پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
استاندار خراسان رضوی گفت: تا ابتدای سال 97 نیمی از پروژه های هدف گذاری شده در حوزه تولید صنایع فولادی استان، محقق شده و به بهره برداری می رسد.

شعارسال: استاندار خراسان رضوی گفت: تا ابتدای سال 97 نیمی از پروژه های هدف گذاری شده در حوزه تولید صنایع فولادی استان، محقق شده و به بهره برداری می رسد.

علی رضا رشیدیان در این زمینه افزود: بر اساس برنامه ریزی ها در ابتدای سال 97 میزان تولید کنسانتره در استان به بیش از 12 میلیون تن و گندله 13 میلیون تن می رسد .

وی عنوان کرد: تا کنون در حوزه تولید کنسانتره در استان سه واحد احیا سپاهان با ظرفیت 2.1 میلیون تن ، اپال پارسیان با ظرفیت 2.6 میلیون تن و شرکت صنعتی معدنی توسعه ملی با ظرفیت 2.5 میلیون تن بهره برداری شده است.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: پروژ های صنایع معدنی فولاد سنگان هم با ظرفیت 5 میلیون تن نیز هم اکنون مراحل نهایی خود را طی می کند و در نیمه اول سال 97 به بهره برداری می رسد.

رشیدیان گفت: با راه اندازی این واحدها ظرفیت تولید کنسانتره استان به حدود 12.2 میلیون تن افزایش می یابد که رقمی معادل نیمی از کل ظرفیت 22.7 میلیون تنی کنسانتره آهن در استان می باشد.

وی افزود: در حوزه تولید گندله نیز هم اکنون دو واحد موجود یعنی صنایع معدنی فولاد سنگان و اپال پارسیال به بهره برداری رسیده که هر یک ظرفیت تولید 5 میلیون تن گندله را دارد .

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: واحد گندله سازی فولاد خراسان به ظرفیت 2.5 میلیون تن هم به انجام رسیده و به زودی بهره برداری می شود و واحد "قائم امید نور" هم به ظرفیت 6 دهم میلیون تن در اوایل سال 97 بهره برداری خواهد شد.

به گفته وی، با راه اندازی این دو میزان تولید گندله در استان به 13.1 میلیون تن افزایش می یابد که ظرفیت قابل توجه و ارزشمندی برای استانی است که در حوزه صنایع فولادی تا چند سال قبل جایگاهی نداشت.

رشیدیان گفت: با بهره برداری از این واحدها در واقع نیمی از ظرفیت 21.8 میلیون تنی تولید گندله در استان به انجام و بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: در مجموع در کنار دو واحد تولیدی فعال گندله، پنج طرح نیز با ظرفیت 11.8 میلیون تن در استان در دست انجام است که دو واحدها آن به انجام رسیده و آماده بهره برداری است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 29 بهمن 1396، کدخبر: 678703، www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
ایجاد صنایع مادر چون فولاد و پتروشیمی از جمله چیزهاییست که قدرت یک کشور را از نظر اقتصادی نشان میدهد ومیتواند ارز اوری بسیاری برای یک کشور ایجاد کند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین