پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۳۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار یزد از سنجش دبی منابع آبی روستاهای استان خبر داد.

شعارسال: معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار یزد از سنجش دبی منابع آبی روستاهای استان خبر داد.

«سیدهادی موسوی» با اعلام این خبر گفت: یکی از کارهایی که لازم است کارشناسان این معاونت در خصوص تامین آب شرب روستاها بدانند، میزان دبی آب منابع آبی روستاهاست که هر ساله این امر با همکاری آبداران روستاها انجام می‌شود.

وی با بیان این که به مقدار آبی که در یک ثانیه از منبع آب جریان پیدا می‌کند «دبی» گفته می‌شود، گفت: در شرکت آبفار استان یزد، دبی سنجی در دو دوره زمانی فصل تابستان و زمستان انجام می‌گیرد که نتیجه این دبی‌سنجی در اجرای طرح آب‌رسانی و همچنین تامین آب شرب روستاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موسوی خاطرنشان کرد: دبی سنجی در محل‌هایی که کنتور حجمی نصب شده است به راحتی انجام و در سایر نقاط از سطوح مدرج شده استفاده می‌شود .

وی افزود: در صورتی که نتایج دبی‌سنجی عدم توازن بین تولید و مصرف را نشان دهد، ممکن است هدر رفت آب به صورت واقعی یا ظاهری باشد که هدر رفت واقعی ناشی از خطاهای اندازه‌گیری دبی‌سنجی یا شکستگی لوله‌ها و یا سرریز مخازن بوده یا در خطوط وجود داشته باشد و آب شرب به صورت غیرمجاز برای مصارفی به غیر از شرب استفاده شود یا بحران کم آبی در روستای فوق وجود دارد که در هر صورت نتایج در برنامه‌ریزی‌های بعدی این معاونت مدنظر قرار خواهد گرفت .

این مقام مسئول در ادامه افزود: میزان آب تجدیدپذیر هر ایرانی در سال 1960 یک دوم جهان بوده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به رشد جمعیت، رفاه اجتماعی و خشکسالی‌های اخیر، این عدد در سال 2020 به یک چهارم جهان برسد لذا با توجه به موارد ذکر شده مدیریت مصرف آب یکی از انکار ناپذیرترین راه‌حل‌ها جهت برون رفت از بحران آب است.

موسوی در پایان به سیستم پایش تاسیسات آب اشاره کرد و افزود: ثبت اطلاعات آب تولیدی و مصرفی جهت احصاء میزان سرانه تولید و مصرف و محاسبه مقدار آب هدر رفته ضروری است. بر این اساس شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد آب تولیدی از منابع آبی( شامل چاه‌ها، قنات و چشمه‌های در مدار این شرکت ) که 333 عدد است را در سیستم پایش تاسیسات آب‌(سپتا) ثبت کرده و توان تولید کل منابع آب این شرکت در سال 1395 در زمان پیک مصرف 740 لیتر بر ثانیه بوده که با کمبود 480 لیتر بر ثانیه مواجه بوده است .

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 5 اسفند 1396، کدخبر: 96120501841، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
این میشه یه کاری که میشه به آیندش امید داشت...یعنی یه پیگیری قبل از ایجاد بحران....وقتی این دبی کم بشه اون وقت میشه که برای حل بخران یه کاری کرد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
واقعا کار خیلی بزرگی قرار نیست انجام بشه این کارو باید به طور مداوم برای تموم استان ها انجام بدن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین