پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۷۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان این‌ که از نظر سازمان هواشناسی بارورسازی ابرها به هیچ وجه بحث خشکسالی و کمبود آب را نمی تواند جبران کند، گفت: جهت بارورسازی ابرها نیازمند تکنولوژی‌های نوینی هستیم.

شعار سالمدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان این‌ که از نظر سازمان هواشناسی بارورسازی ابرها به هیچ وجه بحث خشکسالی و کمبود آب را نمی تواند جبران کند، گفت: جهت بارورسازی ابرها نیازمند تکنولوژی‌های نوینی هستیم.

فرخ مطلبی در جلسه بررسی میزان تاثیر بارورسازی ابرها، چالش ها و راه های توسعه آن، با بیان این‌که هر ابری را نمی‌توان بارور کرد، اظهار کرد: در باروری ابرها باید مشخصات و نوع ابرها مشخص شود تا بتوانیم با تکنولوژی نوین آنها را بارور کنیم ولی تفکر این‌که که باروری ابرها، بحث کم آبی و خشکسالی کشور را می تواند جبران کند، تفکر صحیحی نیست چرا که از لحاظ علمی کشورهایی مانند آمریکا با وجود تکنولوژی های لازم جهت باروری ابرها، این اقدام را انجام نمی دهند چرا که نتیجه مثبتی از آن نگرفته‌اند و در حال حاضر نیز به مدیریت و حفاظت از آب تمرکز کرده اند.

وی با اشاره به این‌که باروری ابرها در کشور 40 سال سابقه داشته و متولی اصلی آن سازمان امور آب با همکاری سازمان هواشناسی است، افزود: در سطح کشور سازمان هواشناسی با امور آب و وزارت نیرو جهت بارو کردن ابرها دارای هماهنگی لازم است و در این خصوص ما تمامی اطلاعات را در اختیار آن ها قرار می دهیم، دو سال گذشته در استان نیز اطلاعات رادار را در اختیار عوامل بارورسازی ابرها قرار دادیم.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با تاکید بر انجام مطالعات لازم قبل از بارورسازی ابرها، افزود: ما قبل از این‌که بخواهیم باروری ابرها را انجام دهیم باید مطالعاتی جدی در این راستا انجام دهیم چرا که اگر بخواهیم بدون مطالعه هر ابری را بارور کنیم نه تنها نتیجه نخواهیم گرفت بلکه ابرهای جبهه ای که به صورت طبیعی دارای بارندگی هستند نیز دچار مشکل می شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 1اسفند 96، کدمطلب:96120100122، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
بعد از اینکه سپاه اون همه تجهیزاتش رو خرید تا بتونه تواناییش رو در زمینه بارور ردن ابرا زیاد کنه به این نتیجه رسدید؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین