پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
به گزارش عده‌ای سکنه و ناظران حقوق بشر سوریه طی دو روز گذشته و به دنبال حملات نیروهای دولتی سوریه و هواپیماهای روسی دست کم 136 غیر نظامی کشته شدند. از این میان 22 نفر کودک و 21 نفر زن بودند. تعداد کشته‌های غیر نظامی این منطقه که تحت کنترل شورشیان مخالف دولت است، در مجموع به 369 تن می‌رسد. تقریباً نیمی از کشته‌ها زنان و کودکان بودند.

شعارسال: ساکنان و گروه‌های ناظر در غوطه شرقی سوریه مدعی شدند طی 48 ساعت گذشته و به دنبال حملات نیروهای دولتی سوریه و روسی دست کم 136 غیر نظامی کشته شده‌اند.

روز دوشنبه 30 غیر نظامی در حملات هوایی کشته شدند؛ روز بعد 80 تن دیگر کشته شدند، چهارشنبه (امروز) 26 تن دیگر نیز به کشته‌ها افزوده شدند. از میان کشته‌ها 22 تن کودک و 21 تن زن بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین، ناظران حقوق بشر سوریه (SOHR)، روز سه‌شنبه مدعی شدند پس از حملات شیمیایی آوریل در خان شیخون ادلب که 80 کشته برجای گذاشت، حملات چند روز گذشته «بزرگترین قتل عام در سوریه» بود.

غوطه شرقی منطقه‌ای در نزدیکی پایتخت است. نزدیکی به مقر حکومت بشار این منطقه را به هدفی کلیدی برای دولت سوریه و متحدش روسیه کرده است.

به ادعای یکی از سکنه این منقطه که 10 تن از اعضای نزدیک خانواده‌اش را در حملات ماه آوریل از دست داده بود: «ناظران خارجی گمان می‌کنند که روسیه و رژیم سوریه شبه نظامیان مسلح را می کشند، اما این کاملاً نادرست است. تنها غیر نظامیان هستند که هدف گرفته می‌شوند – شهروندان معمولی و مردم دمشق.

بنا به گزارش SOHR، از پایان ماه دسامبر تا کنون 369 تن در شرق غوطه کشته شده‌اند که از این میان 91 تن کودک و 68 تن زن بودند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1396 ، کدخبر: 157842 ، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین