پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۷۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
رئیس سازمان امور دانشجویان از توقف اعطای بورس داخلی دانشجویان دکتری به دلیل بالا بودن تعداد فارغ‌التحصیلان خبر داد و گفت: امسال تعداد ۲۰۰۰ نفر از جمعیت دانشجویی از فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور استفاده می‌کنند.

شعار سال: مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: با توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور، امسال تعداد کمی از دانشجویان بورسیه به خارج از کشور اعزام خواهند شد و تقریبا نزدیک به ۶۰ نفر از دانشجویان در آزمون بورسیه پذیرفته شدند و در حال حاضر کار‌های آن‌ها در دوره‌ها و رشته‌های خاصی که نیاز به اعزام باشد، پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دوره‌های کوتاه مدت بورسیه تحصیلی دانشجویان دکتری توسعه می‌یابد، تصریح کرد: امیدوار هستیم امسال برای اعزام دانشجویان بورسیه تحصیلی در داخل و خارج از کشور با مشکل مواجه نشویم تا تعداد ۲۰۰۰ نفر از جمعیت دانشجویی بتوانند از فرصت مطالعاتی در خارج از کشور و یا داخل کشور استفاده کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه بورسیه داخل کشور دانشجویان دکتری تقریبا متوقف شده است، گفت: به دلیل زیاد بودن تعداد فارغ‌التحصیلان دکتری، امکان اعطای بورسیه داخل وجود ندارد، اما برای امسال مصوبه شورای مرکزی بورس به مرکز هیئت علمی وزارت علوم این اجازه را داده است که دانشگاه‌های مناطق دور در برخی از رشته‌های مورد نیاز، امکان بورس داخل داشته باشند و این نیاز براساس اعلام مرکز هیئت علمی وزارت علوم تعیین می‌شود.

دکتر صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به بالا بودن آمار فارغ‌التحصیلان دکتری در کشور، این آمادگی وجود دارد تا با بکارگیری آن‌ها در دانشگاه‌ها مشکل کمبود هیات علمی دانشگاه‌ها رفع شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت شهرخبر ، تاریخ انتشار 11بهمن 96، کدمطلب:151737780017931،www.shahrekhabar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین