پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۷۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۲
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا سامانه بارشی وارد کشور می‌شود، استان‌های پربارش در روز جمعه را اعلام کرد و گفت: از اواخر روز شنبه با ورود موج اصلی سامانه بارشی به کشور گستره بارش‌ها سرتاسر نیمه غربی را فرا می‌گیرد.

شعارسال : احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور را پیش بینی کرد و گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، اوایل وقت امروز (پنجشنبه 26 بهمن ماه) در برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده برف، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که به تدریج از ناپایداری در این مناطق کاسته می‌شود، اما هوای سرد تا اواخر وقت امروز در این منطقه ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شرق کشور گرد و غبار و کاهش دید افقی امروز نیز تا حدودی تداوم خواهد داشت، افزود: در سایر مناطق کشور جو پایدار بوده و روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: بعد ازظهر امروز با گذر موج کم دامنه‌ای از جنوب غرب کشور، در استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال فارس رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، روز جمعه (27 بهمن ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب بخش‌هایی از جنوب غرب و به تدریج از بعد از ظهر این روز در شمال غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل غربی خزر ابرناکی، باران و وزش باد پیش بینی می‌شود که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع غرب، شمال غرب، زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، جنوب آذربایجان غربی، شمال خوزستان و نیمه غربی زنجان شدت بیشتری خواهد داشت. همچنین از بعد از ظهر روز جمعه در برخی مناطق خوزستان و ایلام وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، گفت: روز شنبه (28 بهمن ماه) بارندگی‌ها در غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل غربی خزر و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور ادامه خواهد داشت که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع غرب، شمال غرب، زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود. همچنین در شمال شرق کشور نیز در روز شنبه بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، در روز شنبه بارش در کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، جنوب آذربایجان غربی، زنجان و جنوب اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت.

پیش‌بینی گرد و خاک در خوزستان در روز شنبه

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین با بیان اینکه در روز شنبه در برخی مناطق جنوب خوزستان باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود، گفت: از اواخر روز شنبه با ورود موج اصلی سامانه بارشی به کشور، گستره بارش‌ها سرتاسر نیمه غربی را فرا می‌گیرد.

وی تاکید کرد: بخش‌های غربی خلیج فارس در روزهای جمعه و شنبه مواج پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی در پایان، شرایط جوی تهران را طی دو روز آینده پیش بینی کرد و گفت: آسمان تهران فردا و پس فردا (جمعه و شنبه 27 و 28 بهمن ماه) نیمه ابری، در بعد ازظهر ابری، همراه با بارش باران و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی دو روز آینده به ترتیب 12 و 5 درجه سانتیگراد و 10 و 6 درجه سانتیگراد خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1396، کدخبر: 158860، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
ادم دیگه نمیدونه که با خوندن این اخبار خوشحال بشه یا برای عدم مسئولیت پذیری مدیران بحران در قبال اتفاق های بعدش ناراحت باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین