پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس گفت: ظرفیت‌های گردشگری و مذهبی استان فارس عرصه مطلوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی است که ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه گردشگری مغفول مانده است.

شعارسال: یدالله رحمانی در نشست مشترک با هیئت تجاری عمان با بیان اینکه استان فارس با دارا بودن ۱۴۰۸ زیارتگاه و جاذبه مذهبی، حدود ۳ هزار اثر ثبت شده تاریخی ظرفیت‌های بالقوه زیادی در این دو زمینه دارد اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری و مذهبی استان فارس عرصه مطلوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی با بیان اینکه استان فارس بیش از ۴۰۰ مکان طبیعی گردشگری دارد که سرمایه‌گذاری در این زمینه سودآور است افزود: شهر شیراز در زمینه درمانی نیز از امکانات خوبی برخوردار است و سالانه خدمات بسیاری به سراسر کشور و کشورهای همسایه ارائه می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس با اشاره به ظرفیت استان فارس در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی عنوان کرد: در استان فارس بیش از ۶۸ شهرک و ناحیه اقتصادی وجود دارد که همه زیرساخت‌های آن برای واگذاری به سرمایه‌گذاران آماده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر شهرک‌های صنعتی، واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز در مساحت یک هزار هکتار در حال فعالیت هستند گفت: برنامه ما توسعه این منطقه ویژه به بیش از ۲ هزار هکتار است زیرا این منطقه اقتصادی در نزدیک‌ترین نقطه به شهر شیراز واقع شده است و ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد.

رحمانی عنوان کرد: منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد که ۹ هزار هکتار است در فاصله نزدیک به کشور عمان قرار دارد و می‌تواند زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری مشترک بین استان فارس و کشور عمان ایجاد کند.

وی با اشاره به ظرفیت استان فارس در تولید محصولات کشاورزی اظهار داشت: استان فارس و کشور عمان می‌توانند در زمینه راه‌اندازی زنجیره تولید محصولات کشاورزی و دامی، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس با بیان اینکه ما در رابطه تجاری با کشور عمان به دنبال رابطه برد برد هستیم تا از این طریق هر دو طرف انگیزه بیشتری برای تداوم مراودات داشته باشند افزود: به دلیل دوستی دیرینه با کشور عمان و حسن رفتاری که در دوران تحریم از مقامات عمان دیده‌ایم گسترش روابط تجاری با این کشور در اولویت برنامه‌های ماست.

نائب رئیس اتاق بازرگانی عمان نیز در این نشست گفت: در این سفر از استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس بازدید کرده‌ایم و امیدواریم که حاصل این سفر گسترش روابط تجاری عمان با این استان‌ها باشد.

الربیعی با بیان اینکه شمال کشور عمان ظرفیت‌های خوبی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی دارد افزود: مبادلات تجاری ایران و عمان می‌تواند از طریق بندرعباس انجام شود.

وی با ابراز خرسندی از سفر به استان فارس و شهر شیراز، از تجار و سرمایه‌گذران ایرانی برای راه‌اندازی کارخانه آبمیوه‌گیری در کشور عمان دعوت به همکاری کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی جنوب پرس، تاریخ انتشار: 29بهمن1394، کدخبر: 19063: www.jpnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین