پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۸۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
مسئول فرهنگی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند گفت: طرح ترسیب-کربن برای کاهش اثر گلخانه‌ای صورت گرفته است؛ اما در کنار آن اهداف سند ۲۰۳۰ نیز دنبال می‌شود.

شعارسال: مسلم رضایی، مسئول فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند ، در مورد اجرای سند ۲۰۳۰ در قالب طرح ترسیب-کربن گفت: اجرای این طرح در سال ۷۸ با محوریت دفتر برنامه و بودجه وقت، بنا بود در روستای خیرآباد زاهدان برگزار شود که به دلایلی متوقف شد.

رضایی ادامه دادمه داد: پس از یکی دوسال این طرح مجدد با محوریت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و در سال ۸۳ با محوریت سازمان جنگل‌ها و مراتع کار خود را ادامه داد.

مسئول فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند افزود: وقتی این طرح مجدد شروع به کار کرد، استان خراسان جنوبی به عنوان پایلوت انتخاب شد و با ادعای موفقیت آمیز بودن این طرح آن را به شهر‌های بیشتری نفوذ دادند.

وی با بیان اینکه طرح ترسیب-کربن در سند ۲۰۳۰ قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: سند ۲۰۳۰ علاوه بر مبحث آموزش در مباحثی همچون محیط زیست نیز وارد شده که باید مورد توجه متخصصین قرار گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه طرح ترسیب-کربن به تنهایی مشکلی ندارد و طرح خوبیست، ادامه داد: وقتی عملا وارد این موضوع می‌شویم می‌بینیم که طرح‌های مورد بحث در سند ۲۰۳۰ توجه بیشتری را میطلبد.

مسئول فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند گفت: در کنار اجرای طرح ترسیب-کربن کلاس‌هایی همچون تنظیم خانواده برگزار می‌شود و یا مشاغل کاذبی معرفی می‌شود که در روستا‌ها هیچگونه کاربردی ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه طرح ترسیب-کربن به روند ذخیره کربن می‌گویند به گونه‌ای که کربن در هوا کاهش پیدا کند و در خاک ترسیب بشود، تصریح کرد: این کار برای کاهش اثر گلخانه‌ای صورت گرفته است؛ اما در کنار آن اهداف سند ۲۰۳۰ نیز دنبال می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 18فروردین1397 ، کدخبر: 676437: snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
این سند هنوز افتضاحات خودشو تموم نکرده تو ایران؟
ا.ف75
ناشناس
Germany
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
به نظرم کار اینده نگرانه خوبیه که داره انجام.میگیره کمتر دیدیم از اینجور طرح ها
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین