پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
القاصی مهر گفت: دستگاه قضایی با هرگونه قانون‌شکنی که در نتیجه آن خیانت به آرای مردم باشد با قاطعیت خواهد کرد.

شعارسال: علی القاصی مهر در گردهمایی فرمانداران و کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی با تشریح جایگاه خطیر مجلس شورای اسلامی در اداره کشور اظهار داشت: مهم‌ترین شأن مجلس و نمایندگان قانون‌گذاری در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... است.

وی با بیان اینکه نه‌تنها نسل فعلی بلکه نسل‌های آینده کشور نیز تحت تأثیر تصمیمات و قانون‌گذاری‌های مجلس شورای اسلامی قرار دارند افزود: این امر مسئولیت‌های امروز ما در انتخاب اصلح‌ترین افراد را سخت و حساس خواهد کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تصمیمات نمایندگان را مؤثر و سرنوشت‌ساز برای تمام آحاد جامعه ارزیابی کرد و یادآور شد: کسی که شرایط قرار گرفتن در جایگاه قانون‌گذار را احراز کرده است باید خود بیش از دیگران آراسته به اصول، قواعد، اخلاق و قانون باشد.

القاصی با تأکید بر اینکه افراد قانون‌گذار باید قانونمندترین فرد در رعایت قواعد شرعی و عرفی باشد گفت: به‌ یقین مردم یکی از ویژگی‌های نماینده موردنظر خود را قانون‌مداری نامزد انتخاباتی قرار خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به اعتماد مجموعه نظام به کاندیداهای تأیید صلاحیت شده گفت: لازم است تا نامزدهای انتخاباتی پاسخ این اعتماد را با رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی بدهند.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان فارس بر آگاه‌سازی و توجیه قانونی هواداران و صحنه‌گردانان ستادهای انتخاباتی تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به آنکه در نتیجه تبلیغات، مردم جذب طیف‌ها و گروه‌های مختلف می‌شوند بنابراین هدایت اقشار و هواداران به سمت رعایت قانون زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور را فراهم می‌کند.

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود به نظارت دقیق ستادهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سراسر این استان خبر داد و افزود: نتیجه اعمال نظارت این ستادها که فعالیت خود را از دو ماه پیش از ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی آغاز کردند؛ تشکیل 16 پرونده تخلف انتخاباتی در شعب ویژه بوده که برخی از این پرونده‌ها منجر به بازداشت برخی فعالان و یا صدور قرارهای تأمین کیفری مناسب شده است.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه از برگزاری 145 جلسه این ستاد در حوزه‌های قضایی این استان و تصویب 550 مصوبه و ارائه راهکار پیشگیری از جرائم و تخلفات خبر داد و افزود: درنتیجه این نظارت دقیق که حاصل تعامل و همکاری هیئت‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی فعال در ستادهای انتخاباتی بوده فضای سالمی بر روند برگزاری انتخابات حاکم است.

وی همچنین در جمع کاندیداهای تأیید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی به تشریح بایدها و نبایدهای فعالیت‌های تبلیغاتی در قانون انتخابات پرداخت و تأکید کرد: دستگاه قضایی به‌عنوان یک مجموعه مستقل ضمن دعوت از تمام طیف‌ها و گروه‌های سیاسی و فعالان انتخابات به رعایت قانون، صیانت از آرای مردم را اولویت خود می‌داند و با هرگونه قانون‌شکنی که در نتیجه آن خیانت به آرای مردم باشد با قاطعیت و بدون اغماض در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

القاصی با تأکید بر پرهیز کاندیداها از سیاه‌نمایی و تخریب چهره‌های رقیب، بهره‌گیری از حساسیت‌های قومی و استفاده از امکانات دولتی خاطرنشان کرد: کسی که برای اثبات شایستگی خود توان دیگر رقبا را نفی و یا شخصیت او را خدشه‌دار کند در وهله نخست از سوی مردم طرد خواهند شد.

وی به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد به فعالیت‌های انتخاباتی خود به نحوی عمل کنند تا سایر فرصت‌های خدمتگزاری به مردم و اعتماد مجدد به صلاحیت و شایستگی خود را از دست ندهند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در ادامه به مردم و هواداران نامزدهای انتخاباتی نیز توصیه کرد از ورود به هیجانات کاذب خودداری کنند و از حوادث تلخ گذشته درس گرفته و از تکرار حوادثی که در نتیجه عدم تمکین به قانون و برانگیختگی احساسی بوده است؛ جلوگیری کنند.

القاصی در ادامه مردم را مهم‌ترین رکن پیشگیری از جرائم و تخلفات دانست و تصریح کرد: شور و نشاط انتخاباتی باید به نحوی باشد تا ضمن جلوگیری از ایجاد مشکلات امنیتی، فضای حضور پرشور مردم در عرصه تعیین سرنوشت خود فضایی امن و سالم باشد و به خلق یک حماسه سیاسی بزرگ بیانجامد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی شیرازه، تاریخ انتشار: 28بهمن1394، کدخبر: 84319: www.shiraze.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین