضیه تاکید داریم که باید دانشگاه‌ها تقویت شوند و سیاست‌هایی برای آن‌ها اعمال شود.

وی افزود: توجه به ماموریت گرایی یکی از مهمترین برنامه‌های ماست و یکی از برنامه‌های طرح آمایش آموزش عالی می‌باشد. اگر دانشگاهی براساس ماموریت‌های خود پیش نرود این مسئله ایجاد می‌شود که دانشگاه‌های ما همه کاره می‌شوند در حالی که به تخصص خودشان رسیدگی نشده است.

وی در خصوص پذیرش دکتری توسط دانشگاه پیام نور توضیح داد: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا در حوزه آموزشی عالی شناخته می‌شود و حتما این دانشگاه می‌تواند پذیرش دانشجو در همه مقاطع را داشته باشد حتی دانشگاه‌های مهارتی ما می‌توانند وارد پذیرش تحصیلات تکمیلی شوند، اما باید این دوره‌های تحصیلات تکمیلی با برنامه مشخص و حول محور مهارتی شدن دانشجویان باشد لذا برای ما مهم ماموریتی است که برای دانشگاه‌ها تعریف شده است.

شریعتی نیاسر در ادامه با اشاره به تفویض اختیار به دانشگاه‌ها توضیح داد: با هدف تمرکززدایی تفویض اختیار به دانشگاه‌ها را آغاز کردیم و بخشی از سیاست‌های ماست که تا پایان اسفند امسال با حکم مقام عالی وزارت بخش عمده‌ای از اختیارات به دانشگاه‌ها داده شود. انتظار می‌رود به موازات این تفویض اختیار مسئولیت پذیری هم در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

وی توضیح داد: گام دیگری که در وزارت علوم برداشته شده بحث سطح بندی دانشگاه‌ها با هدف ایجاد یک فضای رقابت سالم بین دانشگاه‌ها می‌باشد تا اگر نقطه ضعفی در دانشگاه‌ها وجود دارد این نقطه ضعف به خاطر وجود این فضای رقابتی برطرف شود و ما نیز کمک می‌کنیم تا این نقطه ضعف در دانشگاه‌ها برطرف بشود.

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه به تشریح فرآیند انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه پرداخت و گفت: دستورالعملی در گذشته وجود داشت که براساس آن اعضای هیئت علمی نمونه انتخاب می‌شدند که در اول خرداد ۹۶ این دستورالعمل باز تدوین شد و شاخص‌هایی نظیر ۵ سال سابقه خدمت با تکیه بر شاخص‌های چهارگانه آموزشی، پژوهشی و اجرایی برای انتخاب اساتید برتر تدوین شد.

وی ادامه داد: طی ۲۶ دوره برگزاری این نکوداشت ۳۸۴ نفر از اعضای هیئت علمی از ۴۷ دانشگاه به عنوان اساتید نمونه برگزیده شدند و امسال نیز در جلسه چهاردهم آذر ماه ۱۰ نفر از اعضای هیئت علمی نمونه برای امسال انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های علم و صنعت، شهید چمران اهواز، شریف، بوعلی سینای همدان، پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، علامه طباطبایی و تربیت مدرس از دانشگاه‌هایی هستند که اعضای هیئت علمی آن‌ها به عنوان اعضای هیئت علمی نمونه کشوری انتخاب شدند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 15بهمن 96، کدمطلب:۶۶۴۷۹۴، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین