پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از کاهش آب سد ستارخان و وضعیت نامطلوب منابع آبی این سد خبر داد و گفت: متأسفانه ورودی آب به سد ستارخان اهر در سال آبی جاری ۲۶.۷ میلیون مترمکعب بود که نسبت به سال‌های گذشته در طول بهره‌برداری به‌صورت بی‌سابقه کاهش یافته است.
شعار سال: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از کاهش آب سد ستارخان و وضعیت نامطلوب منابع آبی این سد خبر داد و گفت: متأسفانه ورودی آب به سد ستارخان اهر در سال آبی جاری ۲۶.۷ میلیون مترمکعب بود که نسبت به سال‌های گذشته در طول بهره‌برداری به‌صورت بی‌سابقه کاهش یافته است.

«مجتبی جلیل‌زاده» در جمع مسئولین شهرستان اهر افزود: با توجه به بارش‌های زیاد در چند ماه اخیر در این استان و افزایش 40 درصدی بارندگی‌ها، هنوز منابع آبی نسبت به سال گذشته در حد مطلوب نیست.

وی در ادامه با تأکید بر تأمین آب شرب در استان، افزود: در جلسه گذشته شورای حفاظت از منابع آب اهر در مورد تأمین آب شرب این شهرستان، قرار بود در آب شرب صرفه‌جویی 20 درصدی انجام گیرد، متأسفانه بر اساس گزارش همکاران هنوز این میزان صرفه‌جویی امکان‌پذیر نشده و لازم است در این خصوص اقدامات لازم اتخاذ شود.

جلیل‌زاده هم‌چنین از آغاز لایروبی بالادست رودخانه اهرچایی برای بسترسازی و امکان برداشت آب در پائین‌دست این رودخانه در روزهای آینده نیز خبر داد و گفت: در صورت مناسب بودن وضعیت از طریق پیمانکار طرف قرارداد با شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نسبت به لایروبی و بسترسازی مناسب رودخانه اهرچای اقدام خواهیم کرد.

وی به برداشت آب سد ستارخان توسط معدن مس سونگون نیر اشاره کرد و افزود: میزان آبی که از سد ستارخان برای معدن مس سونگون اختصاص یافته است یک میلیون 700 هزار متر مکعب است که با مذاکرات انجام گرفته با مدیران این معدن 10 درصد از برداشت آب از این سد کاهش یافته است.

مدیر امور منابع آب شهرستان اهر نیز در این جلسه با اشاره به کمبود آب در سد ستارخان افزود: هم‌اکنون میزان آب قابل استحصال در سد ستارخان اهر ۱۶.۱۲ میلیون مترمکعب می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کمبود آب‌ در این سد مواجه هستیم.

«اسماعیل عطازاده» هم‌چنین از کاهش مصرف 10 درصدی آب در بخش صنعتی نیز خبر داد و افزود: با توجه به وضعیت کم‌آبی این میزان کاهش مصرف در بخش صنعتی قابل توجه می‌باشد و انتظار داریم مردم نیز در مصرف آب شرب صرفه‌جویی کنند.

وی هم‌چنین از افزایش اکیپ‌های گشتی جهت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز آب در شهرستان اهر نیز خبر داد و گفت: با توجه به این که ۵۰ درصد اعتبارات تعادل بخشی آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی کاهش‌ یافته اما شرکت علی‌رغم همه محدودیت‌ها بر شمار اکیپ‌های گشتی حفاظت از منابع آب این شهرستان افزوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7 خرداد 1397، کدخبر: 97030703236 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین