پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده نخست قانون شورا‌های آموزش‌وپرورش باید همگان اعم از مردم بخش‌های دولتی و غیردولتی، خیرین و تشکل‌ها در امر تعلیم و تربیت مشارکت کنند.

شعارسال: استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده نخست قانون شورا‌های آموزش‌وپرورش باید همگان اعم از مردم بخش‌های دولتی و غیردولتی، خیرین و تشکل‌ها در امر تعلیم و تربیت مشارکت کنند.

علیرضا رشیدیان در جلسه مشترک شورای آموزش‌وپرورش و شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان بابیان اینکه از رسالت‌های شورای آموزش و پرورش، ایجاد زمینه مشارکت و تحقق اراده همگانی در این حوزه است افزود: ایجاد مسیر‌های درستی برای مشارکت همگانی و تحقق ریشه‌کنی بی‌سوادی و آموزش‌وپرورش متعالی رسالت شورای آموزش‌وپرورش است.

وی گفت: بسترسازی برای این مشارکت در چند حوزه ازجمله منابع و امکانات، بهره‌گیری فراگیر از همه امکانات و منابع، تأسیس و توسعه و تجهیز فضا‌های آموزشی و پرورشی، تسهیل و ارتقا کیفیت در همه فرآیند‌های آن و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت باید محقق شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: بر این مبنا تأکید بر امر اجتماعی شدن موضوع آموزش‌وپرورش است و، چون حوزه سلامت و مواد مخدر در حوزه آموزش‌وپرورش این امر ضروری‌تر است.

رشیدیان گفت: این مشارکت و اجتماعی شدن در دو قلمرو درون‌سازمانی که بین معلمان و دانش آموزان و مدیران مدارس و کارشناسان ادارات است و برون‌سازمانی شامل بخش خصوصی، دولتی و اساتید و صاحب‌نظران این حوزه در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در بخش دولتی همه دستگاه‌ها موظف‌اند به آموزش‌وپرورش کمک کنند افزود: امروز در بخش خصوصی هم نزدیک به چهار هزار خیر مدرسه‌ساز در استان وجود دارد که سالانه نزدیک به یک هزار میلیارد ریال به آموزش‌وپرورش استان کمک می‌کنند.

وی گفت:در حوزه مشارکت درونی سازمانی هم طرح آموزش مدام در شورای آموزش‌وپرورش تصویب‌شده و در این راستا پارلمان‌های معلمان، دانش‌آموزی، اولیا و مدیران مدارس و نیز پارلمان مجازی در استان شکل‌گرفته است.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های مختلف به‌ویژه این تشکل‌ها برای کمک به امر آموزش‌وپرورش استفاده کنیم، افزود: درعین‌حال باید برای مسائل مکانی و تجهیز فضا‌های آموزش‌وپرورش و همفکری برای اعتلای محتوای آموزش‌وپرورش نیز اقدام کنیم.

رشیدیان یکی از ضرورت‌ها در این زمینه را مشارکت علما و فرهیختگان حوزه‌های مختلف علمی و پرورش در اعتلای محتوای آموزشی و زمینه‌های پرورشی دانست و گفت سرمایه‌گذاری در این حوزه از دوران پیش‌دبستانی شروع شود و روش‌ها و شیوه‌های آن تعیین شود و ما هم کمک کنیم.

وی از دیگر مصوبات شورا را طرح قشربندی معلمان در ۱۸ گروه اعم از هنرمند، مهندس، پزشک، خیر و.. دانست که زمینه‌های مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف در قالب این گروه‌بندی دیده‌شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: طرح ۱۰۰ دبیرخانه و ۱۰۰ مدرسه هم در راستای مشارکت دستگاه‌های دولتی در نظام آموزش‌وپرورش در این شورا مصوب شد که در این راستا با ایجاد دبیرخانه‌های مشترک در دستگاه‌های دولتی و مدارس فعالیت‌های مشترکی در این حوزه برنامه‌ریزی‌شده است.

رشیدیان با اشاره به طرح حامی در حوزه آموزش‌وپرورش گفت: این طرح هم در دو بخش دستگاه‌های مدرسه‌ساز تخصصی یعنی محیط‌زیست مدرسه زیست‌محیطی بساز و نیز حمایت هر دستگاه در طول سال از یک یا چند مدرسه در دست انجام است.

* تلاش برای توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت

وی گفت: باید همه ازجمله شورای آموزش‌وپرورش در راستای توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت که عامل اصلی توسعه جامعه است تلاش کنیم.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر توسعه عدالت اجتماعی برای بهره‌مندی همه فرزندان و کودکان جامعه از نعمت آموزش‌وپرورش افزود: در این میان تنوع‌بخشی محتوای آموزشی برای همه دانش آموزان در کنار زمینه‌سازی برای تنوع‌بخشی به منابع مالی آن از ضرورت برای ارتقا آموزش‌وپرورش است.

رشیدیان تصریح کرد: در شورای آموزش‌وپرورش هم این مباحث یعنی مدرسه محوری، عدالت اجتماعی، تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و تنوع‌بخشی منابع مالی چهاراصل محوری است.

* رشد باسوادی در خراسان رضوی

وی در ادامه با اشاره به عملکرد نهضت سوادآموزی در استان و رشد مناسب باسوادی گفت: رشد باسوادی بزرگ‌ترین هدفی است که فرصت دوباره برای آموختن به افرادی که به هر دلیل محروم از تحصیل شده‌اند می‌دهد.

استاندارخراسان رضوی تصریح کرد: از سال ۹۰ تاکنون در استان ۲.۸ درصد باسوادی رشد یافته است.

رشیدیان با اشاره به اینکه آمار افراد بی‌سواد شناسایی‌شده در سال ۹۶ نسبت به ۹۵، ۴۳ درصد کاهش‌یافته است، گفت: در سال ۹۵ هشت هزار و ۴۲ بی‌سواد در استان شناسایی شد که از این تعداد سه هزار و ۵۸۶ نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند، اما در سال ۹۶ آمار بی‌سوادان شناسایی‌شده شش هزار و ۳۷۹ نفر و افراد تحت پوشش سوادآموزی نیز سه هزار و ۳۹۲ نفر شد.

وی با تأکید بر اینکه نهضت سوادآموزی در راستای تحقق عدالت آموزشی گام برداشته است، افزود: امروز اختلاف درصد باسوادی مردان وزنان از ۶.۸ درصد به ۵.۸ درصد کاهش‌یافته و عدالت سواد در شهر و روستا از سال ۹۵ از ۱۲.۳ درصد به رقم ۱۰.۹ درصد طی سال جاری رسیده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی ۷۴ مرکز یاددهی و یادگیری در روستا‌های استان گفت: از این نظر خراسان رضوی جایگاه نخست کشور را دارد.

در این جلسه از تمبر اختصاصی گرامیداشت هفته شورای آموزش‌وپرورش هم رونمایی شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 26 دی 1396، کدخبر: 6401732، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی
United States
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
بسیار عالیه مت یکم از هفت مرورش در اموزش و پرورش داریم دور میشیم و از طرفی کار بیش از حد والدین برای پرداخت هزینه ها بخش تربیت فرزندان رو به شدت مورد حمله قرار داده که اینجا نقش مدارس و اموزش و پرورش بیشتر شده و اینکه حقوق معلم ها به شدت پایینه و باید بیشتر بشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین