پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
استاندار خراسان رضوی گفت: دانشگاه‌ها باید خود بر روی آینده شغلی فارغ‌التحصیلانشان حساس باشند.

شعارسال: استاندار خراسان رضوی گفت: دانشگاه‌ها باید خود بر روی آینده شغلی فارغ‌التحصیلانشان حساس باشند.

علیرضا رشیدیان در بیست و دومین نشست اعضای شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری خراسان رضوی که در جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه آیا دانشگاه تنها باید مدرک به دانشجو بدهد و سپس رهایش کند؟ ، تاکید کرد: از تمام دانشگاه‌ها خواستارم دانش‌آموختگان خود را ابتدا در مقطع دکتری، ارشد و سپس کارشناسی بررسی کنند و اگر فارغ‌التحصیلانشان هنوز شغل ندارد، بیاندیشند که چگونه با توجه به ظرفیت‌های موجود در بازارکار می‌توانند برای آنان کار ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ما در سال 96 شاهد برگزاری انتخابات با حضور پرشور مردم بودیم، آن هم در منطقه‌ای که شاهدیم رژیم‌ها بویی از مردم‌سالاری دینی نبرده‌اند، اظهار کرد: مردم ما نشان دادند که به نظام جمهوری اسلامی پایبند و به تعیین سرنوشت خود علاقه‌مند هستند و با مشارکت خود دولتی را انتخاب کردند تا مسیری که از چهارسال قبل شروع کرده را تداوم بخشد و به سرانجام برساند.

رشیدیان ادامه داد: دولت‌های یازدهم و دوازدهم تلاش کردند با شعار اعتدال و بهره گیری از تمام ظرفیت‌های کشور مشکلات را برطرف کنند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اعتلای همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علم و فناوری و حوزه علمیه برای ارتقاء سطح علمی دانشگاه‌های استان را می‌توان از جمله اهداف شکل‌گیری شبکه جامع دانشگاه‌های استان دانست.

رشیدیان، پژوهش را خمیر مایه توسعه علمی دانست و عنوان کرد: در حوزه پژوهش اقدامات مطلوبی در سطح کشور و استان صورت گرفته که باید از آن‌ها به درستی بهره‌برد.

وی تاکید کرد: ما باید بتوانیم مشکلاتی که در راه تبدیل دانشگاه‌های ما به دانشگاه کارآفرین وجود دارد را برطرف کنیم و برای ارتقاء و اصلاح روش‌های آموزشی برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: ما باید خود را برای ورود به دهه‌های آینده و مشاغل نوین آماده سازیم و فارغ‌التحصیلان خود را بشناسیم و حمایت کنیم تا از ظرفیت آن‌ها در آینده استفاده بهره ببریم.

رشیدیان اظهار کرد: کلیه دستگاه‌های دولتی موظفند موافقت اصولی خود را برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان انجام دهند و بانک‌ها در جهت تامین تسهیلات مورد نیاز را برای فارغ‌التحصیلان همکاری کنند.

وی تصریح کرد: لازم است نهیبی در مورد پروژه‌هایی که مراکز علمی و دستگاه‌های استان واگذار شده، بزنیم تا گزارش آن‌ها بررسی شود که آیا این پروژه‌ها به قوت خود باقی است یا خیر.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید بازنگری مجددی از 800 مسئله‌ای که در ادارات استان مطرح بوده، صورت گیرد تا بررسی شود که به کجا رسیده است. ادارات می‌توانند برای حل این مسائل از پایان‌نامه‌های دانشگاهی استفاده کنند.

رشیدیان تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود، اما امروز به جزء هفته پژوهش که نمایشگاهی به صورت مشترک میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حوزه علمیه برگزار می‌شود، در سایر حوزه‌ها این تعامل و ارتباط به صورت پویا و فعال وجود ندارد.

وی با تاکید بر تقویت تعاملات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی توسط دانشگاه‌های استان، افزود: ما باید تعاملات کشوری، منطقه‌ای و بین‌المللی خود را توسعه دهیم و هر قدر که دانشگاه‌ها بتوانند این تعاملات را قوی‌تر کنند، کشور و استان از جایگاه و قدرت بیشتری برخوردار خواهد شد، لذا هریک از دانشگاه‌ها باید به صورت جدی در این حوزه ورود یابند.

استاندار خراسان رضوی در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان در استان، بیان کرد: ما نسبت به ظرفیتی که در این زمینه در استان داریم، عقب هستیم و بایستی به خودمان نهیبی بزنیم چراکه جایگاه خراسان و نخبگان آن خیلی بالاتر از ظرفیت فعلی است.

رشیدیان اضافه کرد: باید تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان را از 171 شرکت به 1000 شرکت برسانیم که با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان موجود است، تحقق این امر امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت شهرک‌ها و دانشگاه‌های استان بایستی کریدور جامع علم و فناوری را شکل دهیم و فضا را برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان توسعه بخشیم.

استاندار خراسان رضوی در خصوص بودجه پژوهشی استان، گفت: امیدواریم بودجه جذب نشده‌ای نداشته باشیم و بتوانیم بودجه‌ها را متناسب با نیازهای کاربری اختصاص دهیم.

رشیدیان در خصوص حمایت از نخبگان عنوان کرد: بایستی از اکنون برای مراسم جایزه علمی رضوی سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وی،ضمن قدردانی از ایجاد همدلی و هم زبانی میان دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها برای حل مشکلات استان، یادآور شد: امیدواریم سال آینده سالی پر از آرامش، توسعه و پیشرفت در کشور و استان پیش‌رو داشته باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21 اسفند 1396، کدخبر: 96122111478، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
متاسفانه دانشگاه ها هیچ وقت نگران اشتغال دانشجو ها بعد ار فارق التحصیلی نیستن و در کل درس هایی که در دانشگاه داده میشود ارتباط خاصی به صنعت نداره
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین