پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۶۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۲
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ میلیون متر مکعب روان آب در استان داریم، گفت: از این میزان تنها ۷۰ میلیون متر مکعب مهار می شود.

شعارسال: علیرضا نصرآبادی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با بهره برداران، معتمدین شهر و روستای شهرستان بشرویه اظهار داشت: فعالیت ها و برنامه های منابع طبیعی به طور مستقیم وابسته به حیات و زندگان بشر و حیوانات، جانواران و گیاهان است و پدیده هایی چون تغییرات جوی و کمی بارندگی ها موجب به وجود آمدن خشکسالی و افزایش سطح بیابان ها شده است.

نصرآبادی با اشاره به شرایط پوشش گیاهی ایران افزود: سطح پوشش گیاهی ما نسبت به کل جهان بسیار کم بوده و همچنین شرایط بحرانی را از نظر آب شیرین در کشور داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی اظهار داشت: متاسفانه استان ما در کل کشور شرایط بدتری داشته و ما دومین استان بیابانی کشور هستیم و مجاورت با دو کویر مرکزی و لوت و ۱۹ سال خشکسالی پیاپی متاسفانه شرایط بدی را رقم زده و ما شکنندگی عجیبی را در بافت طبیعی بشرویه شاهد بوده ایم.

نصرآبادی گفت: جایگاه منابع طبیعی صرفا در باب واگذاری اختیارات، حفاظت زمین و سطوح ملی نیست بلکه استفاده درست از عرصه و زمین وطبیعت مهم ترین وظیفه منابع طبیعی است.

وی با اشاره به فعالیت های ویژه ای که در بخش آبخیزداری در استان انجام شده است افزود: حوزه آبخیز استان هفت و نیم میلیون هکتار است و در کنار این حوزه ها شش هزار قنات نیز به وجود آمده که موجب تقویت و افزایش کیفیت آب موجود می شود.

وی اظهار داشت: با وجود خشکسالی های اخیر، اقدامات مناسبی در زمینه کنترل روان آب ها و حوزه آبخیز صورت گرفته که بدین شکل می‌توان گام موثری در جهت مهار سیلاب ها در فصل زمستان برداشت.

نصرآبادی بیان کرد: سیل یکی از بلایای طبیعی است که می توان از آن به بهترین شکل ممکن بهره برد و در استان خراسان جنوبی ۸۰۰ میلیون مترمکعب روان آب داریم اما متاسفانه بیشتر این روان آب ها به سرزمین افغانستان و در شهرستان های بشرویه و سرایان به کویر منتهی می شود.

وی گفت: سالانه ۷۰ میلیون متر مکعب از روان آب های استان را توانسته ایم با احداث سیل بند و سایر اقدامات آبخیزداری مهار کنیم و در ۱۰ سال اخیر در بشرویه حداقل۲۲ مورد بند از نوع خاکی، ۳۴ مورد از نوع سنگ و سیمان و ۳۶ مورد ازنوع توری سنگی احداث شده که برای آنها ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی اظهار داشت: باتوجه به خشکسالی های اخیر اقدامات موثری در زمینه جنگل کاری شکل گرفت و به همین دلیل ما امروز شاهد مشکلاتی چون ورود ماسه و شن به داخل شهر نیستیم.

وی همچنین از اجرای طرح ترسیب کربن در تمامی شهرستان های استان خبر داد و افزود: به زودی اجرای چهار پروژه دیگر نیز در این زمینه را آغاز خواهیم کرد که این طرح با هدف حفظ و افزایش سطح پوشش گیاهی در حال اجرا است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15بهمن1396، کدخبر: 4218906: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Saeed3
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
خشکسالی سال به سال داره اثرات مخرب بیشتری رو روی اکوسیستم ایران میذاره
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین