پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از بکارگیری مجدد ۲ هزار معلم بازنشسته در مدارس این استان خبر داد.

شعارسال: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از بکارگیری مجدد ۲ هزار معلم بازنشسته در مدارس این استان خبر داد.

 قاسمعلی خدابنده ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: امسال ۵ هزار و۲۰۰ نفر از فرهنگیان استان شرایط بازنشستگی را داشتند که به حدود ۲ هزار نفر از آن ها استمرار خدمت داده شده است.

وی افزود: امسال با کمبود ۱۳ هزار معلم مواجه بودیم که از طریق استمرار خدمت، بکارگیری نیروهای حق التدریس آزاد، استفاده از خرید خدمات آموزشی، کاهش کادر اجرایی مدارس و ادغام مدارس کم جمعیت توانستیم این کمبود را جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: تلاش می کنیم در راستای طرح توسعه متوازن ،دانش آموزان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت کنیم و در حال حاضر حدود ۴۲ درصد دانش آموزان در مقطع فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند که ۳ درصد بیشتر از میانگین کشور است.

خدابنده در ادامه گفت: در حال حاظر حدود ۳۶ درصد مدارس استان که ۱۶ هزار و ۱۵۰ کلاس درس را شامل می شود فاقد سیستم گرمایشی متمرکز استاندارد است و اعتبار لازم برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس حدود ۸ میلیارد تومان است که با توجه به نوسانات قیمتی اخیر فقط کفاف ۱۶۰ مدرسه را می دهد.

وی در خصوص ساخت کلاس های جدید درس در خراسان رضوی نیز بیان کرد: سال جاری ۱۶۹ پروژه با ۸۴۳ کلاس درس را در استان افتتاح کردیم و ۵۰۰ پروژه نیز در حال ساخت است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:2 دی 1397 ، کدخبر: 4492966،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین